معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۲/۲۸- ۱۵:۰۰ - مشاهده: ۶۲۷

اقدامات دستگاه دیپلماسی در مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در برنامه تیتر امشب و در گفتگوی زنده با شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 27 اسفند 1398به موضوع اقدامات دستگاه دیپلماسی برای دور زدن تحریم ها در مقابله با کرونا پرداخت . معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: کرونا بار اقتصادی مهمی‌بر دوش کشور گذاشته که همزمانی آن با تحریم‌ها مسائل را پیچیده‌تر کرده است. اروپایی‌ها هم به عنوان طرف برجامی ما در این مقطع بهتر است یک چهره انسانی از خود نشان دهند. وی آغاز ابتلا ایران به بیماری کرونا را ورود بدون کنترل و بی برنامه دانشجویان و بیماران کرونایی از چین به ایران دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامرضا انصاری در تیتر امشب (سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸)  آغاز ابتلا ایران به بیماری کرونا را ورود بدون کنترل و بی برنامه دانشجویان و بیماران کرونایی از چین به ایران دانست و گفت: درگیری ما نیز از آنجایی شروع شد که کمک‌هایی به چین ارسال کردیم.

او افزود:، اما از مقطعی که وزارت خارجه به بازگرداندن دانشجویان از چین به کشور ورود کرد، موضوع در کنترل ما قرار گرفت و این افراد با برنامه و امن وارد کشور شدند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیرخارجه ادامه داد: از ۲۸ بهمن ۹۸ بخش اقتصادی وزارت امورخارجه مسئولیت کنترل و هدایت مراودات خارجی را بر عهده دارد.

او با اشاره به اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در این باره تصریح کرد: رئیس جمهور و وزارت خارجه حرکت گسترده‌ای در سطح بین المللی آغاز کردند که از جمله آن‌ها انجام مکاتبات با نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی و تشریح معضلات این بیماری با وجود تحریم‌ها در کشور بود.

او ادامه داد: کرونا بار اقتصادی مهمی‌بر دوش کشور گذاشته که همزمانی آن با تحریم‌ها مسائل را پیچیده‌تر کرده است.

او با بیان اینکه روابط ما با همه همسایگان به جز دو مورد خوب است، گفت: در این مقطع همسایگان کمک‌های خوبی به ما ارائه کردند که البته کمک‌های برخی بسیار قابل توجه بود.

انصاری تاکید کرد: ایران نیازی به کمک‌های مشمئزکننده آمریکایی‌ها ندارد. اگر آنها راست می‌گویند تحریم ها را در این شرایط شیوع کرونایی متوقف کنند.

غلامرضا انصاری افزود: به اذعان نمایندگان جامعه جهانی بهداشت ایران با وجود تمام تحریم ها بهترین کارکرد را در مقابل بیماری کرونا داشته است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: اروپایی‌های طرف برجامی ما در این دوران حساس کرونایی بهتر است یک چهره انسانی از خود نشان دهند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما