معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۹

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته سوم اردیبهشت 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

روابط اقتصادی روسیه و کشورهای اسلامی در اجلاس کازان-2022 بررسی خواهد شد

به‌گزارش خبرگزاری‌های محلی، اجلاس بین‌المللی اقتصادی «روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان 2022» در روزهای 19 تا 21 ماه مه در کازان درباره موضوعاتی چون منافع مشترک حلال - به‌ویژه بانکداری اسلامی - صنعت حلال، توسعه صادرات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان این اجلاس توسعه فعالیت‌های مالی اسلامی و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی را در روسیه در نظر دارند. افزون بر آن، جلسات شرکت‌های نوپا (استارت‌آپ‌ها) نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد. نمایشگاه محصولات حلال نیز با عنوان Russia Halal Expo از دیگر رویدادهای جنبی این اجلاس است. در این نمایشگاه بیش از 140 غرفه‌دار از کشور‌هایی چون ایران، ترکیه، اندونزی، مالزی، قرقیزستان و ازبکستان به‌همراه روسیه حضور خواهند داشت.

بررسی وضعیت بخش صنعت جمهوری تاتارستان

یک رسانه محلی جمهوری تاتارستان گزارش کرد که در 3 ماه آغازین سال 2022 حجم معاملات بخش صنعت به 1.2 تریلیون روبل و شاخص تولید صنعتی به 112.9٪ رسیده است. افزون بر آن، در جلسه «توسعه صنعت» که با حضور رئیس‌جمهور تاتارستان رستم مینیخانوف برگزار شد، به موضوع تضمین امنیت سایبری شرکت‌های صنعتی نیز پرداخته شد. در ماه مارس 2022 شورای امنیت جمهوری تاتارستان زمینه‌های اصلی کار در زمینه امنیت سایبری را تعیین کرد و توصیه‌هایی برای کنترل فنی و امنیت اطلاعات به شرکت‌ها ارائه نمود.

تعویق راه‌اندازی شبکه اینترنت 5G در قازان

رسانه‌های محلی به نقل از وزیر توسعه دیجیتالی جمهوری تاتارستان اعلام کردند راه‌اندازی شبکه اینترنت 5G که قرار بود در مجتمع‌های اداری و سامانه مترو و دیگر مکان‌های عمومی قازان صورت پذیرد به تعویق افتاده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما