معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول فروردین ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته اول فروردین ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

وضعیت جهانی تولیدات صنعتی

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) گزارش وضعیت جهانی تولیدات صنعتی و کارخانه ای در سه ماهه چهارم 2021 را منتشر نمود. در این گزارش، به آخرین تغییرات تولیدات در بازه مذکور و همچنین چشم انداز وضعیت تولیدات جهانی در میان گروه‌های مختلف کشوری از نظر توسعه یافتگی برای سال 2021 پرداخته شده است. اهم موارد در این گزارش به شرح زیر می‌باشد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی عمان

اهم اخبار اقتصادی عمان در هفته اول آبان ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در نیمه اول مهرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

پیامدهای بحران کرونا بر وضعیت اجتماعی جهان

"کمیته هماهنگی فعالیت های آماری " با همکاری چندین نهاد بین المللی و آژانس های تخصصی سازمان ملل از جمله دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، با انتشار گزارشی تحت عنوان ((چگونه کرونا جهان را تغییر می دهد: چشم انداز آماری))، به بررسی پیامدهای کرونا بر رویه‌های جاری جهانی از جمله حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، و منطقه ای پرداخته است. این گزارش، در بخش مربوط به تحولات اجتماعی به موضوعاتی از قبیل غذا و کشاورزی، فقر، حقوق بشر، کودکان، زنان، آوارگان، آموزش و ... پرداخته است و با مقایسه آمارها در بازه‌های زمانی قبل و بعد از شیوع کرونا، میزان اثرگذاری این بحران جهانی را در هر حوزه ارزیابی نموده است.

گزارش روزنامه سوئدی درباره اثرات تحریم های کره شمالی بر زندگی مردم عادی این کشور

تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی در دسامبر سال 2017 بسیار سخت بوده و عملا شامل همه کالاهایی می شدند که در ترکیب و مواد سازنده خود دارای مواد فلزی بودند. فهرست این تحریم ها بسیار طولانی است، از لوله‌های آبرسانی، گوشی‌های پزشکی، سوزن‌های آمپول، ترازوهای سنجش وزن نوزاد، ابزارهای تشخیص بیماری‌ها، تا مواد فلزی کاربردی در گلخانه‌های کشاورزی و حتی دوچرخه کارکنان صلیب سرخ که در روستاها کار می‌کنند... هدف این بود که کره شمالی به خاطر آزمایش هسته ای مجازات شود. در این راستا ترجمه گزارش روزنامه سوئدی داگنز نیتر DN درباره اثرات تحریم های سازمان ملل بر زندگی مردم عادی کره شمالی در پی خواهد آمد :