معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اتیوپی

گزیده اخبار اقتصادی اتیوپی در هفته سوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی اسپانیا در سایر کشورها در سال 2020

در گزارش آماری پیوست که بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا تهیه شده است، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی اسپانیا در سایر کشورها در سال 2020 بر حسب کشورهای مقصد سرمایه گذاری و همچنین حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسپانیا در سال 2020

در گزارش آماری پیوست که بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا تهیه شده است، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسپانیا در سال 2020 بر حسب کشورهای سرمایه گذار و همچنین حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.

وضعیت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اروگوئه

بر اساس آمار بانک مرکزی و آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری اروگوئه، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در این کشور در سال 2020 نسبت به سال 2019 به میزان 31 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که طبق آمار آنکتاد، سرمایه گذاری خارجی در سال 2020 در کل دنیا بدلیل شیوع بیماری کرونا به میزان 35 درصد و در آمریکای لاتین به میزان 45 درصد کاهش نشان می دهد. فرانسه، آمریکا و سوئیس هریک با بیش از 30 میلیون دلار بیشترین سهم را در سرمایه گذاری خارجی در اروگوئه در سال 2020 داشته اند.

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در نیمه دوم شهریورماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلوونی

بر اساس گزارش بانک مرکزی اسلوونی ، این کشور در سال 2020 بالغ بر 16.6 میلیارد یورو سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ) جذب نمود.

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در نیمه دوم شهریور ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کاهش سرمایه گذاری خارجی در آمریکای لاتین و کارائیب در سال 2020

بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب ، در سال 2020 جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این منطقه به 105.4 میلیارد دلار رسید که پایین ترین رقم در یک دهه گذشته به شمار می رود.

ویتنام در لیست 20 کشور برتر جهان از لحاظ جذابیت برای سرمایه گذاری خارجی

بنا بر اطلاعات منتشره توسط آنکتاد (UNCTAD)، ویتنام برای نخستین بار در رده نوزدهم و در میان 20 کشور برتر جهان از لحاظ جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی در سال 2020 قرار گرفته است.

رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سوئد علیرغم همه گیری کرونا

به رغم همه گیری کرونا ، سوئد در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ) عملکرد بسیار خوبی داشته و از رتبه 28 به رتبه 9 در بین کشورهای برتر از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 2020 ، ارتقاء یافته است .