معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۸

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در نیمه دوم شهریور ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- مشوق های سرمایه گذاری جدید اعلام شده از سوی امارات، نقطه عطف جدیدی در روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور است. بطوری که انتظار می رود سرمایه گذاری خارجی به 1.2 تریلیون درهم برسد، درحالیکه مجموع سرمایه گذاری خارجی که تا کنون حدود 640 میلیارد درهم (174 میلیارد دلار) بوده است. در همین رابطه هدف اجلاس "سرمایه گذاری در امارات" جذب 550 میلیارد درهم سرمایه گذاری خارجی طی نه سال آینده اعلام شده است.

- بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی 2021 که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد UNCTAD منتشر شده است، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در امارات متحده عربی با وجود عواقب ناشی از همه گیری کرونا (که بر میزان سرمایه گذاری در جهان تأثیر گذاشته است)، طی سال 2020 به میزان 44.2 درصد در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته و به 19.88 میلیارد دلار رسیده و رتبه اول جهان عرب و پانزدهم جهانی را در شاخص اعتماد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال جاری را کسب کرده است. همچنین تراز تجاری ورودی‌های مستقیم سرمایه گذاری خارجی داخلی به حدود 174 میلیارد دلار افزایش یافته و در مدت مشابه 12.9 درصد رشد داشته است.

بخش عمده فروشی و خرده فروشی و وسایل نقلیه در صدر فهرست بخشهایی قرار دارد که مشمول سرمایه گذاری شده و پس از آن فعالیتهای املاک و مستغلات و سپس فعالیتهای مالی و بیمه قرار دارند. صنعت و معدن، فعالیتهای حرفه ای، علمی و فنی، برق، گاز، تهویه مطبوع، حمل و نقل و اطلاعات و ارتباطات در رتبه‌های بعدی سرمایه گذاری قرار دارند.

- شرکت حفاری میدان‌های نفت و گاز بین شرکت «أدنوک» (شرکت ملی نفت ابوظبی) و شرکت حفاری «هیلمریتش آند باین» قرارداد همکاری به ارزش 318 میلیون درهم معادل (86.5 میلیون دلار) منعقد نمودند.

- شرکت « الصیر مارین» امارات در بخش تجهیزات و ملزومات قطعات دریایی با شرکت «پی جی ان انترناسیونال» قرارداد همکاری به ارزش 624 میلیون درهم امارات منعقد نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما