معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۲۱- ۱۵:۲۶

اخبار اقتصادی هلند

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی هلند در هفتۀ سوم مهر 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

درخواست KLM برای اقدام اروپا جهت مبارزه با رقابت ناعادلانه چین

مرجان رینتل، مدیر عامل KLM از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا با اتخاذ تدابیر مالی، امکان رقابت بهتر خطوط هوایی اروپایی در برابر همتایان چینی را فراهم آورد. به گفته وی خطوط هوایی چینی به مانند خطوط هوائی اروپایی مجبور به دور زدن حریم هوایی روسیه نیستند و به طور ناعادلانه با خطوط هوایی اروپایی رقابت می‌کنند. وی در برنامه تلویزیونی WNL op Zondag اظهار کرد که حوزه هوایی روسیه به روی خطوط هوایی اروپایی بسته است و شرکت های هواپیمایی چینی بر فراز آن به آسانی پرواز می‌کنند که گاهی اوقات 2 تا 4 ساعت صرفه جویی در وقت ایجاد می‌کند و اما برای ما نه تنها زمان را طولانی تر می‌کند بلکه باعث تحمیل افزایش قیمت و هزینه‌های زیادتری شده است. به گفته وی بروکسل باید در این زمینه کاری انجام دهد. اروپا حداقل می‌تواند به این موضوع نگاه کند که چگونه می‌توانیم با قیمت‌گذاری یا نگاه متفاوت به آن از این زمین بازی ناعادلانه فاصله بگیریم. وی تاکید دارد که هزینه‌های  KLMدر زمینه سوخت افزایش یافته فلذا در حال ارائه یک طرح ریاضت اقتصادی بزرگ برای افزایش سود 450 میلیون یورو در سال می‌باشد. همچنین این شرکت هواپیمایی در حال بررسی تعدیل پیشنهاد پذیرایی به مسافران در طول پروازها برای افزایش درآمد سالانه 100 میلیون یورویی می‌باشد.

https://nltimes.nl/2024/10/06/klm-wants-eu-measures-combat-unfair-competition-china

 

پیشنهاد بانک ABN Amro برای بکارگیری حدود 600000 نفر از معلولان برای رفع کمبود کارمند

اگر افراد دارای معلولیت، فرصت های شغلی مشابهی با سایر کارمندان داشته باشند بر این اساس می‌توان 600000 کارمند اضافی و فرصت شغلی برای شرکت ها ایجاد کرد. ABN Amro این را بر اساس گزارش مرکز آمار هلند ارزیابی و اعلام می دارد که از پتانسیل کار افراد دارای معلولیت در هلند به اندازه کافی استفاده نمی‌شود. بر اساس ارزیابی این بانک، پتانسیل استفاده نشده افراد دارای معلولیت می‌تواند کمبود نیروی انسانی را کاهش دهد مشروط بر اینکه کارفرمایان برای انطباق با کار خود آماده باشند. ABN Amro گزارش می دهد که بیش از نیمی از جمعیت 15 تا 65 ساله هلند دارای ناتوانی خفیف یا شدید هستند و به همین دلیل هم جویای کار می‌باشند. CBS از تعریف گسترده ای برای این موضوع استفاده کرده که شامل آسم، کم شنوایی، سوء مصرف مواد مخدر و افسردگی می‌شود. این بانک گزارش داده که از 5 میلیون نفر بدون معلولیت، 82 درصد شغل دارند، در حالی که 72 درصد از 6 میلیون هلندی معلول بیکار می‌باشند.

https://nltimes.nl/2024/10/07/around-600000-people-disabilities-can-work-helping-reduce-staff-shortages

 

یک هفتم از خودروهای موجود در هلند هم اکنون برقی یا هیبریدی می‌باشند

سهم خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین در ناوگان حمل و نقلی هلند از 3.7 درصد در پنج سال پیش به تقریبا 14 درصد افزایش یافته است. از 9.4 میلیون خودروی سواری در هلند در ابتدای سال جاری، بیش از 1.3 میلیون خودرو الکتریکی یا پلاگین هیبریدی شده اند. انجمن‌های RAI و Bovag گزارش دادند که فولکس‌واگن با 1.1 میلیون دستگاه در جاده‌ها محبوب‌ترین تولیدکننده بوده و پس از آن تویوتا و اوپل قرار دارند.

https://newmobility.news/2024/10/08/dutch-rai-bovag-figures-show-rapid-growth-spurt-in-electric/

 

نگرانی در مورد کاهش سرمایه گذاری در استارت آپ ها

انجمن استارت‌آپ هلند (DSA) روز چهارشنبه گزارش داده که تعداد سرمایه‌گذاری‌ها در استارت‌آپ‌های فناورانه در هلند در سال جاری 15 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته می‌باشد. از ژانویه تا سپتامبر 258 معامله ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 304 بوده است. نویسندگان این گزارش خاطرنشان می‌کنند که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌ها در مرحله اولیه (سرمایه‌گذاری‌های پیش از شروع) استارت‌آپ‌ها بیشترین عقب گرد را داشته است. لوسین برم، رئیس DSA، از پارلمان درخواست کرده که به افراد خصوصی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، تخفیف مالیاتی ارائه شود زیرا ما سال‌ها است که از یک طرح تشویقی حمایت می‌کنیم و این طرح در کشورهای اطراف ما با موفقیت زیادی همراه شده است.

https://fd.nl/tech-en-innovatie/1533385/bezorgdheid-over-afname-aantal-investeringen-in-start-ups

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما