معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۱۴- ۱۵:۰۹

اخبار اقتصادی ساحل عاج

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج و گابن در هفته دوم مهر ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ساحل عاج

دیدار هیئت تجاری مصر از ساحل عاج

هیئت تجاری مصر در سفر به ساحل عاج روز پنجشنبه 12 مهر ماه 1403 (3 اکتبر 2024) با نمایندگانی از شرکت­های ساحل عاج دیدار و گفتگو کردند. هدف این سفر، تقویت همکاری­ های مشترک بازرگانی و سرمایه­ گذاری در حوزه ­های ماشین­ آلات کشاورزی، قطعات خودرو، تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی عنوان شده است.

گابن

ملاقات سفیر کره جنوبی با معاون نخست وزیر گابن

شین سونگ بوم سفیر کره جنوبی در لیبرویل روز سه شنبه 10 مهرماه 1403 (1 اکتبر 2024) با الگسندر شامبریه معاون نخست وزیر گابن ملاقات نمود. در این دیدار طرفین در خصوص تقویت روابط دوجانبه بویژه در چارچوب برنامه توسعه ملی گابن برای دوره انتقالی به بحث و تبادل نظر پرداختند. شایان ذکر است برنامه مذکور نیازمند بودجه 3 هزار میلیارد فرانک سیفا می­باشد.

ملاقات هیات بانکی از ایالات متحده با وزیر اقتصاد گابن

معاون بازارهای نوظهور بانک­ تجاری Jefferies International  ایالات متحده و هیئت همراه ایشان در سفر به گابن، روز دوشنبه 9 مهر ماه 1403 (30 سپتامبر 2024) با وزیر اقتصاد گابن دیدار و گفتگو نمود. هدف این ملاقات، تبادل نظر در خصوص چشم انداز همکاری‌های راهبردی و مشارکت در پروژه­ های توسعه ای گابن عنوان شده است.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما