معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۰- ۰۷:۵۹

برگزاری رویداد SOLVEX 2024 در کنیا

رویداد سالوکس 2024، یک بستر شبکه ای بزرگ در بخش نفت و انرژی است که تعامل چهره به چهره و تبادل اطلاعات بازار و تجربیات بین بازرگانان و تولیدکنندگان قیر، روغن‌های پایه، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را فراهم می‌کند.

درباره رویداد سالوکس 2024

سالوکس از سال 2018 هر شش ماه یکبار در امارات متحده عربی (دبی) برگزار می‌شود و به دلیل نقش خود در این صنعت رویداد شناخته شده‌ای است که بازیگران این صنعت در جریان رویداد اطلاعات دست اول و واقعی این بخش قرار می‌گیرند و منجر به توسعه تجارت در این بخش می‌شود. این رویداد آخرین بار در سال گذشته در روزهای 7 و 8 نوامبر 2023 در کشور هند و شهر دهلی برگزار شده است.

سالوکس 2024 با نگاه به بازارهای جدید و اهمیت آفریقا در تقاضای پیش روی این صنعت، در روزهای 21 و 22 اوت 2024 در نایروبی کنیا برگزار گردید. در این رویداد 90 نفر نمایندگان  30 واحد از شرکت‌های تولیدکننده، شرکت های بازرگانی و شرکت های حمل و نقل محصولات این صنایع حضور داشتند. تعدادی از شرکت‌های بازرگانی که دفاتری در کنیا داشتند نیز در این رویداد شرکت داشتند.

سهم تجارت قیر از کل تجارت کشورمان با کنیا

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز تجارت بین المللی مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به کنیا به شرح جدول زیر می‌باشد. همانطور که ملاحظه می‌شود مهمترین گروه محصولات صادراتی کشورمان گروه فراورده‌های نفتی و روغن‌های سنگین و قیر می‌باشد.

جدول مهمترین اقلام صادراتی ایران به کنیا (ارقام به هزار دلار)

منبع: مرکز تجارت بین‌المللی (برگرفته از آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما