معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۴- ۱۲:۳۹ - مشاهده: ۶۲

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته دوم شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

ازبکستان زمینه صادرات میوه تازه افغانستان به آسیای میانه را فراهم می‌کند

نخست‌وزیر ازبکستان در دیدار با عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی طالبان گفته‌است که تاشکند آماده است تا زمینه صادرات میوه تازه افغانستان به کشورهای آسیای میانه را فراهم کند. ملا برادر ، ۸ شهریور در راس یک هیأت طالبان عازم تاشکند شد تا در مراسم افتتاحیه «مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ» شرکت کند. دفتر معاون اقتصادی رییس‌الوزاری طالبان اعلام کرده که او در این سفر با عبدالله عارف‌اف؛ نخست‌وزیر ازبکستان دیدار کرده‌است. (خبرگزاری افق)

https://ufuqnews.com/archives/241213

 توقف بیش از 2 هزار کامیون باربری افغانستان در مرز با پاکستان

سفارت طالبان در اسلام‌آباد می‌گوید که بیش از 2 هزار کامیون باربری حامل میوه‌ و سبزی‌ تازه افغانستان در مرز با پاکستان متوقف شده و میلیون‌ها دلار به بازرگانان خسارت وارد شده است. تجارت و ترانزیت از جانب پاکستان نیز در این مسیر مسدود است. سفارت طالبان در اسلام‌آباد بار دیگر از پاکستان خواسته که به این موضوع توجه کند تا بازرگانان و مردم دو کشور متضرر نشوند. (خبرگزاری جمهور)

https://www.jomhornews.com/fa/news/175321/

احداث مزارع درخت پالم در سه استان شمالی

دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی گروه طالبان در اعلام کرد که در نشست نوبتی کمیته‌ای سرمایه‌گذاری بین الوزارتی این گروه ، طرح احداث مزارع کاشت درخت پالم در 3 استان  بلخ، تخار و جوزجان تأیید شد. این مزارع به زمینی به مساحت 2 هزار هکتار زمین نیاز دارد و زیر نظر کارشناسان وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری احداث می‎شود. (خبرگزاری جمهور)

https://www.jomhornews.com/fa/news/175394/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما