معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته دوم شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته دوم اسفند ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته سوم بهمن ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

گزارش صندوق بین المللی پول درباره تاثیر جنگ اوکراین بر منطقه قفقاز و آسیای میانه

به گزارش خبرگزاری ریپورت براساس گزارش جدید صندوق بین المللی پول ادامه جنگ روسیه و اوکراین منجر به افزایش تحریم ها علیه روسیه یا تغییر در اتحادهای ژئوپلیتیکی خواهد شد. بر اساس این گزارش، روابط اقتصادی منطقه قفقاز و آسیای مرکزی و روسیه همچنان تحت فشار است و چنین وضعیتی می‌تواند پیامدهای منفی احتمالی برای اقتصاد منطقه داشته باشد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آسیای میانه در آلماتی برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آسیای میانه در روزهای 11 تا 13 آبان 1401 (2 تا 4 نوامبر 2022) در محل دائم نمایشگاه‌های شهر آلماتی قزاقستان (آتاکنت) برگزار خواهد شد.

شانزدهمین نمایشگاه کالاهای رستورانی و هتلی آسیای میانه برگزار می‌شود

شانزدهمین نمایشگاه کالاهای رستورانی و هتلی آسیای میانه در روزهای 11 تا 13 آبان 1401 (2 تا 4 نوامبر 2022) در محل دائم نمایشگاه‌های شهر آلماتی قزاقستان (آتاکنت) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کشاورزی آسیای میانه در آلماتی برگزار می‌شود

نمایشگاه کشاورزی آسیای میانه در روزهای 11 تا 13 آبان 1401 (2 تا 4 نوامبر 2022) در محل دائم نمایشگاه‌های شهر آلماتی قزاقستان (آتاکنت) برگزار خواهد شد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پلاستیک آسیای میانه در قزاقستان برگزار می‌شود

«چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پلاستیک آسیای میانه» در روزهای 8 تا 10 آذر 1401 در مرکز نمایشگاهی آتاکنت آلماتی برگزار خواهد شد.

ارسال نخستین محموله ترانزیتی از پاکستان به روسیه از مسیر ایران

کمرگ پاکستان در بیانیه خود ارسال نخستین محموله ترانزیتی حاوی انبه و میوه های تازه به روسیه از مسیر ایران تحت کنوانسیون TIR را «گامی‌بلند برای معرفی محصولات پاکستانی به بازار بزرگ روسیه» توصیف نمود.

اخبار اقتصادی ترکمنستان (نیمه دوم دی ماه 99)

اهم اخبار اقتصادی داخلی و خارجی ترکمنستان در نیمه دوم دی ماه 1399 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد.