معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۸

تصمیمات جدید دولت کوبا در مورد واردات وسایل نقلیه

مانوئل ماررو کروز، نخست وزیر کوبا، در آخرین جلسه مجلس ملی قدرت خلق، برخی اقدامات مربوط به تجاری سازی وسایل نقلیه در این کشور را در قالب بخشی از یک برنامه جامع به روز رسانی سیاست تجاری سازی وسایل نقلیه در کوبا تشریح کرد. گزارش حاضر به ویژگی‌های اجرایی این برنامه پرداخته است.

هدف از اجرای « برنامه جامع به روز رسانی سیاست تجاری سازی وسایل نقلیه در کوبا» تسهیل و تا حد امکان، دسترسی بیشتر به وسایل حمل و نقل جدید برای کل جامعه است. در عین حال دولت کوبا در نظر دارد با اجرای این برنامه، بودجه لازم برای حمایت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و حمل و نقل مسافر (از جمله ایستگاه‌های شارژ با استفاده از انرژی منابع تجدیدپذیر) را از طریق جمع آوری ارزهای قابل تبدیل (MLC) تامین نماید.

اهم ویژگی‌های این به روز رسانی سیاست دولت کوبا برای واردات خودرو عبارت است از:

  • واردات و فروش خودروها با ارزهای قابل تبدیل ( MLC ) ادامه خواهد داشت و قیمت‌های فروش با توجه به حقوقی یا حقیقی بودن خریدار تغییر نخواهد کرد و برای افراد حقیقی، قیمت ها کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود. تعرفه‌ها، خدمات گمرکی و مالیات ها به ارزهای قابل تبدیل خواهد بود.
  • انتقال اموال بین اشخاص حقیقی و حقوقی به استثنای اشخاص دیپلماتیک خارجی مجاز است. اشخاص حقوقی دولتی برای واگذاری اموال به یک نهاد غیردولتی به مجوز شورای وزیران نیاز دارند.
  • خودروهای با شرایط فنی خوب که در بازار کوبا موجود هستند، از جمله خودروهایی که بهره برداری از آنها در بخش گردشگری به پایان رسیده است، طبق اولویت های مختلف در چارچوب طرح اقتصادی، به پول ملی فروخته می‌شوند.
  • مالیات ویژه بر فروش خودرو تعدیل و تعمیم می یابد و از 35 درصد ارزش کل فروش به ارز قابل تبدیل در مورد خودروهای مدل بالا تا عدم اعمال آن در مورد خودروهای برقی مونتاژ شده متغیر است.
  • مالیات تصاعدی به ارزهای قابل تبدیل برای تعداد وسایل نقلیه قابل تملک توسط شخص حقیقی یا حقوقی تعدیل و تعمیم می‌یابد که از سومین وسیله نقلیه خریداری شده از دسته‌های موتورسیکلت، خودرو و خودرو های روستایی شروع می‌شود. از این طریق شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند در مدت پنج سال تا 6 دستگاه خودرو خریداری کند.
  • ورود یکباره خودرو برای اشخاصی که در خارج از کشور مأموریت رسمی دارند با شرایطی که توسط دستگاههای ذیربط تعیین می‌شود مجاز است.
  • واردات مستقیم موتورسیکلت و موتورسیکلت برقی توسط افراد در شرایط فعلی انجام می‌شود. واردات مستقیم موتور سیکلت و موتورسیکلت با موتورهای احتراق داخلی یا هیبریدی کم حجم، با یا بدون درایو، هم به صورت مسافری و هم از طریق حمل و نقل مجاز است.
  • واردات مستقیم سه چرخه برقی با ظرفیت بیش از دو صندلی یا با ظرفیت بار مجاز است.
  • بازاریابی برای جایگزینی در CUP خودروهای کاملی که از نظر فنی از بازار اجاره توریستی خارج شده و قابل بازیابی توسط خریداران علاقه مند هستند مجاز است.

تراز مالیات ها و تعرفه‌های جمع آوری شده در نتیجه این سیاست بخشی از صندوقی خواهد بود که توسط وزارت حمل و نقل برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های آن اداره می‌شود. به‌روزرسانی این خط‌مشی دسترسی افرادی را که توانایی انجام این کار را دارند به گزینه‌های مختلف برای برآوردن نیازهای حمل و نقل خود با استفاده از منابع شخصی را تسهیل می‌کند. این به روز رسانی با درخواست های بسیاری از مردم در سال های اخیر مطابقت دارد و به نوسازی وسایل نقلیه در کشور، دستیابی به ایمنی بیشتر جاده‌ها، تحریک تولید و مونتاژ ملی و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه با انرژی پاک کمک می‌کند. اما این سیاست بازاریابی خودرو در کشور حاوی جزئیات بیشتری است.

https://cubasi.cu/es/noticia/nuevas-decisiones-sobre-la-comercializacion-de-vehiculos-en-cuba

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما