معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۷

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی در هفته دوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تحولات داخلی(اقتصادی)

  • بر اساس گزارش آژانس رتبه بندی اعتباری «مودیز»، میانگین رشد غیر نفتی در امارات بیش از 15 درصد ثبت شده است که از میانگین رشد بخش نفتی که بین سال های 2020 تا 2023 تقریبا 13 درصد برآورد شده، فراتر رفته است. این آژانس در گزارش خود اشاره کرد امارات بعنوان بخشی از تلاش های خود برای تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی خود (بدون نفت و گاز)، بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیشرو بوده است چرا که توانسته به مرکز بین المللی اصلی برای تجارت و حمل و نقل و خدمات مالی تبدیل شود.

 

  • با همکاری فرودگاه ابوظبی و ادارات فدرال هویت، تابعیت، گمرک و امنیت بنادر، پروژه اثر انگشت بیومتریک «سفر هوشمند» بر اساس استانداردهای بیومتریک در فرودگاه بین المللی زاید راه اندازی شد. این پروژه نوآورانه که اولین در نوع خود در جهان است، با تکیه بر داده‌های اداره فدرال هویت، تابعیت، گمرک و امنیت بنادر، سیستم خودکار هویت مسافران را با استفاده از اثر انگشت بیومتریک فعال می‌کند. هدف فرودگاه‌های ابوظبی از این پروژه، تضمین بکارگیری بالاترین استانداردهای امنیت و ایمنی در تمامی‌بخش های فرودگاه مذکور است.
  • کمیته جهانی اقتصاد سبز طی روزهای 2 و 3 اکتبر در مرکز تجارت جهانی دبی با عنوان «توانمندسازی تلاش های جهانی: ایجاد فرصت و پیشبرد چرخ توسعه» برگزار خواهد شد.
  • توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی میان امارات و موریس امضا شد. این توافقنامه، نخستین توافقنامه در نوع خود است که امارات با یک کشور آفریقایی منعقد کرده است. امارات با اختصاص 13 میلیارد و 200 میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌ها در زمینه‌های گردشگری و املاک و انرژی تجدید پذیر و فنآوری، دومین سرمایه گذار بزرگ در موریس بشمار می رود.
  • بر اساس آمار شرکت آلمانی «ستاتیستا» متخصص در داده‌های بازار و مصرف کنندگان، ارزش هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در امارات در سال 2024 رشد 7.8 درصدی نسبت به سال 2023 داشته و از 3 میلیارد و 850 میلیون درهم به 4 میلیارد و 160 میلیون درهم (1 میلیارد و 134 میلیون دلار) رسید.
  • شرکت «ادنوک برای امداد و خدمات» اعلام کرد شرکت کشتیرانی AW، قراردادی به ارزش کلی بیش از 7 میلیارد درهم (1 میلیارد و 900 میلیون درهم) را با گروه چینی وانهوا، در حوزه کشتی سازی به منظور ساخت 9 تانکر غول پیکر حامل اتان به ارزش 5 میلیارد و 100 میلیون درهم و دو تانکر غول پیکر برای آمونیاک به ارزش 900 میلیون درهم منعقد کرده است. تانکرهای جدید، یکی از بزرگترین تانکرهای حامل اتان و آمونیاک در جهان خواهند بود که به موتورهای دوگانه سوز کم مصرف مجهز خواند شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما