معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۳۱- ۰۹:۵۲

اخبار اقتصادی روسیه - کازان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی حوزه کازان روسیه در هفته چهارم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تاتارستان در بین 3 منطقه برتر از نظر جایگاه اجتماعی-اقتصادی در روسیه

طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، جمهوری تاتارستان با کسب امتیاز 82.972، در بین 85 منطقه روسیه، جایگاه سوم را از نظر شاخص‌های  اجتماعی-اقتصادی  به دست آورده است. در این رده بندی، مقام اول را مسکو و مقام دوم را سن پترزبورگ از آن خود کرده‌اند. این رتبه‌بندی بر اساس تجمیع شاخص‌های کلیدی توسعه منطقه‌ای در سال 2023  انجام شده است. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده، می‌توان سطح و پویایی توسعه اجتماعی-اقتصادی یک منطقه را با سایر مناطق روسیه مقایسه و ارزیابی کرد.  در اواسط ماه مه 2024، تاتارستان همچنین در بین 5 منطقه برتر از نظر کیفیت زندگی قرار گرفت. در آن رتبه‌بندی نیز مسکو در صدر قرار داشت و به دنبال آن سن پترزبورگ و استان تیومن قرار گرفتند.  خانتى-مانسییسک و تاتارستان  نیز  رتبه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. (realnoevremya.ru)

17 کشور در معرض خطر تشدید بحران غذایی

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، 17 کشور دیگر ممکن است در معرض تشدید بحران غذایی قرار بگیرند. این خبر را اولگ کوبیاکوف، مدیر دفتر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در روسیه اعلام کرد. کوبیاکوف گفت: «سندی با عنوان «نقاط داغ گرسنگی» وجود دارد که به طور مشترک با برنامه جهانی غذا منتشر می‌شود. این گزارش به تازگی منتشر شده و پیش بینی می‌کند که اگر روند فعلی ادامه یابد، 17 کشور دیگر در جهان با بحران غذایی شدیدتر روبرو خواهند شد.» کشورهایی که با وضعیت سختی در این زمینه مواجه هستند عبارتند از: یمن، سودان، نوار غزه و تعدادی از کشورهای آفریقایی که تحت تاثیر درگیری‌های مسلحانه، تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی قرار گرفته اند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این گزارش شده بود که تامین کنندگان روس برنامه جهانی غذا با محدودیت هایی در دسترسی به مناقصه‌های تأمین مواد غذایی مواجه شده ­اند. در سال های اخیر، سهم روسیه از کل صادرات خارجی برنامه جهانی غذا 20 درصد از موادی همچون آرد، روغن آفتابگردان و نخود فرنگی بوده است. (خبرگزاری «تاتار-اینفورم»)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما