معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۰۳- ۰۸:۰۰

اعطاء سومین قسط صندوق بین المللی پول به سریلانکا

صندوق بین‌المللی پول با تایید دومین گزارش عملکرد مالی سریلانکا تحت ریاضت اقتصادی و تجدید ساختار پولی، با اعطاء سومین بخش از تسهیلات مالی مدت‌دار 48 ماهه به سریلانکا موافقت کرده است.
قرار است سومین قسط از اقساط به ارزش 336 میلیون دلار برای احیاء اقتصادی این کشور اعطا شود. با دریافت این قسط میزان کلی تسهیلات مالی دریافت شده سریلانکا از صندوق بین المللی پول به یک میلیارد دلار خواهد رسید.
صندوق، ضمن صحه نهادن بر عملکرد موفق دولت سریلانکا در کاربست راهکارهای توصیه شده در جهت تجدید ساختار مالی، از سریلانکا خواست تا هر چه زودتر اقدام به نهایی‌سازی تفاهم‌نامه با اعضاء کشورهای عضو و غیر عضو باشگاه پاریس جهت تسویه معوقات مبالغ استقراض شده بنماید.
قرار بود سریلانکا وفق برنامه صندوق بین المللی پول که در دسامبر 2023 تمدید شد، تا پایان ماه می 2024 به تعهدات خود در قبال صندوق عمل نماید. بر اساس IMF Tracker این کشور نتوانسه است به 25%  این تعهدات جامه عمل بپوشاند.  از میان تعهدات سریلانکا، 16 تعهد بدون اقدام باقی مانده و 15 تعهد دیگر به علت عدم کفایت داده‌ها، در وضعیت نامعلوم است.  از بررسی 16 مورد عدم اجرای تعهدات، 7 مورد آن مربوط به مدیریت مالی، 6 مورد مربوط به شفافیت مالی و 3 مورد مربوط به اقدامات ضدفساد است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما