معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۲۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۸

درخواست صندوق بین المللی پول از پاکستان برای وضع مالیات بر بخش کشاورزی

صندوق بین المللی پول خواستار اخذ مالیات بیشتر از استان‌ها و اعمال مالیات بر بخش کشاورزی شده است.

این صندوق خواستار وضع مالیات بر درآمد کشاورزی شده است و افزود که بخش کشاورزی کمترین مالیات را در پاکستان نسبت به سهم خود از درآمد می‌پردازد. صندوق پول همچنین به دولت توصیه کرده است که از شورای ملی مالیات برای افزایش مالیات استانی استفاده کند. صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد: سهم مالیاتی استان از درآمدهای ملی حداقل یک درصد بوده است.

صندوق بین المللی پول همچنین خواستار جمع آوری کامل مالیات بر املاک و مالیات بر فروش خدمات در استان‌ها شده است. صندوق بین‌المللی پول پیشتر از پاکستان خواسته بود تا دارایی‌های عمومی صاحبان مناصب، مقامات دولتی، وزرا و نمایندگان مجلس شود. به گفته منابع، صندوق بین المللی پول در بودجه آینده 2024-2025 اقدامات سختگیرانه ضد فساد را پیشنهاد کرده است.

صندوق پول از دولت خواسته است تا درگاهی برای اعلام دارایی‌های مقامات دولتی ایجاد کند، اما دولت در انجام این کار کوتاهی کرده است. منابع افزودند که مقامات پاکستان موظف به ایجاد یک پورتال و افشای جزئیات دارایی تحت توافق با صندوق بین المللی پول هستند. منابع فاش کردند که دولت یک پرفورما برای مقامات تهیه کرده بود تا دارایی‌های خود را افشا کنند، اما آن را علنی نکردند. به گفته منابع، علاوه بر این، بانک‌ها اکنون ملزم به دریافت اطلاعات دارایی از مقامات دولتی هنگام افتتاح حساب‌های جدید خواهند بود.

https://profit.pakistantoday.com.pk/2024/06/10/imf-demands-imposing-tax-on-agri-sector

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما