معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۹- ۱۰:۱۳

توافقنامه شرکت هواپیمایی ترکیش ایر با شرکت ایرباس و شرکت رولز رویز

توافقنامه مشارکت راهبردی شرکت هواپیمایی ترکیش ایر با مسئولان ارشد شرکتهای ایرباس و رولزرویس برای توسعه و رشد هوانوردی شرکت ترکیش ایر با سفارش 150 فروند هواپیمای مسافربری A321neo و 80 فروند هواپیمای A350 از شرکت ایرباس AirBus در محل دفتر مرکزی ترکیش ایر در استانبول به امضاء رسید .

این رویداد از یک سو زمینه ساز توسعه قابل توجه صنعت هوانوردی ترکیه است، از سوی دیگر چشم اندار برنامه توسعه استراتژیک کشور را با هدف تقویت رشد اقتصادی در صنعت هوانوردی ترکیه در 15 سال آینده را تبیین می نماید.   

آقایان توفان ارگین بیلگیج مدیر عامل اجرایی شرکت رولزرویس، احمد بولات رئیس هیئت مدیره و کمیته اجرایی ترکیش ایر بیانیه مشترکی را در مراسمی‌ با حضور فاتح گاچیر وزیر صنعت و تکنولوژی، عمر بولات وزیر بازرگانی و عبدالقادر اورال اوغلو وزیر زیرساخت و حمل و نقل ترکیه امضا کردند. نمایندگان شرکتهای برتر فعال در صنعت هوانوردی ترکیه، سرکنسول انگلستان، معاون سرکنسول فرانسه و معاون سرکنسول اسپانیا در استانبول نیز از مدعوین شرکت در این رویداد بودند.

بر اساس این تفاهم نامه، تولید داخلی قطعات هواپیما توسط شرکت‌های ترکیه‌ای مانند صنایع موتور توساش صورت خواهد گرفت و هواپیماهای جدید ایرباس A350 به موتورهای رولزرویس ترنت XWB مجهز خواهند شد که بهره ‌وری بیشتر سوخت و کاهش انتشار گاز کربن CO2 را به همراه داشته و آلاینده محیط زیست نخواهند بود.

ترکیه دارای یکی از جوانترین ناوگان هوایی صنعت هوانوردی در اروپاست و اقدامات اخیر ترکیش ایر نقطه عطفی در افزایش کیفیت و رشد پایدار هواپیمایی کشور است.

تفاهم نامه جدید همکاری شرکت ترکیش ایر با شرکتهای ایرباس و رولز رویس فرصتهای جدید فعالیت و شغلی را برای شرکتهای داخلی ترکیه ایجاد نموده و موجب توسعه و تشریع در روند صنعتی سازی در بخش هوانوردی کشور خواهد شد.

این رویداد اخیر به نوعی نشانگر چشم‌انداز بلندپروازانه ترکیه برای گسترش نفوذ خود در بازار جهانی هوانوردی است که می‌تواند  این کشور را در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری و همکاری‌های بین‌المللی قرار دهد و ترکها را به آرزوی دیرینه خود که تبدیل شدن به‌ هاب هوایی منطقه است تبدیل نماید .

منبع: دفتر سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری ترکیه http://www.invest.gov.tr

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما