معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۰/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۹

امارات بدنبال افزایش جذب گردشگران بیشتر

پاکستان در میان 10 بازار برتر صادرکننده گردشگر به دبی قرار دارد و علاوه بر این حداقل 1.6 میلیون مهاجر پاکستانی مقیم در کشور امارات متحده عربی هستند.

وزارت اقتصاد امارات متحده عربی، با برنامه‌های بلندپروازانه و کمپین‌های اختصاصی، علاوه بر برگزاری کارگاه‌های متعدد، به دنبال پذیرش گردشگران پاکستانی بیشتری در طول سال 2024 است. این وزارتخانه برای ارتقای چشم انداز اقتصادی دبی و موقعیت آن به عنوان یکی از سه شهر برتر جهانی برای تجارت، سرگرمی و گردشگری تلاش می‌کند.

پاکستان در حال حاضر در میان 10 بازار برتر صادرکننده گردشگر به دبی قرار دارد، زیرا دبی از ژانویه تا اکتبر 2023 حدود 254000 بازدیدکننده پاکستانی را جذب کرده است، این امارت در همین مدت در مجموع حدود 13.9 میلیون گردشگر بین‌المللی را جذب کرده است که از تعداد قبل از همه‌گیری کرونا(حدود حدود 13.5 میلیون بازدیدکننده در سال 2019) بیشتر است.

دپارتمان اقتصاد و گردشگری در دبی تعدادی کارگاه آموزشی برای اپراتورهای تور در شهرهای بزرگ پاکستان مانند اسلام آباد، فیصل آباد و سیالکوت برگزار کرد که تقویت ارتباط متقابل با رهبران بخش سفر در پاکستان را دنبال می‌کنند. دپارتمان گردشگری و اقتصاد کمپین "چالو دبی" را برای گسترش تلاش های خود در بازار پاکستان در طول سال 2023 راه اندازی کرد که هدف آن افزایش آگاهی مردم پاکستان از سرگرمی‌ها و غذاهای متنوع دبی است. این دپارتمان یک کلیپ ویدیویی اختصاصی از این کمپین را به زبان اردو پخش کرد که افق های جدیدی را برای هدف قرار دادن مستقیم بازار پاکستان باز کرد.این کلیپ ویدیویی تجربیات منحصر به فرد گردشگران از سفر به دبی و هزینه‌های کم سفر در این شهر را به نمایش گذاشت.

کارگاه‌های برگزار شده اولین رویدادی است که در بازار پاکستان، به ویژه در سیالکوت و فیصل آباد برگزار می‌شود، که علاقه دبی به این شهرها را به دلیل ارتباط مستقیم با آنها تأیید می‌کند.

در حال حاضر 8 پرواز مستقیم از شهرهای پاکستان(شامل؛ کراچی، لاهور، اسلام آباد، فیصل آباد، کویته، مولتان و سیالکوت) به دبی به صورت مستقیم وجود دارد. دپارتمان گردشگری وزارت اقتصاد امارات به عنوان بخشی از استراتژی خود، سه ماه آغازین سال 2024 را به عنوان فصل عروسی در پاکستان هدف قرار داده است تا زوج های پاکستانی امارات را به عنوان مقصد ماه عسل خود انتخاب کنند.

در سال گذشته میلادی سهم کل بخش سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی 159.1 میلیارد درهم (43.3 میلیارد دلار) بود که 12.1 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. پیش بینی می‌شود که سالانه 4.9 درصد افزایش یابد و در سال 2027 به 264.5 میلیارد درهم (72 میلیارد دلار آمریکا) یعنی معادل 12.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.

شایان ذکر است

- حدود 1.6 میلیون مهاجر پاکستانی در امارات متحده عربی زندگی می‌کنند، که در سال 2021 بیش از 11 میلیارد دلار پول به کشور پاکستان حواله کردند، که بر این اساس پس از عربستان سعودی، دومین منبع بزرگ حواله پول از سوی مهاجران برای پاکستان محسوب می‌شود.

- امارات متحده عربی سومین شریک تجاری پاکستان پس از چین و ایالات متحده است. همچنین به دلیل نزدیکی جغرافیایی که باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تسهیل مبادلات تجاری و گردشگری بین دو کشور می‌شود، به عنوان یک مقصد تجاری و گردشگری ایده آل در آسیای جنوبی در نظر گرفته می‌شود.

- امارات متحده عربی همچنین در حال کار برای امضای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) با پاکستان است که به واسطه آن بتواند سطح مراودات اقتصادی دو کشور را ارتقاء دهد. امارات متحده عربی در سال های اخیر سرمایه گذاری خود را در پاکستان در زمینه‌های مختلف از قبیل؛ کشاورزی، منسوجات، سنگ مرمر و کاشی، سنگ های قیمتی، معدن، و نفت افزایش داده است.

- بر اساس اظهارات مقامات گردشگری پاکستان، این کشور قصد دارد گردشگران بین المللی را تشویق کند که از طریق امارات به پاکستان بیایند. بر همین اساس شرکت های گردشگری پاکستانی حضور فعالی در رویدادهای بین المللی گردشگری امارات دارند.

منابع؛

https://gulfnews.com

https://www.arabnews.com

https://www.mofa.gov.ae

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما