معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۵

اقدامات دولت عمان درخصوص تکلیف دارندگان جایگاه‌های سوخت

دولت عمان درخصوص تکلیف کلیه دارندگان جایگاه‌های سوخت در این کشور جهت احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی لایحه ای را به تصویب رساند.

طبق اعلام وزارت بازرگانی عمان، دولت این کشور در راستای تعهد خود به منظور رسیدن به هدف کربن صفر تا سال 2050، طی مصوبه هیات وزیران تمامی جایگاه داران سوخت در این کشور را ملزم به ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو های برقی (EV) مطابق با استاندارد های تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات خدمات عمومی این کشور کرده است. براساس این مصوبه، در صورت عدم رعایت این مقررات توسط جایگاه داران، متخلفان در مرحله اول اخطار کتبی و در صورت عدم رعایت 1000 ریال عمان و ادامه تخلف تا 3000 ریال عمان جریمه خواهند شد.

لازم به ذکر است طبق بررسی صورت گرفته در حال حاضر بیش از 400 دستگاه خودرو برقی در کشور عمان در حال تردد می‌باشد. البته پیش بینی می‌شود این میزان در راستای دست یابی به اهداف تعریف شده در برنامه چشم انداز 2040 عمان روند افزایشی داشته باشد.

لازم به ذکر است یکی از محورهای اصلی برنامه چشم انداز 2040 عمان تقویت بحث محیط زیست پایدار می‌باشد. همچنین مطابق با آمار اعلامی از سوی وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور در حال حاضر تنها 100 ایستگاه شارژ EV در سراسر عمان وجود دارد و طبق برنامه ریزی وزارت مذکور مقرر است که این تعداد تا دو سال آینده شمتر آنها به 300 ایستگاه افزایش یابد. 

این تصمیم در 2 نوامبر 2023 صادر شده و 180 روز پس از انتشار در روزنامه‌های رسمی این کشور اجرایی خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما