معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۰۷- ۱۱:۱۳ - مشاهده: ۱۰۷

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته اول ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

راه اندازی تاسیسات جدید در ایالت آندراپرادش شرکت ای پیک پری فیب

شرکت ای پیک پری فیب، تولید کننده سازه‌های از پیش مهندسی شده، یک مرکز جدید در ایالت آندرا پرادش افتتاح کرده است که حدود 2 میلیارد روپیه سرمایه گذاری کرده است. این کارخانه 87000 تن ظرفیت تولید را به تاسیسات موجود این شرکت در ایالات راجستان و اوتار پرادش اضافه می‌کند که ظرفیت کل را به 187000 تن در سال می رساند.

 این گسترش در پاسخ به تقاضای رو به رشد برای سازه‌های از پیش مهندسی شده در هند و خارج از کشور است. نیکیل بوترا، مدیر شرکت در خاورمیانه و آفریقا، بر جذابیت محصولات هندی از نظر مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالا در این مناطق تاکید کرد.

سازه‌های از پیش مهندسی شده به دلیل کیفیت های پایدار مانند گرد و غبار کم و انتشار کربن به طور فزاینده ای در صنعت ساخت و ساز محبوب می‌شوند. آنها همچنین مزیت قابل توجهی در صرفه جویی در زمان نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی با استفاده از آجر و سیمان دارند. این سازه‌های همه‌کاره در صنایع مختلف مانند سیمان، خرده‌فروشی، خودروسازی، هوانوردی و مهمان‌نوازی استفاده می‌شوند و کاربردهای گسترده و اهمیت آن‌ها را در شیوه‌های ساخت‌وساز مدرن برجسته می‌کنند.

https://www.siasat.com/epack-prefab-commissions-facility-in-andhra-pradesh-at-investment-of-rs-200-cr-2917043/

امضا یاددشت تفاهم دولت کرناتکه با تویوتا کرلوسکار موتور برای سرمایه گذاری

دولت ایالت کرناتکه قرارداد مهمی را با تویوتا کرلوسکار موتور، شعبه هندی شرکت تویوتا موتور ژاپن، برای توسعه واحد خودروسازی خود در منطقه بیدادی امضا کرده است. تویوتا حدود 33 میلیارد روپیه برای ساخت تاسیسات جدیدی سرمایه گذاری خواهد کرد که می‌تواند صد هزار  واحد تولید کند و برای حدود 2000 نفر شغل ایجاد کند.

سیددارامایا، سر وزیر کرناتکه و ماساکازو یوشیمورا، مدیرعامل تویوتا کرلوسکار موتور، یادداشت تفاهمی را برای تقویت حضور تویوتا در این ایالت امضا کردند. تویوتا از سال 1997 در کرناتکه خودرو تولید می‌کند و این توافق نشان دهنده تعهد آنها به گسترش فعالیت های خود در آنجا است. در حال حاضر تویوتا کارخانه ای در منطقه بیدادی راه اندازی می‌کند که ظرفیت تولید 310000 دستگاه خودرو در سال را دارد.

 گروه تویوتا قبلاً متعهد شده بود با هدف کاهش انتشار کربن دی‌اکسید و ارتقای وسایل نقلیه الکتریکی، 41 میلیارد روپیه در کرناتکه سرمایه گذاری کند. مقامات در کرناتکه قول حمایت مداوم از صنایع در این ایالت را داده اند و به ایجاد یک محیط مثبت برای سرمایه گذاران اختصاص داده اند.

https://www.siasat.com/karnataka-govt-signs-mou-with-tkm-for-rs-3300cr-investment-2916633/

 افزایش نیروی کار و تاسیس دفتر جدید شرکت یو.اس.تی در شهر حیدرآباد

شرکت یو.اس.تی، یک شرکت متخصص در راه حل های تحول دیجیتال، دفتر جدیدی را در حیدرآباد افتتاح کرده است. این شرکت قصد دارد نیروی کار خود را از 2000 به 4000 کارمند طی 2 تا 3 سال آینده دوبرابر کند. این مرکز بزرگ بر تحقیقات پیشرفته در هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و اینترنت اشیا تمرکز خواهد کرد. الکساندر وارگزه، مدیر اجرایی شرکت، بر هدف شرکت برای جذب استعدادهای محلی و تقویت قابلیت ها در بخش هایی مانند مخابرات، فناوری، خرده فروشی و بیمه تاکید کرد. این در دو سال آینده به مرکز توسعه شرکت یو.اس.تی در هند تبدیل خواهد شد که با هدف تأثیرگذاری جهانی در بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، دارویی، مخابرات، تولید، خرده‌فروشی و بیمه فعالیت می‌کند.

 https://www.siasat.com/ust-to-double-headcount-to-4000-in-hyderabad-opens-new-office-2916763/

 جابجایی 14 میلیون مسافر در فرودگاه حیدرآباد تا پایان اکتبر

فرودگاه بین المللی راجیو گاندی در حیدرآباد با بیش از 14 میلیون مسافر تا اکتبر افزایش قابل توجهی در ترافیک مسافری داشته است. آخرین داده‌های این فرودگاه نشان می‌دهد که این فرودگاه از سال تا به امروز به رکوردشکنی ترافیک مسافری، به‌ویژه در سال مالی 2024-2023 دست یافته است. در اکتبر 2023، فرودگاه بیش از 2.1 میلیون مسافر را جابجا کرد که نسبت به سال قبل 16 درصد و نسبت به ماه قبل 4 درصد افزایش داشته است.

تعداد مسافران استفاده کننده از این فرودگاه نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته و در مجموع به 14,285,408 مسافر رسیده است. این افزایش در تردد مسافر منجر به افزایش 14 درصدی جابجایی هواپیما در ماه اکتبر با مجموع 14,746 جابجایی شده است.

در نتیجه، دولت تلانگانا در حال بررسی ساخت فرودگاه دوم در حیدرآباد است که به طور بالقوه از فرودگاه دفاعی در حکیم پت برای هوانوردی غیرنظامی استفاده می‌کند. این امر حیدرآباد را به یکی از شهرهای هند با دو فرودگاه تجاری تبدیل می‌کند، به دنبال نمونه شهرهای بین المللی مانند بروکسل، ورشو، مونترال، پکن، استانبول و گلاسکو.

https://www.siasat.com/hyderabad-airport-serves-14-million-passengers-till-october-end-2916241/

هشتاد و سومین نمایشگاه سالانه با نام نمایش 2024 در حیدرآباد

هشتاد و سومین نمایشگاه سالانه با نام نمایش 2024 از اول ژانویه 2024 آغاز و تا 15 فوریه 2024 در محل نمایشگاه حیدرآباد ادامه خواهد داشت. افرادی که می خواهند در این رویداد غرفه داشته باشند می‌توانند به صورت آنلاین درخواست دهند. هزینه ثبت نام و اجاره غرفه بر اساس اندازه و موقعیت غرفه متفاوت است و از 75,000 روپیه تا 150,000 روپیه متغیر است.

یک برنامه تلفن همراه در طول نمایش 2023 به زبان‌های تلوگو، هندی، اردو و انگلیسی راه اندازی شد. به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که به کاوش و خرید بپردازند، به مناطق تفریحی دسترسی داشته باشند و از رویدادهای مختلف مطلع شوند. علاوه بر این، به ناوبری و یافتن کودکان گم شده در غرفه کودکان کمک می‌کند.

رویداد معروف به نمایش مصنوعات مُلکی در سال 1938 با هدف ترویج کالاهای تولید شده در منطقه آغاز شد. توسط میرعثمان علی خان، نظام هفتم ایالت حیدرآباد آغاز شد و با 50 غرفه آغاز شد. به مرور زمان به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعتی کشور تبدیل شد. پول حاصل از این رویداد سپس برای حمایت از آموزش استفاده شد.

https://www.siasat.com/hyderabad-numaish-to-return-on-january-1-2916872/

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما