معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۰۵- ۱۱:۳۳ - مشاهده: ۶۳

تقویت حضور خارجی گروه میتیلینئوس در حوزه انرژی خورشیدی

گروه میتیلینئوس از طریق شرکت تابع خود Mytilineos Energy & Metals در صدد تقویت حضور خود در پنج قاره دنیا است. این شرکت در سال 2022 قراردادی با شرکت Aquila Capital برای خریداری تاسیسات فتوولتائیک با ظرفیت 100 مگاوات در جنوب اسپانیا در منطقه آندالوسیا به امضا رساند. این قرارداد شامل پروژه‌های Jaen  و Guillena است که ظرفیت هرکدام آنها به 50 مگاوات می رسد.

پروژه  Jaen که توسط Mytilineos Energy & Metals ساخته شد می‌تواند 94 گیگاوات ساعت انرژی برق تولید کرده که نیاز 24 هزار واحد مسکونی را تامین و از انتشار سالانه 24 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند. پروژه Guillena  نیز می‌تواند 102 گیگاوات ساعت انرژی برق تولید کند که نیاز 26 هزار واحد مسکونی را تامین و از انتشار سالانه 25.5 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

هر دو پروژه اخیرا به بهره برداری رسیدند. اضافه می‌شود که شرکت میتیلینئوس با اجرای قراردادهای EPC در دو پارک خورشیدی، موقعیت خود در بازار اسپانیا را تقویت می‌کند: پروژه Manzanares  با ظرفیت 90 مگاوات برای گروه سرمایه گذاری Nexwell و پروژه Badajoz با ظرفیت 50 مگاوات برای تولید کننده مستقل انرژی خورشیدی Sonnedix. انتظار می رود که این پروژه 50 مگاواتی در سال حدود 102 گیگاوات ساعت برق تولید کند که می‌تواند نیاز 30 هزار خانه را تامین کند.

میتیلینئوس که حضور دیرینه در اسپانیا دارد اخیرا پروژه فتوولتائیک 28 مگاواتی را تکمیل که اکنون به شبکه متصل شده و با دریافت PAC ظرفیت تولید حدود 53 هزار مگاوات ساعت در سال را دارد. ظرفیت تاسیسات انرژی‌های تجدید پذیر میتیلینئوس در کشورهای مختلف خارجی که در مراحل مختلف توسعه قرار دارند، به بیش از 13 گیگاوات ساعت می رسد.          

ماه گذشته گروه میتیلینئوس خریداری تمامی سهام شرکت Efa Energy به قیمت 4.5 میلیون یورو را اعلام کرد. میتیلینئوس اخیرا شرکت های Watt+Volt و VOLTERRA را نیز خریداری کرده بود. گروه میتیلینئوس با خریداری Efa Energy بخش انرژی خود (MYTILINEOS Energy & Metals) را تقویت کرده و سهم خود در بازار گاز را با 11 هزار مشتری جدید تقویت می‌کند.

شرکت Efa Energy عمدتا در شمال یونان (استان تسالی و مقدونیه مرکزی) فعالیت دارد. این معامله جدید بخشی از طرح راهبردی گروه میتیلینئوس جهت گسترش پایگاه مشتریان خود در بازار عرضه انرژی است. یادآور می‌شود که در نهم اوت شرکت میتیلینئوس خریداری تمامی سهام شرکت برق VOLTERRA S.A از شرکت AVAX S.A را اعلام کرده بود و به این تریب سهم خود در بازار برق را به 13 درصد رساند.

 

https://www.kathimerini.gr/economy/562665088/enischyei-ti-thesi-tis-sta-fotovoltaika-tis-ispanias-i-mytilineos/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما