معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۰۸- ۰۸:۰۰

اصلاحات اقتصادی انجمن شرکت های صنعتی یونان

آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان روز سه شنبه 26 سپتامبر با آقای پاپالکسوپولوس رئیس انجمن شرکت های صنعتی و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این انجمن دیدار کرد. در این جلسه تعدادی از وزرای اقتصادی دولت نیز حضور داشتند.

انجمن مذکور اصلاحات پیشنهادی خود بمنظور تضمین رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی در کشور را به دولت معرفی نمود. کارآفرینی، مدرنیزه سازی بازار کار، سرمایه گذاری با ارزش افزوده داخلی، تقویت موقعیت رقابتی شرکت های یونانی در گذار سبز، جهش به جلو در زمینه توسعه استعدادهای داخلی، توسعه سریع صنعتی، بهبود عملکرد دستگاه دولتی و مقابله با بروکراسی از محورهای اصلی اصلاحات پیشنهادی انجمن شرکت های صنعتی است.

به گفته رئیس انجمن شرکت های صنعتی، کشور وارد عصر جدیدی شده و هر روز در حال جلب اعتماد سرمایه گذاران است و ثبات مالی و اصلاحات سالهای اخیر دولت نقش مهمی در این زمینه داشته است. نخست وزیر در این نشست تصریح نمود که دولت مصمم است به تلاش های اصلاحی برای بهبود فضای کارآفرینی و رقابت پذیری بین المللی اقتصاد یونان با تمرکز بر کاهش بیش از پیش سهم حق بیمه تامین اجتماعی و گسترش پایه‌های مالیاتی، افزایش مبادلات الکترونیکی، بهبود سرعت صدور احکام قضایی، تقویت رقابت و افزایش درآمدها ادامه دهد.

میچوتاکیس و مدیران انجمن شرکت های صنعتی در مورد امکان مشارکت سازمان یافته بخش خصوصی در بازسازی مناطق سیل زده تسالی نیز گفتگو کردند. طرفین توافق کردند که اعضای انجمن می‌توانند از یک سو تعمیر، بازسازی و ارتقای اساسی مدارس آسیب دیده را بر عهده گرفته و از سوی دیگر به صندوق ملی کمک های دولتی کمک کنند که از طریق آن هزینه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده تامین شود.  

 

 https://www.kathimerini.gr/economy/562638472/synantisi-sev-me-ton-prothypoyrgo-gia-tis-metarrythmiseis/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما