معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۹

اخبار اقتصادی جنوب افغانستان – قندهار

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب افغانستان در شهریور ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

احداث یک بیمارستان 400 تختخوابی در قندهار توسط بنیاد خیریه قطری

استانداری قندهار از ساخت یک بیمارستان 400 تختخوابی توسط بنیاد خیریه قطری در قندهار خبرداد. طبق اعلام سایت این استانداری، "جمال قاسم محمد" و "عبدالمجید عبدالقوی الحمیدی" در دیدار با مولوی "محمدعلی حنفی" (ملا شیرین آخوند) والی قندهار گفته اند که در کنار ساخت این بیمارستان، در بخش تأمین تجهیزات بیمارستان 350 تختخوابی این ولایت نیز همکاری خواهند کرد.

منبع: سایت اطلاع رسانی استانداری قندهار

 ادامه کار پروژه احداث و بازسازی شاهراه قندهار- ارزگان

جاده قندهار به ارزگان به طول 110 کیلومتر و عرض 7 متر از شهرستان ارغنداب استان قندهار شروع و با گذشت از شهرستان‌های نیش و خاکریز به شهرستان دهراوود استان ارزگان وصل می‌گردد.

با شروع کار این پروژه زمینه کار برای تعداد زیادی از شهروندان فراهم شده و سهولت ایاب و ذهاب برای شهروندان استان ارزگان نیز فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری صدای افغان (آوا)

 آغاز پروژه بازسازی شاهراه قندهار- هرات

مسئولان محلی طالبان در استان هرات می‌گویند: کار بازسازی چاله‌ها و پل‌های شاهراه هرات - قندهار را آغاز کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی استانداری طالبان در هرات اعلام کرد: قرار است 150 کیلومتر جاده از منطقه "شوز" واقع در شهرستان کوه‌زور هرات تا شهرستان گرشک هلمند بازسازی شود.

بر اساس این اطلاعیه، هزینه کل این پروژه 100 میلیون افغانی برآورد شده ‌است. در اعلامیه آمده است: کار بازسازی این جاده طی مدّت 6 ماه آینده تکمیل خواهد شد. این در حالی است که طالبان در جنگ 20 سال گذشته خود علیه دولت پیشین افغانستان، اکثر شاهراه‌ های این کشور را با انفجار مین‌های کنار جاده‌ای منهدم کرده‌ اند.

منبع: خبرگزاری جمهور

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما