معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۱۵- ۱۲:۳۹ - مشاهده: ۸۲

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم شهریورماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افتتاح نمایشگاه پتروشیمی تاتارستان، با حضور رستم مینیخانوف

نمایشگاه پتروشیمی تاتارستان با حضور رستم مینیخانوف, رئیس جمهورى تاتارستان, در تاریخ 2 سپتامبر در کازان افتتاح گردید. انجمن پتروشیمی تاتارستان با مشارکت شرکت های روسی و نمایندگان بلاروس ، چین ، بحرین ، کامرون ، آذربایجان و سایر کشورها در کازان افتتاح شد. انجمن پتروشیمی تاتارستان-2023 از 31 اوت تا 2 سپتامبر در کازان برگزار می‌شود. حدود 180 شرکت از روسیه و کشورهای خارجی در این انجمن شرکت می‌کنند. این انجمن توسط وزارت صنعت و تجارت تاتارستان برگزار و توسط رئیس دولت تاتارستان ، وزارت صنعت و تجارت و وزارت منابع طبیعی فدراسیون روسیه پشتیبانی می‌شود.

منبع: https://ria.ru/20230831/kazan-1893326373.html

 

افزایش مجدد قیمت بنزین و سوخت دیزل در جمهوری تاتارستان

قیمت بنزین و سوخت دیزل بار دیگر در جمهوری تاتارستان افزایش یافت.  طبق آمار ارائه شده از سوی سرویس آمار دولت تاتارستان، از تاریخ 28 اوت تا 4 سپتامبر، انواع بنزین و سوخت های دیزل، با رشد قیمت مواجه شده است و طی این مدت قیمت سوخت دیزل، بیشترین تغییر را داشته است. (0.48 ٪ ، به 57.74 روبل)

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstane-vnov-podnyalis-ceny-na-benzin-i-dizelnoe-toplivo-5918967

 

افزایش تولیدات صنعتی در تاتارستان

تولیدات صنعتی در تاتارستان همچنان در حال افزایش است.  این افزایش در ماه ژوئن تا ژوئیه، به 3.8 درصد رسید که این رقم، بالاترین سطح افزایش در کل سال جاری بوده است. قابل توجه اینکه رشد شاخص نه تنها تحت تأثیر افزایش حجم قرار گرفته، بلکه پویایی مثبت در بخش انرژی  و حتی در صنایع مربوط تامین آب و بهداشت، دفع زباله و حذف آلودگی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در حمل و نقل ، سرعت عقب ماندن از دستاوردهای سال گذشته به  8.7درصد کاهش یافت.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-ozidanii-myagkoi-recessii-promyslennost-tatarstana-nabiraet-oboroty-5918516

 

تداوم رشد ساخت و ساز در جمهوری تاتارستان

رشد ساخت و ساز همچنان در جمهوری تاتارستان، در حال رشد است. از ژانویه تا ژوئیه سال جاری، میزان رشد این صنعت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است و این افزایش همچنان در حال تداوم است. در بازه زمانی ماه ژوئن تا ژوئیه، بخش صنعت ساخت و ساز با رشد 22.1 درصدی به رقم تقریبا 282 میلیارد روبل رسیده است. کمیسیون مسکن نیز افزایش 15.3٪ - تقریبا 2.5 میلیون متر مربع را اعلام کرده است.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-ozidanii-myagkoi-recessii-promyslennost-tatarstana-nabiraet-oboroty-5918516

 

افزایش غذای گرم رایگان مدارس تاتارستان

تاتارستان هزینه غذاهای گرم رایگان برای کلاس های ابتدایی را افزایش خواهد داد. دولت تاتارستان هزینه‌های نظارت برای سازماندهی و ارائه وعده‌های غذایی گرم رایگان به دانش آموزان ابتدایی را افزایش داده است. این بخشنامه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی جمهوری تاتارستان بر دانش آموزان سازمان‌های آموزشی دولتی منتشر شده است. در سال 2024، 66.76 روبل برای هر دانش آموز در روز، در سال 2025، 69.43 روبل و در سال 2026، 72.21 روبل اختصاص داده خواهد شد. سال گذشته ، مبالغ برنامه ریزی شده برای سال های 2025-2024 به ترتیب 61.3 و 63.75 روبل بود.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstane-povysyat-zatraty-na-goryacee-pitanie-dlya-nacalnyx-klassov-5918427

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما