معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۷

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم مردادماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

 یکی از عوامل مهم در جذب سرمایه گذار کاهش زمان اتصال به شبکه‌های توزیع برق و گاز است.

معاون نخست وزیر - وزیر صنایع و تجارت اولگ کوروبچنکو در 17 اوت در نشست مشترک کابینه وزیران تاتارستان و شورای هماهنگی برای اجرای پروژه آزمایشی "منطقه موثر" در جمهوری اعلام کرد. الکسی پسوشین، نخست وزیر جمهوری تاتارستان ریاست این جلسه را عهده دار بود. در این نشست رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف نیز حضور داشت. وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان گفت: یکی از عوامل مهم در جذب سرمایه گذار به جمهوری کاهش زمان اتصال به شبکه‌های برق و شبکه‌های توزیع گاز است. امروز شاخص واقعی مدت زمان اتصال شبکه‌های برق برای متقاضیان با ظرفیت 15 تا 670 کیلووات با اقدامات عمده سرمایه 145 روز است در حالی که 92 روز زمان تایید و دریافت مجوز است. وی همچنین افزود که بهینه سازی فرآیند اتصال به شبکه برق به طور کلی، روال زمانی را به 84 روز کاهش می دهد. بر اساس نتایج کار مشترک، گروه کاری امکان کاهش 2 برابری شرایط برای هماهنگی عبور مسیر، موقعیت پست و اخذ مجوز برای کارهای زمینی تا 46 روز را تعیین کرده است.

منبع: https://mpt.tatarstan.ru/index.htm/news/2224467.htm

 

برگزاری همایش پتروشیمی تاتارستان 2023 در کازان

در جلسه ای به رهبری معاون نخست وزیر - وزیر صنایع و تجارت تاتارستان، اولگ کوروبچنکو، در مورد آماده سازی و برگزاری همایش پتروشیمی تاتارستان-2023 گفتگو شد. این همایش از 31 آگوست تا 2 سپتامبر در محل کازان اکسپو برگزار می‌شود. این مراسم به هشتادمین سالگرد تولید نفت در جمهوری اختصاص دارد.

منبع: https://mpt.tatarstan.ru/index.htm/news/2224373.htm

 

برنامه‌ها برای سرمایه گذاران باید از قبل آماده شود

تالیا مینولینا در نشست مشترک کابینه وزیران جمهوری تاتارستان و شورای هماهنگی برای اجرای طرح آزمایشی "منطقه موثر" در جمهوری تاتارستان که در خانه دولت برگزار شد، شرکت کرد. تمام مناطق شهرداری از طریق ویدئو کنفرانس به جلسه متصل شدند. این نشست به ریاست الکسی پسوشین نخست وزیر جمهوری تاتارستان برگزار شد. رئیس تاتارستان رستم مینیخانوف در سخنان خود تاکید کرد که برای اجرای موفقیت آمیز پروژه جریان سرمایه گذاری و به طور کلی ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه گذاران باید چندین کار انجام شود. در درجه اول آموزش نیروهای واجد شرایط، تعریف و رعایت مقررات مشخص و همچنین زمین‌هایی است که باید آماده و قابل واگذاری به سرمایه گذار باشد. رستم مینیخانوف گفت: «همه اینها کار با سرمایه گذاران را سرعت می‌بخشد. اصولاً کار در این زمینه‌ها سازماندهی شده است. لطفا قوانین را به شدت رعایت کنید. ما منتظر نتایج واقعی هستیم."

منبع: https://tida.tatarstan.ru/index.htm/news/2224833.htm

 

AGROSILA برای تکمیل کمپین برداشت غلات آماده می‌شود

کمپین برداشت محصولات غلات توسط شرکت آگروسیل در زمینی به مساحت 121087 هکتار انجام می‌شود. برداشت از 11 جولای آغاز شده و برنامه ریزی شده است که در اوایل سپتامبر به پایان برسد. تا امروز 67 درصد از کل زمین‌های قابل کشت برداشت شده است.از غلات، AGROSILA گندم زمستانه، گندم بهاره، جو بهاره، چاودار زمستانه، جو و ذرت را کشت می‌کند. AGROSILA هر ساله آزمایش هایی را در مورد استفاده از سیستم های تغذیه جدید، آزمایش هایی در زمینه معرفی فن آوری‌های جدید برای خاکورزی انجام می دهد. امروزه یکی از وظایف اصلی جستجوی فناوری کشاورزی با هدف ایجاد شرایط بهینه برای کشت محصولات در شرایط خشکسالی است. برای حل مشکلات افزایش عملکرد و کیفیت دانه حاصله، آزمایشاتی که نتیجه مثبت داشته باشد برای استفاده در محصولات صنعتی در نظر گرفته می‌شود. به دلیل شرایط سخت جوی که در نتیجه آن به دلیل خشکسالی در تاتارستان وضعیت اضطراری اعلام شد، حجم برداشت برنامه ریزی شده به 282000 تن کاهش یافت.

منبع: https://agro.tatarstan.ru/index.htm/news/2224829.htm

 

ممنوعیت احداث بدون زیر ساخت مسکن در حومه شهر کازان

رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف ساخت مسکن در حومه کازان بدون زیرساخت را ممنوع کرد. به گزارش دفتر شهردار کازان، در ماه 21 اوت در شهر کازان ، رستم مینیخانوف ، رئیس تاتارستان ، صدور مجوز ساخت مسکن‌های بلند مرتبه را بدون در نظر گرفتن شبکه حمل و نقل جاده ای و زیرساخت های اجتماعی به طور موقت ممنوع کرده است. حسب دستور رئیس جمهوری تاتارستان ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه تنها در جایی امکان پذیر خواهد بود که شبکه حمل و نقل جاده ای اجازه دهد و توسعه زیرساخت های اجتماعی در نظر گرفته شود. ایلسور متشین، شهردار کازان در این رابطه خاطرنشان ساخت : کثرت ساخت مسکن در حومه شهر تعادل موجود را برهم زده و منجر به تحمیل بار بیش از حد بر زیرساخت های پایتخت گردیده است.

منبع: https://ria.ru/20230821/kazan-1891269921.html

 

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان در یک سفر کاری وارد مصر شد.

اولگ کوروبچنکو معاون نخست وزیر - وزیر صنایع و تجارت تاتارستان در روزهای 19 تا 23 اوت در یک سفر کاری به مصر سفر کرد. او ریاست هیات تاتارستان را برعهده دارد که شامل نمایندگان کاماز، تاتنفت، TANECO، Promenergo و دیگران بود. هدف اصلی این سفر توسعه همکاری با مصر و همچنین بررسی پتانسیل مناطق صنعتی روسیه است. برنامه بازدید شامل دیدار با سرپرست نماینده تجاری ادوارد پروکوفیف، وزیر تجارت و صنعت مصر احمد سمیر و کاردار روسیه در مصر یوری ماتویف، بازدید از منطقه صنعتی و سرمایه گذاری روسیه و دفتر مناطق آزاد مصر است. وزیر صنایع و تجارت تاتارستان در بخشی از این سفر کاری در همایش تجاری مصر و تاتارستان شرکت کرد. کوروبچنکو افزود: شرکت های تاتارستان علاقه مند به توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف هستند: تامین شبیه سازهای پزشکی، کامیون‌ها و قطعات یدکی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات تراکتور، محصولات کشاورزی، دستگاه‌های اندازه گیری هوشمند و اجزای سیستم های اندازه گیری انرژی و غیره.

منبع: https://mpt.tatarstan.ru/index.htm/news/2225558.htm

حمایت میخائیل میشوستین از پیشنهادات فرماندار دیمیتری آزاروف در مورد توسعه منطقه سامارا

روز پنجشنبه 17 آگوست، رئیس دولت فدراسیون روسیه میخائیل میشوستین در یک سفر کاری وارد منطقه سامارا شد. نخست وزیر ظرفیت های تولیدی بزرگترین شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی - RCC Progress و UEC-Kuznetsov را ارزیابی کرد، با تحولات امیدوارکننده آشنا شد و با نمایندگان گروه‌های کارگری صحبت کرد. پس از آن، در یک دیدار دوجانبه، رئیس دولت و استاندار دیمیتری آزاروف در مورد مسائل توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه گفتگو کردند. رئیس دولت از استاندار در مورد چگونگی توسعه مراقبت های بهداشتی و آموزش در منطقه سامارا پرسید. دیمیتری آزاروف گزارش داد که 691 مدرسه و 62 موسسه آموزشی متوسطه برای اول سپتامبر و سال تحصیلی جدید کاملاً آماده هستند. دیمیتری آزاروف در مورد توسعه سیستم مراقبت های بهداشتی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به لطف پروژه ملی در حوزه پزشکی، از اول ژانویه، 115 تسهیلات جدید به بهره برداری رسید، 14000 واحد تجهیزات مدرن خریداری شد و ناوگان آمبولانس. کاملا به روز شد.

https://www.samregion.ru/press_center/events/mihail-mishustin-podderzhal-predlozheniya-gubernatora-dmitriya-azarova-po-razvitiyu-samarskogo-regiona/

 

بازدید میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه از UEC-Kuznetsov سامارا

روز پنجشنبه 17 آگوست، رئیس دولت فدراسیون روسیه میخائیل میشوستین در یک سفر کاری وارد منطقه سامارا شد. او به همراه استاندار دیمیتری آزاروف، بزرگترین شرکت های منطقه را که متعلق به مجتمع نظامی-صنعتی هستند - Progress RCC و UEC-Kuznetsov بازرسی می‌کند. نخست وزیر ظرفیت تولید آنها و همچنین درجه و کیفیت انجام سفارش را ارزیابی می‌کند. میخائیل میشوستین اولین کسی بود که از شرکت UEC-Kuznetsov بازدید کرد. این بخشی از اتحادیه شرکت دولتی Rostec است. این شرکت در توسعه، تولید و خدمات موتورهای توربین گازی برای هوانوردی، صنعت نفت و گاز و انرژی و همچنین موتورهای موشکی تخصص دارد. محصولات UEC-Kuznetsov برای حفظ آمادگی رزمی هوانوردی دوربرد نیروهای هوافضای روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این شرکت موتورهای NK-12 را برای بمب افکن‌های دوربرد Tu-95MS، هواپیماهای برد بلند Tu-142 و هواپیماهای حمل و نقل نظامی An-22 Antey طراحی، تولید و نگهداری می‌کند.

https://www.samregion.ru/press_center/events/predsedatel-pravitelstva-rf-mihail-mishustin-pobyval-na-samarskom-odk-kuzneczov/

 

برقراری ارتباط آبی منظم بین منطقه اولیانوفسک و جمهوری تاتارستان

استاندار منطقه اولیانوفسک، الکسی روسکیخ و رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف در 18 اوت در این زمینه توافق کردند. برای اولین بار پس از چندین سال، کشتی Meteor به اولیانوفسک حرکت کرد. 45 گردشگر وارد این استان شدند و 45 نفر از ساکنان اولیانوفسک از همین مسیر به کازان می روند. در مجموع 90 نفر اولین حرکت آزمایشی را انجام خواهند داد. این آغاز یک کار بزرگ در ایجاد ارتباط آبی است. به گفته دنیس ایلین، مدیر آژانس گردشگری منطقه اولیانوفسک، این مسیر آبی قرار است به زودی راه اندازی شود. این کشتی قادر به حمل 120 مسافر خواهد بود. برنامه مسیر بزرگ ولگا شامل چندین حوزه است: بهبود ولگا و محیط زیست به طور کلی، تجدید ناوگان، افزایش سرمایه گذاری و جذابیتهای توریستی مناطق، و بازسازی تاسیسات زیرساخت حمل و نقل.

https://ulgov.ru/news/important/18082023/64335/

 

رتبه اول باشقیرستان از نظر حمایت های بلاعوض برای کارآفرینان جوان و اجتماعی

موضوع حمایت مالی از کارآفرینان جوان و اجتماعی در سال 2023 در جلسه دولت باشقیرستان به ریاست نخست وزیر آندری نظروف مورد بررسی قرار گرفت. رئیس کابینه خاطرنشان کرد که در روسیه سهم کارآفرینان فردی زیر 25 سال در چهار سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. بخش کارآفرینی اجتماعی نیز به طور فعال در حال توسعه است. اقدامات حمایتی نه تنها به کارآفرینان نوپا کمک می‌کند، بلکه فعالیت تجاری جوانان را شامل می‌شود. در سال 2023، جمع آوری درخواست ها برای کمک هزینه‌های کارآفرین اجتماعی از 24 آگوست آغاز می‌شود، پذیرش تا 18 سپتامبر ادامه خواهد داشت. مبلغ کل یارانه‌ها حدود 82 میلیون روبل است. هم کارآفرینان جوان و هم کارآفرینان اجتماعی می‌توانند بودجه ای را برای اجاره و تعمیر اماکن غیر مسکونی، خرید تجهیزات اداری، مواد اولیه، مواد مصرفی اختصاص دهند.

https://pravitelstvorb.ru/news/21607/

 

دریافت یارانه 19 شرکت صادرکننده باشقیرستان برای حمل و نقل کالا به خارج از کشور

به عنوان بخشی از اجرای پروژه ملی "همکاری بین المللی و صادرات"، 19 شرکت صادرات محور جمهوری باشقیرستان از بودجه منطقه ای یارانه دریافت کردند تا بخشی از هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا (محصولات) و صادرات را بازپرداخت کنند. مارگاریتا بولیچوا، وزیر روابط اقتصادی خارجی جمهوری باشقیرستان اعلام کرد، در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، تداوم حمایت از بنگاه‌هایی که فعالانه در فعالیت های اقتصادی خارجی شرکت دارند، بسیار مهم است. از سال 2019 تا 2022 به بیش از 200 شرکت یارانه پرداخت کرده ایم. حجم صادرات برای این دوره حدود 38 میلیارد روبل بوده است. امسال 19 بنگاه از حمایت های مالی ما بهره مند شده اند. وجوه دریافتی به آنها امکان می دهد تولید را گسترش دهند و رقابت پذیری کالاهای تولید شده را افزایش دهند.

https://foreign.bashkortostan.ru/presscenter/news/563575/

 

ارائه فرصت های سرمایه گذاری جمهوری اودمورت در انجمن Made in Udmurtia

هفته اقتصاد در اودمورتیا با 700 پیشنهاد سرمایه گذاری از شهرها و مناطق این جمهوری به پایان رسید. برای ارتقای بیشتر، وزارت اقتصاد، همراه با شرکت توسعه اودمورتیا، فهرستی از سایت های سرمایه گذاری را ایجاد کرد که در آن 236 پروژه از آماده ترین و اجرا شده ترین پروژه‌ها شناسایی شدند. رئیس جمهوری اودمورت الکساندر برچالوف گفت: مایلم توجه شما را به این نکته جلب کنم که در ابتدا بیش از 700 پیشنهاد سرمایه گذاری اعلام شد که از این تعداد 236 مورد آماده اجرا هستند. بر اساس تمام پیشنهادات دریافتی از وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها، دولت جمهوری اودمورت یک برنامه اقدام کلی برای ارتقای پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری‌ها تهیه کرده است.

https://udmurt.ru/press_center/news/aleksandr-brechalov-investitsionnye-vozmozhnosti-respubliki-prezentuem-na-forume-sdelano-v-udmurtii-/

شرکت رستم مینیخانوف در نشست شورای ریاست جمهوری برای توسعه استراتژیک و پروژه‌های ملی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جلسه شورای توسعه استراتژیک و پروژه‌های ملی را برگزار کرد. رئیس تاتارستان رستم مینیخانوف نیز در این نشست شرکت کرد. ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که تا پایان سال 2022، با وجود پیش بینی‌های بدبینانه، روسیه وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شده است. پیش از این در سه ماهه دوم سال جاری، تولید ناخالص داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد رشد داشته است. علاوه بر این، صنایعی که به استخراج منابع طبیعی از جمله نفت و گاز مرتبط نیستند، با سرعت بیشتری در حال رشد هستند. به طور کلی، تولید صنعتی در سه ماهه دوم 6.3٪ و تولید - 11.3٪ افزایش یافته است. حفظ چنین پویایی در صنعت، حمایت از سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها و شرکت‌ها در گشایش تأسیسات تولیدی، در توسعه راه‌حل‌های فناوری جدید و ایجاد شغل بسیار مهم است. تا سال 2030، سرمایه گذاری‌ها باید حداقل 70٪ به صورت واقعی نسبت به سال 2020 اضافه شود. ولادیمیر پوتین گسترش روابط اقتصادی خارجی روسیه با شرکای کشورهای دوست، تقویت حاکمیت تکنولوژیک، آموزش متخصصان بسیار ماهر و تعدادی از موارد دیگر را از جمله وظایف کلیدی دولت و کل سیستم مدیریت دولتی برای سال 2023 عنوان کرد.

https://tatarstan.ru/index.htm/news/2225863.htm

 

برگزاری جلسه هیئت مدیره هلدینگ تات نفتخیم اینوست

هیئت مدیره هلدینگ تات نفتخیم اینوست تعدادی پروژه نوآورانه را مورد بررسی قرار داد. این نشست به ریاست رئیس تاتارستان رستم مینیخانوف برگزار شد. این مراسم در خانه دولت جمهوری تاتارستان برگزار شد. رئیس جمهوری در افتتاحیه این نشست اعلام کرد که اکسپوی کازان در تاریخ 7 و 8 سپتامبر میزبان همایش روسیه و چین خواهد بود و از حضار دعوت کرد تا در آن شرکت فعال داشته باشد.

https://tatarstan.ru/index.htm/news/2225753.htm

 

دیدار رستم مینیخانوف با رئیس هیئت مدیره پولیمکس ارول تابانجا.

رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف با ارول تابانجا، رئیس هیئت مدیره پولیمکس دیدار کرد. این نشست در دفتر رستم مینیخانوف در کابینه دولت جمهوری تاتارستان برگزار شد. مسایل همکاری بیشتر در زمینه ساخت و ساز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به یاد بیاورید که Polimex یک هلدینگ ساخت و ساز ترکیه ای است که دفتر مرکزی آن در استانبول قرار دارد. این شرکت در تاتارستان تجربه دارد، به ویژه، چندین پروژه موفق را برای ساخت هتل در کازان اجرا کرده است.

https://tatarstan.ru/index.htm/news/2225742.htm

 

جمهوری تاتارستان وارد پنج منطقه برتر تولید عسل شد

در سال 2022، 4.1 هزار تن عسل در تاتارستان تولید شد. جمهوری وارد 5 منطقه برتر عسل خیز روسیه، از جمله باشقیرستان، آلتای، وارونژ و منطقه کراسنادار شد. در پایان سال 2022، کمی‌بیش از 67 هزار تن در روسیه تولید شد. از سال 2017 تولید عسل با نرخ متوسط 1 درصد در سال رشد داشته است.

https://agro.tatarstan.ru/index.htm/news/2225985.htm

 

بازدید مدیریت شرکت ترکیه ای "ایماش" از وزارت کشاورزی و غذای جمهوری تاتارستان

وزارت کشاورزی و غذای جمهوری تاتارستان میزبان نشستی با شرکت ترکیه ای ایماش با حضور معاون وزیر دیمیتری یاشین، مدیر کل شرکت Ratsin دنیس سامودوروف، مدیر کل Imas Makina. مصطفی اوزدمیر، مدیرعامل AgroPro. مصطفی اوزکیلیچ و نمایندگان مزارع کشاورزی بود. در ماه جولای، رئیس تاتارستان رستم مینیخانوف و معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان - مارات زیابباروف وزیر کشاورزی و غذای جمهوری تاتارستان، به عنوان بخشی از سفر کاری به شهر قونیه (ترکیه) از کارخانه ایماش بازدید کردند. گروه شرکت های ایماش در سال 1989 تاسیس شد. این بزرگترین تولید کننده سیلو و مجتمع های پردازش غلات در ترکیه است.

در این نشست، طرفین تصمیم گرفتند یک کارگروه برای بررسی دقیق مسائل همکاری دوجانبه ایجاد کنند.

https://agro.tatarstan.ru/index.htm/news/2225686.htm

 

جمهوری چوواش و ایران در حال بررسی امکان سازماندهی سرمایه گذاری مشترک در صنعت برق

این چشم انداز توسط اولگ نیکولایف رئیس چوواش و داوود میرزاخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. داود میرزاخانی با ابراز آمادگی برای ایجاد جوینت ونچر برای تولید برق گفت: آمدیم تا با پتانسیل های منطقه، با بنگاه‌ها و فرصت های اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه صنعت برق و یا تامین تجهیزات آشنا شویم.

اولگ نیکولایف رئیس جمهوری چوواش با ابراز آمادگی برای ارائه کمک های لازم در این زمینه، گفت: ما حدود 200 شرکت در حوزه برق داریم که تجهیزاتی برای نیروگاه‌های تولید، نیروگاه‌های هسته ای، آبی، حرارتی و به طور کلی کل خط سیستم توزیع، از جمله آن‌هایی که مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال مدرن هستند، تولید می‌کنند. علاوه بر این، آنها رقبای شرکت های شناخته شده جهانی در این زمینه هستند.

داود میرزاخانی با اشاره به اینکه ایران نیز آمادگی صادرات محصولات مورد نیاز خود را دارد، خاطرنشان کرد: EKRA تجهیزات لازم را دارد، می‌توانیم با آنها کار کنیم و از آنها خرید کنیم.

رئیس چوواش، اولگ نیکولایف، تاکید کرد: "خوشحالم که فرصتی برای ادامه گفتگو در مورد همکاری که در کازان انجام شد، دارم. 10 سال پیش قراردادی بین استان قزوین و جمهوری چووش امضا شد و قصد توسعه روابط آشکار است. گردش مالی تجارت خارجی بین ما بیش از شش برابر، صادرات محصولات به ایران - بیش از 5.5 برابر رشد کرده است. شرکت های چوواش و ایران علاقه متقابل نشان می دهند و به دنبال ایجاد روابط هستند.

گردش مالی تجارت خارجی جمهوری با ایران در نیمه اول سال 2023 بالغ بر 567.3 هزار دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 برابر شده است. بیشتر از همه، کاکائو و محصولات حاصل از آن (53 درصد صادرات به ایران)، محصولات نهایی از غلات، آرد، نشاسته یا شیر (41%) به ایران صادر می‌شود.

اولگ نیکولایف همچنین از ایده همکاری در زمینه فرهنگی پیشنهاد شده توسط آقای سرکنسول حمایت کرد. «جمعیت روسیه و ایران کمی‌با یکدیگر آشنایی دارند. ما علاقه زیادی به همکاری در این زمینه با چوواش داریم. مثلاً در کازان نمایشگاهی از صنایع دستی ایران برگزار کردیم. مایلیم نمایشگاهی مشابه در جمهوری چوواش برگزار کنیم. داود میرزاخانی گفت: همکاری در زمینه‌های دیگر نیز می‌تواند جالب باشد - موسیقی، ورزش و غیره.

https://www.cap.ru/news/2023/08/23/chuvashiya-i-iran-izuchayut-vozmozhnostj-organizac

 

بازدید رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف از مناطق شهرداری زینسکی و مندلیفسکی.

در این سفر لنار گاریپوف معاون اول وزیر کشاورزی و غذا وی را همراهی می‌کرد. آنها در این بازدید با کشاورزان محلی دیدار و در مورد وضعیت موجود در مزارع گفتگو کردند. رضیف کریم اف، رئیس منطقه زینسکی گفت که برداشت غلات جمعه گذشته به پایان رسید. با عملکرد 26 درصدی در هکتار 93.5 هزار تن برداشت شد. در همین راستا به رستم مینیخانوف یک نان نمادین از برداشت سال 2023 از طرف کشاورزان اهدا شد. رستم مینیخانف توجه را به ضرورت توسعه دامپروری، هم در مزارع خصوصی و هم در مزارع بزرگ کشاورزی جلب کرد. دام های شما در حال کاهش است، این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. دامداری برای روستا شغل است. ما باید فعالانه در این مسیر کار کنیم. رئیس تاتارستان گفت: ما مکانیسم‌های حمایتی مختلفی برای کشاورزان داریم.

https://agro.tatarstan.ru/index.htm/news/2226212.htm

 

اجلاس بریکس در کازان

روسیه قصد دارد اجلاس بریکس را در کازان در سال 2024 برگزار کند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که روسیه به عنوان رئیس بریکس در  اکتبر سال آینده قصد دارد در کازان نشست انجمن را برگزار کند. پوتین در جلسه رهبران کشورهای بریکس در قالب گسترده ای گفت: "سال آینده، ریاست بریکس به روسیه منتقل خواهد شد. ما در حال برنامه ریزی حدود 200 رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستیم که بیش از ده شهر روسیه در آن شرکت خواهند کرد. در عین حال، ما قصد داریم نشست بریکس را در اکتبر 2024 در کازان برگزار کنیم." وی همچنین افزود که تاریخ های مشخص و دقیق از طریق کانال های دیپلماتیک توافق خواهد شد.

منبع: https://ria.ru/20230823/briks-1891727917.html

کرملین کازان: کار بر روی تسهیلات اجلاس سران بریکس در سال 2024 از قبل آغاز شده است

کار جداگانه بر روی تسهیلات برای اجلاس سران بریکس که سال آینده در کازان برگزار می‌شود، با ساخت و ساز آغاز شده است. این خبر در سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری تاتارستان گزارش شده است. «از طرف رستم مینیخانوف، یک گروه کاری در جمهوری تشکیل شده است که به طور منظم جلسات سازمانی را برگزار می‌کند. رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان موضوع آمادگی زیرساخت ها را تحت کنترل شخصی خود دارد. مقدمات این کار از زمانی آغاز شد که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت کازان را به عنوان محل ملاقات اعضای بریکس تعیین کند. یادآور می‌شود که در تاریخ 3 آوریل، رئیس دولت فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن اجلاس سران بریکس در پایتخت جمهوری برگزار شود. در نشست شورای توسعه خودگردانی محلی تحت ریاست جمهوری روسیه در 20 آوریل، شهردار کازان ایلسور متشین گزارش داد که شهر آماده سازی نشست سران کشورهای بریکس را آغاز کرده است. روز قبل، ولادیمیر پوتین طی سخنرانی خود در اجلاس ژوهانسبورگ، پیشنهاد برگزاری اجلاس بعدی بریکس در اکتبر 2024 در کازان را مطرح کرد.

https://www.tatar-inform.ru/news/kazanskii-kreml-raboty-po-obektam-k-sammitu-briks-2024-goda-uze-startovali-5917215

 

افتتاح هشتمین همایش بین المللی "اوراسیا جهانی" در اورنبورگ

بیش از 500 جوان از 64 کشور جهان در مجمع جهانی اوراسیا شرکت می‌کنند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت کنندگان در این مراسم خوش آمد گفت. موضوع اصلی این همایش آینده همکاری بین المللی جوانان است. رهبران سازمان‌های عمومی، کارآفرینان جوان، وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران، دانشمندان جوان در زمینه روابط بین‌الملل، شرکت‌کنندگان در برنامه‌های تبادل فرهنگی و آموزشی بین‌المللی،  در همایش بین‌المللی جوانان «اوراسیا گلوبال» شرکت کردند. فعالان پروژه‌های خود را ارائه خواهند کرد که بهترین آنها از حمایت مالی برخوردار خواهند شد.

این همایش تا 27 آگوست ادامه خواهد داشت. این نقطه شروع جشنواره جهانی جوانان خواهد بود که در سال 2024 در روسیه برگزار می‌شود.

https://orenburg-gov.ru/news/10284/

بازدید هیات ایرانی از دانشگاه دولتی چووش: طرح هایی برای توسعه بیشتر همکاری‌ها مشخص شد

در تاریخ 23 اوت، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست داود میرزاخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان از دانشگاه چوواش بازدید کردند. اعضای این هیات شامل مدیر عامل شرکت ماد، مدیر عامل شرکت توسعه نصیر ماد آیدا مهدوی بود. مهمانان با رئیس دانشگاه دیدار کردند. الکساندروف با نمایندگان دانشکده‌ها و کارکنان دانشگاه درباره دانشگاه صحبت کرده و خاطرنشان کردند که امروز 88 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. در این میزگرد مسائل همکاری دانشگاه دولتی چووش و دانشگاه‌های ایران در زمینه‌های فنی و بشردوستانه، آموزش دانشجویان دو کشور نه تنها در برنامه‌های آموزشی پایه، بلکه برنامه‌های آموزش تکمیلی، آموزش پیشرفته و همچنین امکان مطالعه زبان‌های روسی و فارسی مورد بحث قرار گرفت. همچنین میهمانان از آزمایشگاه‌های دانشکده‌های فنی دانشگاه بازدید کرده و در آنجا با پایگاه آموزشی و علمی آشنا شدند.

https://www.chuvsu.ru/news/vizit-delegaczii-irana-v-chuvashskij-gosuniversitet-namecheny-plany-dalnejshego-razvitiya-sotrudnichestva/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما