معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۵

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم تیرماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش تردد مسافرت های درون شهری کازان

تردد مسافران در حمل و نقل عمومی‌شهر کازان طی شش ماه گذشته، 7،4% افزایش داشته است. به نقل از کمیته ی حمل و نقل شهر کازان، میزان استقبال مسافران جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در نیمه ی اول سال 2023 افزایش یافته است. گردشگران و ساکنان مقیم پایتخت تاتارستان، در شش ماه نخست سال جاری، جهت تردد 112،6 میلیون بار از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده اند. در میان وسایل نقلیه عمومی، استفاده شهروندان از اتوبوس جهت جابجایی، با ثبت 73،5 میلیون سفر مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در بازه زمانی مذکور، تردد مسافران توسط ترایلبوس ها ،18،7% افزایش جابجایی ثبت گردیده است. همچنین استفاده از مترو در این شهر از ابتدای سال 16،3 میلیون بار و تراموا 77میلیون بار مورد استفاده قرار گرفته است.

  منبع:https://kazan.mk.ru/social/2023/07/18/passazhiropotok-v-obshhestvennom-transporte-kazani-za-polgoda-vyros-na-74.html

افزایش کارآفرینان در شهر کازان

به گزارش کمیته ی توسعه اقتصادی تعداد افراد کارآفرین در شهر کازان در 6 ماه اول سال 2023 به میزان 11.3 هزار نفر افزایش یافته است و این میزان تا ماه ژوئیه به 92.2هزار نفر رسیده است. بر اساس گزارش مذکور ،کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز شاهد رشد بوده است و از ابتدای سال، با افزایش 4.3هزار موردی، مجموعا به 84.7 هزار مورد ارتقا یافته است. شایان ذکر است که بازرگانان در سال گذشته 7.6میلیارد روبل مالیات پرداخت کردند و بدین ترتیب 13.5% به بودجه عمومی دولت افزودند.

منبع:https://kazan.mk.ru/social/2023/07/18/chislo-samozanyatykh-v-kazani-s-nachala-goda-uvelichilos-na-11-tysyach.html

پرداخت یارانه به 81 خانواده در جمهوری تاتارستان

در تاتارستان 81 خانواده برای بهبود شرایط مسکن 126 میلیون روبل یارانه دریافت خواهند کرد. به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت جوانان این جمهوری 81 خانواده جوان در تاتارستان از 38 منطقه یارانه 126 میلیون روبلی برای بهبود شرایط مسکن تحت برنامه فدرال دریافت خواهند کرد. همچنین در سال گذشته 50 خانواده جوان ،67 میلیون روبل دریافت کردند. کلیه زوج های جوان در تمام شهر ها و مناطق این جمهوری میتوانند از این برنامه حمایتی دولت بهرمند شوند و این یارانه را دریافت کنند.

منبع:   https://www.business-gazeta.ru/article/599799

 

تشکیل کمیته سازماندهی برگزاری اجلاس بریکس-2024 در تاتارستان

کمیته ی سازماندهی برگزاری اجلاس بریکس در جمهوری تاتارستان ایجاد خواهد شد. این کمیته 44 نفره، مسئولیت آماده سازی رویداد فوق را برعهده خواهد داشت و ریاست آن را رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری تاتارستان عهده دار خواهد شد. وظایف اصلی این کمیته، تصویب برنامه اقدامات بریکس، تجزیه و تحلیل اجرای برنامه‌ها، نظارت بر اجرای آن‌ها و اخذ پیشنهادات برای سازماندهی اجلاس بریکس است. اعضای اصلی این کمیته، علاوه بر رستم مینیخانوف، الکسی پسوشین، معاون نخست وزیر و ایلسور متشین، شهردار کازان، اسگات سافاروو و برخی دیگر از مقامات هستند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه طی فرمانی در ماه آوریل، کازان را محل برگزاری اجلاس سران 5 کشور عضو اتحادیه بریکس تعیین نمود. قرار است اجلاس مذکور در محل نمایشگاه بین الملی کازان اکسپو برگزار شود.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstane-sozdayut-respublikanskii-orgkomitet-po-provedeniyu-briks-v-kazani-v-2024-godu-5912854

برخورداری کودکان یتیم و بی سرپرست تاتارستانی، از مزایای دریافت مسکن

کودکان یتیم و بی سرپرست تاتارستانی مقیم مناطق جنگی، از مزایای دریافت مسکن برخوردار خواهند شد. این قانون بر اساس مصوبه پارلمان جمهوری تاتارستان تصویب گردید. نمایندگان شورای دولتی تاتارستان در جلسه روز پنجشنبه، لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن امتیازی به کودکان یتیم و بدون مراقبت والدین واقع در مناطق جنگ زده، برای دریافت مسکن داده خواهد شد. الکساندر کومیساروف که پیشنهاد دهنده لایحه مذکور است، اظهار داشت که هدف از این کار، افزایش حمایت اجتماعی، از کودکان یتیم و بدون سرپرست است که در عملیات نظامی ویژه در مناطق اوکراین، جمهوری‌های خلق دونتسگ و لوگانسک، زاپوروژیه و مناطق خرسون شرکت کرده اند.

منبع:https://ria.ru/20230713/tatarstan-1884009294.html

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما