معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی روسیه - کازان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی حوزه کازان روسیه در هفته اول مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ارمنستان

گزیده اخبار اقتصادی ارمنستان در هفته دوم مهرماه سال 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم تیرماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم بهمن 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

طرح حمایت اجتماعی دولت ترکیه

وزیر خانواده و خدمات تامین اجتماعی جزئیات طرح حمایت اجتماعی از خانوار را اعلام کرد. بودجه این طرح از 15 میلیارد لیر به 25 میلیارد لیر افزایش می یابد.

پیش بینی بانک جهانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی در منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه

بانک جهانی در گزارشی که هفته قبل منتشر شد؛ پیش بینی نمود که همه گیری شیوع ویروس کرونا (کووید -19) منجر به ثبت کمترین رشد در منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه و همچنین چین در بیش از50 سال گذشته، شده است. همزمان در این منطقه تعداد 38 میلیون نفر نیز به خط فقر رسیده اند. بنا به گزارش مذکور پیش بینی شده است که منطقه فوق در مجموع در سال 2020 تنها 0.9% رشد داشته باشد که این رقم کمترین میزان از سال 1967 خواهد بود و رشد چین نیزحداکثر به 2% خواهد رسید که البته با توجه به کنترل ویروس توسط چین از ماه مارس و روند افزایش صادرات این رشد احتمالا به بیش از 2 درصد نیز خواهد رسید.