معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۲/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۱

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم اردیبهشت ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

902

بخش خصوصی لباب دو برابر بیشتر از برنامه ریزی شده غذا تولید می‌کند(11  اردیبهشت)

خبرگزاری جیحون نیوز: کارآفرینان استان لباب از ابتدای سال تولید مواد غذایی را افزایش داده اند.

به گزارش روزنامه ترکمن گوندوگاری، تولید گوشت (به وزن زنده) و شیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 121 درصد افزایش داشته است. تولید تخم مرغ 216 درصد افزایش یافت و میزان ارسال این محصول غذایی به خرده فروشی‌ها از 2 میلیون و 767 هزار قطعه گذشت.

مشارکت شرکت خصوصی "برکتلی جای"، شرکت های کشاورزی "اشرت"، "یونوس دایخان"، کارآفرینان سرگئی کولاری و جوراکولی خمرایف در اهداف مفید این کشور نقش ایفا کردند. چنین پیشرفت هایی در تولید محصولات لبنی و شیرینی نیز حاصل شد. تولید گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادام و کلم کشت شده در گلخانه نیز افزایش چشمگیری داشت.

منبع: https://jeyhun.news/chastnyj-sektor-lebapa-proizvodit-v-dva-raza-bolshe-produktov-pitaniya-chem-planirovalos/

 

آموزش حفاظت از نیروی کار در بخش چارجو برگزار شد(12 اردیبهشت)

خبرگزاری جیحون نیوز: این سمینار که در سالن کنفرانس شرکت تعمیرات بخش چارجو برگزار شد به موضوع "حفاظت از نیروی کار تضمین شرایط کار سالم و ایمن است" اختصاص داشت. در آن کارمندان شرکت، روسا و متخصصان اتحادیه بخش اتحادیه‌های کارگری ترکمنستان و اولین سازمان‌ها حضور داشتند.

سخنرانان این کنفرانس آموزشی با خرسندی عمیق خاطرنشان کردند که تحت رهبری رئیس جمهور ترکمنستان به حفظ سلامت مردم و ایجاد صنایع پیشرفته توجه جدی می‌شود. همچنین نمایشگاه تجهیزات ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی در بخشی از این مراسم برپا شد. مسئولیت بزرگ بر عهده سازمانهای اولیه اتحادیه در اعمال کنترل عمومی‌بر رعایت هنجارها و قوانین حفاظت از نیروی کار است. در این سخنرانی‌ها تاکید شد که می‌توان با همکاری کارگران مسئول حفاظت از کار و ایمنی فنی به نتایج مثبت در موضوع مهم دست یافت.

کارگاه‌های مشابهی نیز در دهستان‌های "جیحون"، "ترکمنستان"، نیازوف تشکیل شد.

منبع: https://jeyhun.news/v-charzhevskom-etrape-proshel-trening-po-oxrane-truda/

 

روزانه 10 هزار جفت جوراب "بات" در ترکمن آباد تولید می‌شود (13 اردیبهشت)

خبرگزاری جیحون نیوز: روزانه 10 هزار جفت جوراب در کارخانه جوراب "بات" ترکمن آباد تولید می‌شود.

این مرکز تولیدی که متعلق به آتامیرات جوماکولیف یکی از اعضای اتحادیه صنعت گران و کارآفرینان ترکمنستان است، نیازها و پیشنهادات مشتریان را بررسی می‌کند و در تولید جوراب های فصلی برای بزرگسالان و کودکان به نتایج بالایی دست می یابد.

این شرکت حدود 50 کارگر دارد. طی سه ماه گذشته امسال، 222 هزار330 جفت جوراب در اینجا تولید شده است. در این تولید از تجهیزات نساجی چین و ایتالیا استفاده می‌شود.

منبع: https://jeyhun.news/ezhednevno-v-turkmenabate-vypuskaetsya-10-tysyach-par-noskov-bat/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما