معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۴

پیشتازی پتروبراس نسبت به دیگر شرکت‌های نفتی جهان در زمینه سودآوری

نوشتار پیش رو به موضوع پیشتازی شرکت پتروبراس برزیل نسبت به دیگر شرکت‌های نفتی جهان در زمینه سودآوری» پرداخته است. این شرکت دولتی از نظر درصد سود نسبت به درآمد، پیشتاز شرکت‌های نفتی جهان است و در سال 2022 معادل 34.4 میلیارد دلار سود کسب کرد (27.3 درصد از درآمد).

شرکت دولتی پتروبراس از نظر درصد سود نسبت به درآمد، پیشتاز شرکت‌های نفتی جهان است و در سال 2022 معادل 34.4 میلیارد دلار سود کسب کرد (27.3 درصد از درآمد). عملکرد مناسب این شرکت دولتی در حالی اهمیت می یابد که سال گذشته میلادی با توجه به بحران در شرق اروپا و افزایش قیمت جهانی نفت، دولت برزیل موفق شد علاوه بر پایندی بر سیاست پتروبراس در زمینه قیمت برابری واردات که از سال 2016 در دولت میشل تمر به تصویب رسیده بود، از مشکلات ناشی از کمبود سوخت و فشار ناشی از افزایش قیمت سوخت به بازار داخلی به ویژه سیستم حمل و نقل عمومی، ممانعت به عمل آورد.
توزیع سود صاحبان سهام یکی دیگر از نکات برجسته پتروبراس در ترازنامه 2022 بود و رکورد سود اختصاص یافته برای سهامداران این شرکت شکسته شد. مبلغ کل آن به میزان 215.8 میلیارد رئال و بیش از دو برابر آنچه که برای عملکرد سال 2021 توزیع شده، ذکر گردیده است.
بیانیه پتروبراس منتشرشده درسال 2016 در مورد سیاست قیمت‌گذاری گازوئیل و بنزین این شرکت دولتی ضمیمه می‌باشد.

پیشتازی پتروبراس نسبت به دیگر شرکت‌های نفتی جهان در زمینه سودآوری

petrobras adopted a new diesel and gasoline pricing policy

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما