معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۴

سود خالص ترکیش ایر در سال 2022

سود خالص شرکت هواپیمایی ترکیه (THY) در سال 2022 میلادی 2.7 میلیارد دلار اعلام شد. این شرکت از سال 2020 میلادی تاکنون علی رغم برخی مشکلات ناشی از پاندمی‌کرونا در جهان ، توانست برای ششمین سه ماهه متوالی به سود برسد.

درآمدهای شرکت ترکیش ایر در سال 2022 میلادی با 39 درصد افزایش نسبت به سال 2019 میلادی 18.4 میلیارد دلار بوده و شرکت بار هوایی ترکیش ایر به نام ترکیش کارگو که 20 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل میدهد با 129 درصد افزایش نسبت به سال 2019 میلادی در حدود 3.7 میلیارد دلار بوده ست.

ترکیش ایر در سال 2022 میلادی با 400 فروند هواپیمای خود دارای یکی از جوانترین و مدرن ترین ناوگان هوایی در جهان بوده و توانسته است با ضریب اشغال 85.8 درصد در پروازهای داخلی و 80.1 درصد در پروازهای بین المللی، در مجموع 72 میلیون مسافر را جابه جا کند.

بر اساس داده‌های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( IATA )، در حالی که ظرفیت جهانی مسافران هوایی در سال 2022 میلادی  28 درصد کمتر از سال 2019 بود، شرکت ترکیش ایر توانست ظرفیت خود را 7.5 درصد افزایش داده و پیشگام ارائه خدمات در بخش هواپیمایی باشد.

آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا ( Eurocontrol) حاکی از آن است که ترکیش ایر در سه سال گذشته بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا بوده است.

این شرکت در سال 2022 میلادی در بین دیگر شرکت های هواپیمایی دارای بیشترین مسافردر پروازهای بین المللی بوده و به رشد قابل توجهی رسید. ترکیش ایر در طی 10 سال گذشته موفق شد گستردگی شبکه پروازی خود را به بیش از 4 برابر افزایش دهد و در سال گذشته میلادی خود را به عنوان پنجمین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی جهان معرفی نماید.

ترکیش ایر ( THY ) همواره پیشرو در ارائه خدمات هوایی بوده و در زلزله اخیر ترکیه نیز فعالیت چشمگیری از خود نشان داده و تاکنون توانسته است با انجام 2445 پرواز نسبت به تخلیه بیش از 430 هزار نفر از شهروندان مناطق آسیب دیده اقدام کند .

این شرکت هم چنین با انجام پروازهای منظم به مناطق زلزله زده نسبت به جابه جایی بیش از 477 هزار و 439 نفر نیروی امداد و نجات اقدام نموده و شرکت ترکیش کارگو نیز با بیش از 418 پرواز تاکنون بیش از 16 تن مواد غذایی و مواد مور نیاز را به مناطق زلزله زده رسانده است.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایر در راستای حمایت از زلزله زدگان و تامین نیازهای ضروری آنان و همچنین برای کمک به ساخت مسکن مورد نیاز شهروندان آسیب دیده با هماهنگی وزارت محیط زیست،شهرسازی و تغییرات اقلیمی ، مبلغ 2 میلیارد لیر کمک مالی به سازمان مبارزه با آفات طبیعی ( AFAD ) پرداخت کرده است.

ترکیش ایر در حمایت از ایجاد فضای اشتغال برای خانواده‌های آسیب دیده در زلزله اخیر نسبت به استخدام 1 نفر از هر 1000 خانواده در این شرکت اقدام خواهد کرد.

ناوگان هوایی شرکت ترکیش ایر: 2022 میلادی

ناوگان هوایی شرکت ترکیش ایر کارگو : 2022 میلادی

منبع : شرکت هواپیمایی ترکیش ایر http://www.thy.com

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما