معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۷

اخبار اقتصادی اوکراین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اوکراین در نیمه اول بهمن‌ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

سقوط اوکراین به رتبه 24 تولید کنندگان فولاد در جهان در سال گذشته

 بر اساس نتایج کسب شده در سال 2022 ،اوکراین در رتبه بندی جهانی تولیدکنندگان فولاد در میان 64 کشور به رتبه 24 جهانی سقوط کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن ،" Worldsteel "  موسسات اوکراینی در طول 12 ماه سال گذشته 6.26 میلیون تن فولاد تولید کردند که 70.69 درصد کمتر از شاخص تولید آنها در سال 2021 بود. لازم به ذکر است که تولید فولاد در جهان در سال گذشته 4.33 درصد کاهش یافت و به 1831.47 میلیون تن رسید. کشور چین با تولید 1013 میلیون تن فولاد در سال گذشته در رتبه نخست قرار گرفت. سهم چین در تولید فولاد در جهان 55.3 درصد بود. اوکراین در سال گذشته تولید چدن را نیز 69.8 درصد کاهش داد. در سال گذشته 6.39 میلیون تن چدن در اوکراین تولید شد و در نتیجه این کشور در میان 40 کشور تولید کننده در رتبه 15 قرار گرفت. لازم به ذکر است که در سال گذشته مجموع 1389.55میلیون تن چدن در جهان تولید شد که 3 درصد کمتر از سال 2010 بود.

اتحادیه اروپا یک بسته جدید کمک نظامی‌به ارزش 500 میلیون یورو برای اوکراین تصویب کرد

 اتحادیه اروپا در آستانه همایش اوکراین و اتحادیه اروپا در زمان جنگ، از تخصیص کمک های نظامی جدیدی به اوکراین خبر داد. شورای اتحادیه اروپا اجرای اقدامات حمایتی و کمکی بیشتر در چارچوب صندوق صلح اروپا ،EPF، را به منظور ارائه کمک های نظامی‌بیشتر به اوکراین مورد تصویب قرار داد. ارزش این بسته نظامی 500 میلیون یورو اعلام شده است که علاوه بر آن 45 میلیون یورو دیگر برای حمایت از آموزش نظامیان اوکراینی هزینه خواهد شد. 

اوکرانرگو: مصرف برق کاهش یافته است، تولید برق 80 درصد نیاز را پوشش می دهد

شرکت دولتی تولید و توزیع برق "اوکرانرگو" اعلام داشت که میزان مصرف برق در مقایسه با آغاز هفته کاهش یافته است که در نتیجه کسری برق در سامانه انرژی نیز کمتر شده است هر چند میزان کسری همچنان چشمگیر می‌باشد. این شرکت اعلام داشت که در حال حاضر توان تولیدی در شبکه برای تامین 80 درصد نیاز مصرف کنندگان کفایت می‌کند.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما