معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۸

اخبار اقتصادی مالی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور مالی در هفته سوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کنفرانس مطبوعاتی مدیرعامل شرکت طلای باریک گلد

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که دکتر مارک بریستو، مدیرعامل شرکت کانادایی باریک گولد که در بخش معدن کشور مالی فعال است کنفرانس مطبوعاتی خود را در اواخر ماه گذشته با حضور روسای بخش‌های مختلف شرکت مذکور برگزار کرد. مدیرعامل شرکت باریک گولد در این کنفرانس مطبوعاتی توضیحاتی در خصوص سطح مشارکت و همکاری این شرکت کانادایی با دولت مالی، سهم آن در اقتصاد ملی کشور مالی و همچنین نقش آن در توسعه جامعه، تولید سالانه و چشم‌اندازها ارائه کرد. دکتر مارک بریستو تاکید کرد که همکاری با دولت مالی در وضعیت خوبی قرار دارد. وی گفت که این شرکت به ایفای نقش مثبت و سازنده خود در اقتصاد کشور مالی ادامه خواهد داد. براساس اعلام مدیرعامل شرکت یادشده، این شرکت در سال 2022، به طور مستقیم 260 میلیون دلار در قالب سود سهام، حق امتیاز و مالیات به اقتصاد کشور مالی کمک کرده‌ است. مشارکت های غیرمستقیم، شامل حقوق و دستمزد و پرداخت‌های مختلف بالغ بر 570 میلیون دلار بوده‌است.

شرکت باریک گولد یک شرکت کانادایی است که در بخش معادن طلای کشور مالی فعالیت زیاد و گسترده‌ای دارد. کشور مالی سومین تولیدکننده طلا در قاره آفریقا می‌باشد.  

منبع خبر: روزنامه ایندپندنت کشور مالی

 

دلایل کاهش تولید پنبه در کشور مالی و منطقه غرب آفریقا

به گزارش روزنامه ایندپندنت در کشور مالی همانند اکثر کشورهای منطقه غرب آفریقا، تولید پنبه در سال جاری به شدت کاهش یافته است. در حالی که برآوردها برای برداشت پنبه در سال زراعی 2022 حدود 780000 تن بوده، کشاورزان در کشور مالی در سال زراعی یادشده در مجموع 526000 تن برداشت کردند. علیرغم کاهش تولید پنبه در کشور مالی در سال 2022، این کشور همچنان جایگاه نخست تولید پنبه خود را در آفریقا  در سال یادشده حفظ کرده‌است. دلایل مختلفی موجب کاهش تولید پنبه در کشور مالی در سال 2022 شده که ازجمله می‌توان به تغییرات آب و هوایی و بارندگی فراوان اشاره کرد. لازم بذکر است بارش زیاد به کشت پنبه آسیب وارد می‌سازد. بعلاوه، ظهور آفت جدیدی به نام "جاسید" که محصولات پنبه را از بین می‌برد از دیگر دلایل کاهش تولید پنبه در کشور مالی می‌باشد. این حشره برای تولیدکنندگان مالی و تولیدکنندگان منطقه غرب آفریقا ناشناخته است. ظهور آن در سال جاری هزاران هکتار پنبه را از بین برده و تأثیر منفی زیادی بر تولید این محصول مهم داشته‌است. لازم بذکر است کیفیت پنبه کشور مالی در جایگاه دوم در سطح جهان قرار دارد.

منبع خبر: روزنامه ایندیپندنت کشور مالی

 

دشواری شرایط زندگی برای خانوارهای مالیایی

به گزارش روزنامه اسار چاپ کشور مالی شرایط زندگی برای خانواده‌های مالیایی در سال‌های اخیر بسیار دشوار شده و افزایش نرخ تورم، آسیب‌پذیری خانوارهای فقیر را بیشتر کرده‌ است. رشد اقتصادی پایین و نرخ تورم بالا، ازجمله دلایل اصلی فشارهای وارده به خانوارهای مالیایی به شمار می‌رود. با توجه به رشد بالای جمعیت در کشور مالی و عملکرد اقتصادی این کشور در سال 2022و عدم افزایش درآمد سرانه مردم مالی در دوره یادشده از دیگر مولفه‌هایی بوده که بر دشواری شرایط برای مردم مالی، به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزوده‌است. براساس آمارهای منتشر شده، شرایط اقتصادی دشوار در سال 2022 موجب گردیده تا 375000 نفر به چرخه فقر شدید وارد شده‌اند.

منبع خبر: روزنامه اسار(ESSOR) چاپ کشور مالی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما