معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۸

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

افزایش قیمت برق یک ضرورت برای سنگال

مدیرعامل شرکت ملی برق سنگال Senelec گفت: تعدیل مجدد قیمت برق ضروری بود زیرا به حمایت از آسیب پذیرترین گروه‌های مردم کمک می‌کند. برای سال 2023 دولت تصمیم گرفته است که مبلغ غرامت تعرفه ای را که باید به این شرکت پرداخت شود به میزان تقریبی 100 میلیارد فرانک سیفا کاهش دهد تا آن را به سمت آسیب پذیرترین اقشار هدایت کند و برای تأمین برق برای مناطق کم بهره  هزینه کند. این همان چیزی است که در پس تعدیل مجدد قیمت برق اعلام شده در هفته گذشته وجود دارد. برنامه تعرفه جدیدی که افزایش قیمت برق را از اول ژانویه 2023 برای مشترکان پس از پرداخت و از 8 ژانویه 2023 برای مشترکان پیش پرداخت اعمال می‌کند. وی افزود: اما در مقابل یک میلیون و 159 هزار و 146 نفر از مشتریان که حداکثر مصرف آنها از 150 کیلووات ساعت در ماه بیشتر نیست شامل این افزایش جدید قرار نمی‌گیرند. آقای بی تیه یادآور شد که دولت همیشه با قرار دادن مصرف کننده در مرکز نگرانی‌های خود به ویژه آسیب پذیرترین افراد از این قشر حمایت کرده است. او تأکید کرد که به عنوان نمونه در سال 2022 دولت سنگال مبلغ 267 میلیارد فرانک سیفا برای حمایت از مشتریان  Senelec پرداخت کرد.

روزنامه Le Quotidien  24/10/1401

 

کمپین بررسی مشکلات تولید برنج در حوضه آنامبه-سنگال

وجود پرندگان وحشی، آفتهای گیاهی، فقدان تجهیزات و ماشین آلات و فرسایش زمین، امید تولیدکنندگان برنج در حوضه آنامبه را که 110 میلیون فرانک سیفا بدهی دارند کاهش داده است. آنها در دپارتمان ولینگارا پس از دست دادن تمام یا بخش بزرگی از تولید خود، هجوم پرندگان به مزارع و بروز سیل، در مورد آینده حرفه ای خود نگران هستند. در این میان البته صاحبان 128 هکتار زمین کشت برنج از وام های اعطا شده توسط بانک کشاورزی La Banque Agricole (Lba) استفاده کرده‌اند. عمر بالده، تولید کننده و نایب رئیس فدراسیون تولیدکنندگان برنج حوضه آنامبه (Feproba) در جلسه ارزیابی مشکلات تولید کنندگان گفت: باید در مورد مشکل پرداخت بدهی‌ها راه حلی ارائه کنیم. عبدو عزیز نیانگ از شرکت توسعه Oleaginous نیز گفت ما با بخشدار منطقه ساره کولی ساله تماس گرفتیم تا یک تکنیسین کشاورزی را تعیین کند تا میزان خسارت‌ها را برآورد نماید و گزارش ها را برای دولت ارسال کند. بدون وام بانکی شروع کشت برنج در این منطقه غیرممکن است. در صورتی که مبلغی که برای این فصل قول داده شده پرداخت نشود ما نمی‌توانیم برای کمپین بعدی وام درخواست کنیم. وی افزود: موانع اصلی توسعه کشت برنج در این بخش نبود تجهیزات برداشت است. اگر کمباین کافی داشتیم برداشت را سریع انجام می دادیم و خسارات به حداقل می رسید.

مجله Le Jecos، 25/10/1401

 

اهمیت دستیابی به حاکمیت غذایی در سنگال

رئیس دانشگاه الحاج ابراهیم دیاس (Ussein) در نشست خبری مشترک با مرجع ملی تضمین کیفیت در آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری پیشنهاد کرد این نهاد آموزشی نقش خود را در دستیابی به حاکمیت غذایی در سنگال ایفا کند. برای این منظور این مؤسسه به آموزش حرفه ای برای کمک به سنگال برای دستیابی به حاکمیت غذایی متکی است. وی افزود: هدف اصلی ما این است که این دانشگاه به طور کامل و حرفه ای از توان آموزش کشاورزی خود برای ایجاد امنیت غذایی در کشور استفاده کند. فراتر از آموزش کشت بادام زمینی، ما قصد داریم بسیاری از گونه‌های گیاهی دیگر را نیز آموزش و کشت دهیم. ما در قلب حوضه بادام زمینی قرار داریم و دانشگاه می خواهد یک موسسه تولید بادام زمینی ایجاد کند تا در آن محققان روشهای نوین کشت را به کشاورزان آموزش دهند. علاوه بر این کارآفرینی نیز از قلم نیفتاده است. در واقع، دانشجویان در تمام مراحل پروژه‌های مختلف حمایت می‌شوند. وی در ادامه گفت: ما می‌توانیم به طور خاص از تولید کنسانتره و آرد به شکل مکمل غذایی برای مبارزه با سوءتغذیه، یا یک بیسکویت انرژی ‌زای ساخته شده از محصولات محلی که از جمله نوآوری‌های ما است حمایت کنیم.

 مجله    Lejecos  25/10/1401

 

افتتاح سیستم خورشیدی فتوولتائیک در بیمارستان مسیحی تیس

وزیر بهداشت و اقدام اجتماعی سنگال در مراسم افتتاح سیستم خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت 250 کیلووات در بیمارستان اسقفی ژان دو دیو تیس گفت هزینه سالانه برق برای بیمارستان‌ها در سنگال 11 میلیارد فرانک سیفا برآورد شده است. این سیستم خورشیدی با تامین مالی دو بنیاد اسپانیایی با هزینه 246 هزار و 937 یورو معادل 162 میلیون فرانک سیفا در محله سنت ژان دو دیو توسط وزیر نفت و انرژی به همراه وزیر بهداشت راه اندازی شد. این سیستم امکان کاهش هزینه ماهانه برق این بیمارستان را فراهم می‌کند که بالغ بر 10 میلیون فرانک سیفا است. این پروژه  به نام انرژی هیث نتیجه همکاری مشترک بین اسقف‌گری از طریق سازمان غیردولتی کاتولیک، بنیاد  Manos Unidas و بخش خصوصی به نمایندگی از بنیاد Elecnor که در 14 کشور آفریقایی حضور دارد صورت گرفته است. طرح متشکل از یک میدان خورشیدی با صفحات ثابت روی سقف بیمارستان می‌باشد که  امکان تامین برق ماهانه بیمارستان را فراهم می‌کند. همچنین طرح مزبور مجهز به سیستم مدیریت از راه دور که امکان دید لحظه ای سطح مصرف برق و سهم هر قسمت و نیز امکان صرفه جویی بوجود می آورد نیز هست. وزیر بهداشت و اقدام اجتماعی نیز طی سخنانی گفت آژانس ملی برق دهی روستایی (Aner) نیروگاه‌های خورشیدی کوچک را با ظرفیت کلی 600 کیلووات ساعت در بیمارستان‌های تیس و دیوربیل  نیز نصب کرده است. وی افزود: پروژه دیگری توسط وزارت بهداشت و اقدام اجتماعی با همکاری وزارت نفت و انرژی برای برق رسانی به 120 خانه بهداشت در مناطق سنت لوئی، لوگا و ماتام در حال اجرا می‌باشد. دکتر نگوم معتقد است که نصب سیستم های خورشیدی در حال آماده سازی برای بیمارستان‌های بزرگ از جمله فان و دلال جام نیز در حال انجام است. ماری نگوم ندایه به اسقف اطمینان داد که بیمارستان از مالیات معاف خواهد شد. همچنین او قول ساخت ژنراتور در بیمارستان را نیز داد. وزیر نفت و انرژی نیز  بر تلاش دولت در زمینه ترکیب انرژی‌های موجود برای رسیدن به استفاده از 30 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد.

روزنامه  Sud Quotidien   26/10/1401

 

انعقاد تفاهمنامه آموزشی بین هیئت کارآفرینی سریع و صندوق تامین مالی آموزش فنی و حرفه ای

هیئت کارآفرینی سریع (Der/fj) با صندوق تامین مالی آموزش فنی و حرفه ای (3Fpt)  در مورد آموزش ساده حسابداری و مالی  4800 نفر با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون فرانک سیفا به عنوان بخشی از پروژه حمایت و ترویج ابتکارات کارآفرینی (پاویا) تفاهمنامه همکاری امضا کردند. قرار است این پروژه در سال 2023 تعداد 425 نفر در شهرهای کلدا، سدیو، زیگنشور، داگانا، تالباخر، مدینا شریف، امبیلور، فاتیک، توباکوتا، باسول، کائولاک، ریچارد تول و تیس با هزینه کل 50 میلیون فرانک سیفا آموزش داده شوند. این موضوع را هیئت کارآفرینی سریع(Der) در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد. این پروژه که توسط Der/fj اجرا می‌شود توسط دولت سنگال، بانک توسعه آفریقا و آژانس توسعه فرانسه تامین مالی می‌گردد. هدف پاویا تامین مالی 14000 طرح کارآفرینی و ایجاد 154000 شغل که 60 درصد آن متعلق به زنان است، پشتیبانی از 2200 شرکت برای حمایت از تحول دیجیتالی، آموزش و ظرفیت ‌سازی برای 27000 کارآفرین از جمله بیش از 15000 زن خواهد بود.   

  سایت  Equonet.net    27/10/1401

 

پیش بینی رشد 8 درصدی اقتصادی سنگال توسط بانک جهانی در سال 2023

بانک جهانی طی انتشار گزارشی اعلام کرد برای اولین بار از نظر رشد اقتصادی در جنوب صحرای آفریقا در سال 2023 سنگال از جمهوری سیشل پیشی خواهد گرفت. بر اساس گزارش موسسه برتون وودز رشد اقتصادی سیشل در سال 2022 از 11 درصد به 5.2 درصد در سال جاری کاهش می‌یابد در حالی که رشد سنگال از 4.8 درصد در سال گذشته به 8 درصد در سال 2023 و 10.5 درصد در سال 2024 افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که سنگال برای مقابله با اثرات بیماری کووید-19 که همه اقتصادهای افریقایی را در بر گرفته سیاست تاب آوری خود را با موفقیت اجرا کرده است. بر اساس این گزارش، در بین 10 کشوری که بیشترین رشد را در سال 2023 به ثبت خواهند رساند به ترتیب پس از سنگال کشورهای نیجر (7.1 درصد)، ساحل عاج (6.8 درصد)، رواندا (6.7 درصد )، جمهوری دموکراتیک کنگو (6.4 درصد)، بنین ( 6.2 درصد )، توگو ( 5/2 درصد ) ، ( اوگاندا و موریس 5.5 درصد ) و اتیوپی ( 5.3 درصد ) خواهند بود.

روزنامه   Le Soleil   28/10/1401

 

برقراری امنیت غذایی در سنگال

سنگال قصد دارد از سال 2024 یک استراتژی ملی برای برقراری امنیت غذایی به مبلغ 5000 میلیارد فرانک سیفا برای یک دوره پنج ساله اجرا کند. دستورالعمل‌های این امر در حاشیه جلسه شورای وزیران که به ریاست نخست ‌وزیر آمادو با برگزار شد اتخاذ گردید. به این منظور تدوین یک نقشه راه به درخواست مکی سال در جریان جلسه شورای وزیران در 12 اکتبر 2022 برای نظارت بر توسعه استراتژی امنیت غذایی سنگال داده شده بود. هدف این امر ایجاد گسترش سطح زیر کشت، تقویت تولیدات کشاورزی و باغی و کاهش حجم واردات است.. اجرای این استراتژی برای دوره  2029-2024 با هزینه‌های بالغ بر 5000 میلیارد فرانک سیفا خواهد بود. این مهم کاملاً با جهت گیری‌های اصلی دولت در بخش کشاورزی مطابق با برنامه سنگال در حال ظهور (Pse) برای سال 2035 تنظیم شده است. در این راهبرد تقویت پتانسیل بخش کشاورزی در جهت رشد و توسعه اقتصاد سنگال مد نظر قرار گرفته است. در این رابطه نخست وزیر آمادو با گفت: راهبردی که امروز تدوین شده با هدف اجرای قانون در جهت حمایت از بخش های کشاورزی و دامپروری و کاهش تأثیرات اقلیمی، حفظ محیط زیست و سلامت مردم از طریق کنترل منابع آب، تنوع تولید، آموزش روستاییان با هدف ارتقای امنیت غذایی و در نهایت دستیابی به امنیت  غذایی کشور می‌باشد. این استراتژی همچنین باید پایه‌هایی را برای تنوع بخشیدن به تولیدات کشاورزی که اهرمی قدرتمند در بهبود درآمد روستایی و امنیت غذایی است ایجاد کند. رئیس دولت تصریح کرد: علاوه بر این طرح باید ضمن رفع نیازهای مبرم مردم، جایگزینی واردات مواد غذایی، امکان توسعه بخش‌های صادراتی متناسب با تقاضای بین‌المللی را فراهم کند و کشورمان را در برابر تنش های بازارهای جهانی محافظت نماید. آمادو با توضیح داد که آموزش روستاییان با هدف ارتقای امنیت غذایی مردم نیز صورت می‌گیرد.

    سایت   Seneweb     29/10/1401

 

لزوم تدوین یک سیاست ملی برنامه ریزی شهری برای توسعه زیگنشور

شهر زیگنشور از رشد شهری هرج و مرج گونه رنج می‌برد. به گفته عبدو سانه نماینده شهردار این شهر منشأ این امر وجود مناطق پیرامونی و ناپایدار است. وی در جریان کارگاهی که برای بحث و بررسی موانع اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهرسازی برگزار شد گفت: این پدیده ناشی از فقدان طراحی و توسعه ابزارهای برنامه ریزی شهری است. سانه توضیح داد شهروندانی که در مناطق توسعه ‌یافته  هستند و دیگرانی که در حومه شهر زندگی می‌کنند، نمی‌توانند به برخی خدمات اجتماعی اولیه دسترسی داشته باشند. لذا برای اصلاح این شرایط تشخیص اولویتها بر اساس رویکردی کلی و یکپارچه ضروری است. وی افزود: روند اجرای دستور کار جدید شهری نیز مستلزم آن است که در چارچوب پروژه تدوین سیاست ملی شهرنشینی عمل کنیم. این امر به منطقه زیگنشور این امکان را می دهد که همه آنچه را که از نظر عملیات برنامه ریزی شهری وجود دارد مورد توجه قرار دهد. باید فهرست کارهای انجام شده در امر شهرسازی را داشته باشیم تا نقاط قوت و ضعف را ببینیم و بتوانیم چشم اندازها را ترسیم کنیم.

روزنامه   24 Hures  29/10/1401

 

تامین تجهیزات کشاورزی در جهت دستیابی به حاکمیت غذایی سنگال

وزیر بهداشت در مصاحبه با Aps خاطر نشان کرد: تجهیزات کشاورزی که یکی از مولفه‌های اساسی هدف دستیابی به حاکمیت غذایی از طریق مکانیزه کردن بخش  کشاورزی است با دریافت اولین محموله در 30 ژانویه 2023 محقق می‌شود. وی گفت: این تجهیزات شامل تراکتور، کمباین و تیلر هستند. او اشاره کرد که این امر بخشی از تحقق یک برنامه کلان بوده که توسط رئیس جمهور مکی سال پیشنهاد شده است. وی افزود: هزینه کلی این برنامه طی سالهای 2023-2022 به مبلغ 83 میلیارد فرانک سیفا برآورد شده است. وی در این مصاحبه که در موسسه تحقیقات کشاورزی سنگال انجام شد اطمینان داد که مکانیزه‌سازی و نوسازی بخش کشاورزی برای بهره ‌وری کیفی و کمی‌ با هدف تضمین حاکمیت غذایی در یک تحول غیر قابل برگشت قرار دارد. وی خاطر نشان کرد: تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی دولت برای خرید تجهیزات به ویژه تراکتورهای مجهز، کمباین و ماشین آلات کشاورزی انجام شده است. او گفت این سیاست در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان را قادر به داشتن تجهیزات کشاورزی کرده که عامل مهمی‌ برای تولید بیشتر است. علاوه بر این تامین تجهیزات کشاورزی، دولت همچنین در نظر دارد با ساخت 20 سردخانه جدید و صد انبار ذخیره سازی که در مناطق اصلی تولید احداث می‌شود زیرساخت های موجود را برای جبران خسارات پس از برداشت تقویت کند. وی توضیح داد که به همین دلیل است که تجهیزات جایگاه قابل توجهی را در استراتژی حاکمیت غذایی ملی (Sas) که توسط دولت تهیه شده و عصاره آن در اجلاس داکار در مورد حاکمیت غذایی ارائه می‌شود در بر خواهد داشت. شایان ذکر اینکه دومین دوره این اجلاس که با همکاری بانک توسعه آفریقا (AfDB) سازماندهی شده است با موضوع: "تغذیه آفریقا: حاکمیت غذایی و انعطاف پذیری" از 25 تا 27 ژانویه در داکار برگزار می‌شود.

روزنامه   24 Hures      30/10/1401

 

برگزاری اولین حراج اموال توقیف یا مصادره شده توسط دفتر ملی بازیابی دارایی‌های مجرمانه سنگال

دفتر ملی بازیابی دارایی‌های مجرمانه (Onrac) حراج دارایی‌های توقیف شده یا مصادره شده را برگزار می‌کند. این اولین مورد برای فروش اینگونه اموال است که انجام می‌شود. بیش از پنجاه کالا متشکل از وسایل نقلیه لوکس، موتور سیکلت، تلفن همراه، تلویزیون، رایانه‌های لپ تاپ با فناوری پیشرفته و بسیاری کالاهای دیگر برای فروش عرضه خواهد شد. اونراک توضیح می‌دهد که همه کالاها در روز فروش به نمایش گذاشته می‌شوند. سازماندهی این فروش هشت ماه پس از شروع موثر فعالیت و در چارچوب اجرای مأموریت اصلی خود یعنی مدیریت و بازیابی دارایی‌های توقیف شده یا مصادره شده انجام می‌شود. این دفتر تصمیمات دادگاه را اجرا می‌کند که بر حسب مورد دستور توقیف اموال مربوطه را صادر می نماید و در عین حال به تلاش برای بسیج منابع بودجه ای دولت کمک می‌کند. این امر فراتر از تحقق اجرای تصمیمات دادگاه در این خصوص ناشی از تدوین قانون شماره 34-2021 مورخ 23 جولای 2021 و اصلاحیه قانون شماره 65-61 است. اونراک اضافه کرد در 21 ژوئیه 1965 قانون و آیین دادرسی کیفری برای جرایم سازمان‌یافته، سلب مالکیت موقت یا دائم مجرم از تمام یا بخشی از اموال او تدوین شد. همچنین این اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری به مبارزه با جرایم سازمان یافته از جمله جرایم اقتصادی و مالی کمک می‌کند.

روزنامه Le Quotidien  30/10/1401

 

امضای  تفاهمنامه همکاریهای آموزشی بین اتاقهای بازرگانی و صنایع داکار و گینه بیسائو

اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی داکار (Cciad) و اتاق بازرگانی، صنعت و خدمات گینه بیسائو (Ccis) یک تفاهمنامه مشارکت و همکاری آموزشی امضا کردند. بر اساس این سند اتاق گینه بیسائو در نظر دارد از تخصص سنگال در زمینه حمایت از ایجاد مشاغل، آموزش، میانجیگری و داوری استفاده کند. تمایل گینه بیسائو برای ایجاد ظرفیت برای فعالان اقتصادی خود چندان دور از انتظار نبود. مقامات اتاق بازرگانی، صنایع و خدمات گینه بیسائو برای جلب حمایت اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار (سیاد) به سنگال روی آورده اند. اتاق داکار دارای یک مرکز آموزشی بوده که از قدیمی ترین مراکز آموزشی در سنگال بوده که هم اکنون دارای 400 مدرس در زمینه‌های مختلف گمرک-ترانزیت، لجستیک - حمل و نقل، مالی - بانکی و مدیریت بازرگانی و غیره است. این مرکز 20 جوان گینه بیسائو را که به دنبال آموزش حرفه ای هستند پذیرفته و آموزش خواهد داد. عبداللهی سو در این مراسم گفت: تلاش های مشترک دو اتاق برای همکاری جوانان گینه ای را برای حضور در این مرکز آموزشی تشویق می‌کند. آقای سو همچنین افزود: مدیران این مرکز از 29 ژانویه تا 1 فوریه 2023 به منظور تقویت این همکاری فنی از گینه بیسائو بازدید خواهند کرد. شایان ذکر اینکه رئیس جمهور مکی سال پیشتر به همتای گینه ای خود گفته بود که کنوانسیون تقویت ترانزیت جاده ای بین سنگال و گینه بیسائو موسوم به (Trie) باید توسط دو اتاق حمایت شود. یادآور می‌گرد Trie توسط اکواس  در مورد ترانزیت جاده ای بین دو کشور منعقد شده است. بر اساس این کنوانسیون امکان حمل و نقل جاده ای کالا و خدمات از گمرک یک کشور عضو به گمرک یک کشور عضو دیگر بدون اخذ  عوارض و مالیات خواهد بود. همچنین هدف آن ساده ‌سازی رویه‌های گمرکی و تسهیل حمل ‌و نقل و ترانزیت جاده‌ای است. آقای سو تصریح کرد که اجرای این سند مستلزم تشکیل جلسات فنی اولیه بین مسئولین اتاق‌ها، گمرکات و خدمات حمل ‌و نقل طرفین است. او به طرف گینه ای قول داد که اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی داکار از هیچ تلاشی برای اجرای Trie در محور داکار- بیسائو دریغ نخواهد کرد.

روزنامه Le Quotidien  30/10/1401

انتخاب اتپا گودیابی، بازرگان مشهور سنگالی، به عنوان رئیس جدید باشگاه سرمایه گذاران سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲،

در پایان مجمع عمومی‌باشگاه سرمایه گذاران سنگال که در تاریخ 14 ژانویه 2022 در داکار برگزار شد، معمار پیر گودیابی اتپا، 75 ساله، ریاست این باشگاه را به جای بابکر انگوم، رئیس کارخانه سدیما بر عهده گرفت. گروه 12 نفره مدیران این باشگاه به اتفاق آرا، اتپا گودیابی، طراح بنای یادبود رنسانس آفریقا، را به عنوان رییس باشگاه سرمایه گذاران سنگال انتخاب کردند.

پیر گودیابی که فارغ التحصیل رشته معماری از موسسه پلی تکنیک رنسلر در نیویورک است، از پایان نامه پایانی خود با عنوان شهر ایده آل آفریقا دفاع کرد. امضایی که در بسیاری از ساختمان‌های این قاره، مانند مقر بانک مرکزی کشورهای آفریقای غربی در داکار، قابل مشاهده است.

ورود تکنولوژی اینترنت نسل پنجم به سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲،

اینترنت نسل پنج همه بخش های سنگال را تقویت خواهد کرد. در سال 2023، بخش مخابرات سنگال تجربه جدیدی را کسب خواهد کرد.

به گفته مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و پست سنگال، مطالعات و روندی که امکان تخصیص اینترنت نسل پنج به اپراتورها را فراهم می‌کند، به خوبی در حال انجام است. به گفته عبدل لی، این یک "انقلاب" واقعی است که در زمینه‌های بهداشت، آموزش و کشاورزی خدمات ارزشمندی را ارائه خواهد کرد.

عملکرد خوب قطار سریع السیر منطقه ای در اولین سال بهره برداری در سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲،

قطار سریع السیر منطقه ای داکار اولین سالگرد خود از زمان آغاز فعالیت میدانی را در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳ جشن گرفت. در داکار، مسافران عموما راضی هستند، اما با توجه به تقاضای زیاد، خواستار افزوده شدن به تعداد قطارهای موجود هستند.

طی یک سال بهره برداری از قطار سریع السیر منطقه ای داکار تعداد ۱۷ میلیون مسافر، یعنی تقریبا به تعداد کل جمعیت کشور سنگال، از طریق این سیستم حمل و نقل جابجا شده اند.

اختصاص یارانه 141 میلیارد فرانک سیفا از سوی دولت سنگال به مقامات محلی  

روزنامه lesoleil مورخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲،

وزیر ممدو تالا در دفتر انجمن شهرداران سنگال اعلام کرد که برای حمایت بهتر از مقامات محلی، دولت متعهد شده است که یارانه را به 141 میلیارد فرانک سیفا افزایش دهد.

به گفته وزیر ممدو تالا، این کمک مالی به انجمن شهرداران سنگال اجازه می دهد تا حمایت خود را در زمینه اجرای سیاست تمرکززدایی تقویت کند.

خرید ۳۰۰ تراکتور توسط دولت سنگال در راستای اجرای سیاست حاکمیت غذایی در سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲،

علی انگوی اندای، وزیر کشاورزی، گفت که رئیس جمهور مکی سال، در تاریخ 30 ژانویه 2023، به عنوان بخشی از استراتژی ملی برای خودکفایی غذایی تا سال 2029، تعداد 300 دستگاه تراکتور را در میان سایر تجهیزات کشاورزی دریافت خواهد کرد.

علی انگوی اندای در مورد اجرای برنامه ملی خودکفایی برنج یاد آور شد که سنگال در این مسیر، راهی طولانی پیموده است. « باید گفت که ما راه زیادی را پیموده ایم. اگر غلات را در نظر بگیرید، برداشت ما 1.5 میلیون تن بوده است. بنابراین اگر در عرض ده سال به 3.3 تن رسیده ایم به این دلیل است که سرمایه گذاری‌هایی صورت گرفته است. ما به دنبال اهداف بلندپروازانه تری هستیم.»

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما