معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۹

پانزدهمین نمایشگاه جواهر، زیورآلات و سنگ های قیمتی بمبئی

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی جواهرات هند (IIJS) در تاریخ 5ژانویه 2023مقارن با 15دیماه 1401در مرکز نمایشگاه‌های بمبئی برگزار گردید.در این نمایشگاه حدود 1300شخصیت حقیقی و حقوقی در قالب بیش از 2500غرفه محصولات خود را معرفی نمودند.
 پانزدهمین نمایشگاه بین المللی جواهرات هند (IIJS) در تاریخ 5ژانویه 2023مقارن با 15دیماه 1401در مرکز نمایشگاه‌های بمبئی با حمایت وزارت بازرگانی کشور هند برگزار گردید. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خانم آنوپریا پاتل وزیر مشاور در وزارت بازرگانی هند، خانم پونام ماهاجان نماینده مجلس مرکزی هند و شماری از مسئولین و شخصیت های مطرح در صنعت زیورآلات، جواهرات و سنگ های قیمتی حضور داشتند. این نمایشگاه در ادوار گذشته سه روزه بوده امابه دلیل درخواست های متعدد این دوره از نمایشگاه طی پنج روز برگزار گردید. در این نمایشگاه حدود 1300شخصیت حقیقی و حقوقی در قالب بیش از 2500غرفه محصولات خود را معرفی نمودند.بر اساس آمارها حدود 32000نفر از این نمایشگاه بازدید نمودند. بازدیدکنندگان خارجی از 50کشور دنیا، بیش از 800نفر از این بازدیدکنندگان را تشکیل دادند.
لازم به ذکر است میزان صادرات زیورآلات کشور هند در سال 2022میلادی 8.26 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.خانم آنوپریا پاتل در سخنرانی خود ضمن اشاره به اینکه صادرات محصولات مرتبط با صنعت طلا و جواهر پس از فناوری اطلاعات بیشترین ارزش صادرات در هند را دارد به تمرکز این دوره به موضوع ترویج تولید محصولات کربن صفر (بدون آلودگی محیط زیست) و همچنین توانمندی بیشتر زنان کارآفرین هندی در این حوزه اشاره کرد. علاوه بر این راه اندازی سازوکار خدمات اسناد دیجیتال برای مدارک مربوط به جواهرات نیز اعلام گردید. همچنین شماری از مقامات، مسئولین، تجار مهم و مدیران هندی شرکت های بزرگ حوزه الماس و جواهرات در خصوص آینده صنعت تولید و صادرات جواهرات،ظرفیت های بالقوه تولید سازگار با محیط زیست، استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید بهینه و کم هزینه مانند هوش مصنوعی، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و غیره سخنرانی نمودند. لازم به ذکراست برنامه افزایش تولید الماس های سنتتیک (مصنوعی) و صدور کدهای صادرات HSبرای این محصولات در دست اجرا است و علاوه بر این دولت هند در صدد استفاده هرچه بیشتر از انرژی خورشیدی برای تأمین برق مورد نیاز در حوزه‌های مختلف این بخش اعم از استخراج، تولید و تراش زیورآلات و سنگ های گرانبها می‌باشد.

وزیر مشاور وزارت بازرگانی هند با تأکید بر اینکه هند دومین صادرکننده بزرگ الماس های تراش خورده در جهان است به تلاش دولت هند برای تقویت هر چه بیشتر این بخش و دستیابی به عنوان بزرگترین صادرکننده الماس های تراشیده جهان اشاره کرد.کشور هند در سال گذشته دو توافق تجارت آزاد با امارات متحده عربی و کشور استرالیا امضا کرده است که هر دو کاهش تعرفه‌ها و عوارض مربوط به صادرات الماس را در بر دارد. زیورآلات طلا، الماس های طبیعی و سنتتیک، انواع سنگ های قیمتی خام و بدون فلز، اقلام هدیه، نقره، جواهرات مصنوعی و بدلی از جمله محصولات عرضه شده دراین نمایشگاه بودند.علاوه بر این تعدادی از مؤسسات بزرگ جواهرشناسی و طراحی جواهرات نیز به معرفی حوزه فعالیت و خدمات خود پرداختند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما