معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۲

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در هفته سوم آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

- مدیر مرکز علمی‌ بزرگ منطقه شنقیط در پایتخت تونس قرارداد همکاری علمی‌ با رئیس دانشگاه الزیتونه، دکتر عبد اللطیف بوعزیز را به امضاء رساند. این توافقنامه، همکاری دو دانشگاه در زمینه بورسیه  دانشجویان و معلمین و تبادل بازدید و تجربیات بین دو دانشگاه را تضمین خواهد کرد.

-دبیر کل وزارت امور اقتصادی، یعقوب ولد أحمد عیشه با هیئتی از سازمان ملل متحد  به ریاست سیمون بییر نانیتلامیو معاون مدیر بخش حمایت از انتخابات در سازمان ملل متحد با ﺣﻀﻮﺭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ آژانس‌ها و برنامه‌های این سازمان ملاقات نمود. در این ملاقات از مسائلی در زمینه تأمین و صیانت از صلح، دموکراسی، ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﻗﺎﻧﻮن و ﺗﺤﻘﻖ ﺣﮑﻮﻣﺘﺪاری خوب مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

-وزیر حمل و نقل، النانی ولد اشروقه در حاشیه  بازدیدی رسمی‌ به الجزایر با رمضان لعمامرة وزیر امور خارجه الجزایر ملاقات نمود در این ملاقات طیفی از مسائل  توسعه همکاری‌های دو جانبه در خصوص پیگیری در اجرای پروژه جاده‌های بین شهر تندوف الجزایر وشهر ازویرات موریتانی مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

-رئیس شورای شهر و شهردار نواکشوت فاطمة بنت المالک با هیئتی از شهر داریو پاریس به ریاست بول داوید مدیر روابط بین الملل ملاقات و  توافقنامه همکاری‌های دو جانبه در زمینه مدیریت آبهای شهری، مشاغل فنی و حرفه ای و فضای سبز  توافقنامه ای امضاء نمودند.

-وزیر کشاورزی یحیی ولد محمد الواقف با لیلا پیتر یحیی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در موریتانی ملاقات نمود در این ملاقات همکاری‌های دوجانبه در زمینه کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما