معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۸/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۴

نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی،هوایی و فضایی ساحا اکسپو SAHA EXPO 2022- استانبول

نمایشگاه بین المللی صنعت دفاعی،هوایی و فضایی توسط شرکت ساحا استانبول که بزرگترین خوشه صنعتی در بخشهای مذکور در ترکیه و اروپا است تحت عنوان نمایشگاه بین المللی ساحا اکسپو SAHA EXPO در تاریخ 25 الی 28 اکتبر سال جاری میلادی درمرکز نمایشگاه بین المللی استانبول با حضور بیش از 876 شرکت فعال و 24 دانشگاه مختلف در بخشهای دفاعی،هوایی و نظامی در کلان شهر استانبول برگزار شد.

این نمایشگاه، زیر نظر ریاست جمهوری و با مشارکت و حمایت وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت دفاع ملی، وزارت صنعت و فناوری، وزارت تجارت، بخش صنایع دفاعی وابسته به نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. نمایشگاه بین المللی ساحا اکسپو یک پلتفرم بین المللی است که در آن توانمندی‌ها و ظرفیت های تولید داخلی کشور و محصولات با تکنولوژی بالا در صنعت دفاعی،هوانوردی و فضایی به نمایش گذاشته شد. در نمایشگاه  EXPO SAHA، بسیاری از محصولات مهم استراتژیک در صنایع دفاعی، هوایی، دریایی و فضایی برای اولین بار معرفی شدند.

اطلاعات نمایشگاهی:

در این نمایشگاه شرکتهای فعال در بخش صنایع دفاعی،هوایی و فضایی از 57 کشورمختلف شرکت داشتند. تعداد 390 شرکت خارجی و بیش از 500 شرکت داخلی فعال در بخش های صنعت دفاعی، هوایی و فضایی در نمایشگاه با برپایی غرفه‌های نمایشگاهی اقدام به معرفی محصولات تولیدی خود نمودند.  یک نخست وزیر، 11 وزیر، 268 هیئت رسمی و 37 هیئت عالی رتبه شامل رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده ستاد مشترک، همچنین 112 هیئت تجاری از 25 کشور مختلف از نمایشگاه بازدید کردند . 

ساحا اکسپو دارای 9 پانل بین المللی در موضوعات مختلف صنایع دفاعی، هوایی و فضایی می‌باشدکه 4 پانل آن با برگزار کننده خارجی همراه بود.  سه برنامه سخنرانی در سالن‌های کنفرانس مرکز نمایشگاهی با عناوین ذیل برگزار شد :

1) ماهواره‌های ارتباطی نسل بعدی ترکیه، دستاوردها و چشم انداز آینده

2) پیشرفت در فناوری فضایی

3) جایگاه ترکیه در اکوسیستم فضایی

در این نمایشگاه، رونمایی از محصولاتی که برای نخستین بار در صنعت دفاعی،هوایی و فضایی توسط شرکتهای مختلف تولید شده بود، انجام شد. پخش زنده تلویزیونی نمایشگاه در طول روزهای نمایشگاهی با استفاده از پنج فرکانس ماهواره ای برای کانال های تلویزیونی مختلف انجام شد.

اپلیکیشنی تحت عنوان SAHA MATCH از سوی شرکت برگزار کننده تنظیم و در اختیار شرکت های شرکت کننده قرار داده شده بود تا با استفاده از آن بتوانند به طور جداگانه نسبت به برگزاری جلسات دوجانبه برنامه ریزی و اقدام نمایند.

نمایشگاه SAHA EXPO پس از اتمام مدت نمایشگاه نیز از تاریخ 1 نوامبر سال جاری الی 1 فوریه 2023میلادی به مدت 3 ماه با استفاده از پلتفرم مجازی متاورس تحت عنوان Metaverse SAHA EXPO در سراسر جهان باز بوده و شرکتها می‌توانند به طور مستقیم با مشتریان از سراسر جهان از طریق آواتارهای خود ( هویت کاربری دنیای مجازی در کل دنیا ) یا از طریق کنفرانس های ویدئویی ارتباط برقرار کنند.

- محدوده نمایشگاهی :

صنایع دفاعی، هوانوردی و فضایی

تجهیزات و ادوات زمینی:  فناوری‌های لیزری،انواع رادارهای هشدار دهنده ، انواع تسلیحات، سیستم های نقشه برداری، سیستم های رصد وشناسایی، تجهیزات و ادوات مین روبی و غیره.

تجهیزات و ادوات دریایی: سیستمهای نرم افزاری کشتی، سیستم های دفاعی زیردریایی و سطحی، تجهیزات غواصی،تجهیزات امداد و نجات دریایی، سیستم های گرمایش، تهویه و برودتی کشتی و غیره

تجهیزات و ادوات هوانوردی و فضایی؛ انواع پهپادهای بدون سرنشین، سیستم‌های دفاع هوایی، موتورهای هواپیما، انواع سیستمهای نرم افزاری هواپیما و غیره

سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری

سیستم های اطلاعات و ارتباطات، سیستم های کنترل و ارتباط فرماندهی، آنتن‌ها، انواع سیستم های سونار، سیستم های انتقال اطلاعات امن، امنیت اینترنت و شبکه، نرم افزار آنتی ویروس، مواد فیبر نوری، کابل های برق و تجهیزات توزیع، ژنراتور، ماشین آلات CNC ، نرم افزار CAD/CAM، پرینترهای سه بعدی و بسیاری از سیستم های سخت افزار و نرم افزارهای ویژه برای صنایع دفاعی، هوانوردی غیرنظامی و فضایی پیشرفته.

تجهیزات و ادوات

لباس های نظامی ضد آب و حرارت، کیسه خواب، کفش های مخصوص، پارچه‌های نساجی مناسب برای استفاده چند منظوره در صنایع دفاعی، هوانوردی و فضایی، تجهیزات و ابزار مورد استفاده در حمل و نقل و غیره

SAHA MATCH جدیدترین ویژگی SAHA EXPO 2022 :

SAHA MATCH برای مطابقت با نیازها و قابلیت های شرکت های شرکت کننده برای افزایش مشارکت های بالقوه، توسعه کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری طراحی شده است.نرم افزار SAHA MATCH که شرکت کنندگان را قادر می سازد به راحتی مشتریان و تامین کنندگان بالقوه خود را پیدا کرده و برای جلسات رزرو کنند و دیدارهای دو جانبه داشته باشند. .

هر شرکت کننده بین المللی در SAHA EXPO توسط یک میزبان (SAHA MATCH-Maker) پشتیبانی می‌شود که به آنها کمک می‌کند تا جلسات خود را با سایر شرکت کنندگان برنامه ریزی کرده و همراهی کنند.

پروفایل حوزه‌های فعالیت شرکتهای شرکت کننده :

شرکتهای تولید کننده تجهیزات ادارات دولتی

تولید کنندگان پلتفرم های زمینی

تولید کنندگان پلتفر م های دریایی

سازندگان سکوهای هوایی

بخش هوانوردی غیرنظامی و فضایی

صنعت برق و الکترونیک

بخش فنی نساجی

صنعت کامپوزیت

بخش صدور مجوزهای صنعتی

صنایع شیمیایی

دانشگاه‌ها

سازمان‌های غیر دولتی

صنعت نرم افزار

بخش الکترومکانیک و اتوماسیون

صنعت طراحی، مدل سازی و شبیه سازی

صنعت ریخته گری فلزات

بخش ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

بخش آلیاژهای ویژه و مواد پیشرفته

پانل های در نظر گرفته شده در نمایشگاه SAHA EXPO 2022 :

پانل 1 : نقش زنان در صنعت دفاعی

پانل 2 : فرصت های همکاری منطقه ای در صنعت دفاعی

پانل 3 : همکاری‌های بین المللی در زمینه دفاع و امنیت

پانل 4 : ریسک ها و فرصت ها برای صنعت دفاعی در شرایط متغیر امنیت جهانی

پانل 5 : آینده پلتفرمهای دریایی بدون سرنشین و توانمندیهای ترکیه در این بخش

پانل 6 : از فناوری‌های تغییر دهنده بازی تا فناوری‌های بازی سازی در عرصه جهانی

پانل 7 : تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر صنعت دفاعی جهانی

پانل 8 : تأثیر مطالعات تحقیق و توسعه در صنایع دفاعی بر توسعه اقتصادی و فناوری کشور در محدوده تحول فناوری ملی

پانل 9 : پتانسیل همکاری بین المللی در بخشهای زمینی، دریایی و هوایی

دیدارهای دو جانبه :

یکی از ویژگی‌های نمایشگاه بین المللی صنعت دفاعی،هوانوردی و فضایی ساحا اکسپو  SAHA EXPO 2022 نرم افزار هماهنگی دیدارهای دو جانبه  به نام SAHA EXPO B2B می‌باشد. نرم‌افزار مذکور، این امکان را برای شرکت‌های شرکت‌کننده فراهم می‌کند تا با سایر شرکت‌های شرکت‌کننده و هیئت های خرید خارجی در مکانهای ویژه‌ای که در نمایشگاه در نظر گرفته شده است، ملاقات داشته باشند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما