معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۶

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته اول مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کسب جایزه بهترین ایرلاین جهان و بهترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه توسط شرکت قطر ایرویز

قطر ایرویز اعلام کرد که برای هفتمین بار در مراسم جوایز جهانی اسکای تراکس 2022 لندن، برنده جایزه بهترین ایرلاین جهان و بهترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه گردیده است.

 اعلام نخستین شرکت در پروژه توسعه بخش جنوبی میدان گاز الشمال

شرکت انرژی قطر، اولین شرکت از مجموعه شرکت های حاضر در پروژه توسعه بخش جنوبی میدان گاز الشمال را اعلام کرد. بنا به خبر اعلام شده، شرکت فرانسوی توتال 9.375 درصد از سهم 25 درصدی مشارکت بین المللی در این پروژه را به دست آورد.

مذاکرات شرکت قطر انرژی با دو شرکت آلمانی

وزیر مشاور در امور انرژی قطر گفت: مذاکرات شرکت قطر انرژی با دو شرکت آلمانی « آر ـ دبلیو ـ ای و یونیپر» برای انعقاد قراردادهای بلندمدت خرید گاز طبیعی مایع همچنان ادامه دارد. یونیپر قبلاً اعلام کرده بود که مذاکراتش با قطر هنوز به نتیجه نرسیده است.

نمایشگاه بین المللی باغبانی در قطر

محمد علی خوری دبیر اکسپو 2023 دوحه، از آغاز شمارش معکوس برگزاری مهمترین نمایشگاه بین المللی باغبانی در قطر خبر داده و بر آمادگی کشورش جهت میزبانی این رویداد بارز تأکید کرد. وی با اظهار اینکه تاکنون 30 کشور جهت حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی نموده اند، گفت : انتظار می رود تعداد کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه به 80 کشور برسد.

بازدهی اقتصادی موردانتظار قطر از برگزاری جام جهانی به 17 میلیارد دلار خواهد رسید

ناصر الخاطر رئیس اجرای جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد که بازدهی اقتصادی موردانتظار قطر از برگزاری جام جهانی به 17 میلیارد دلار خواهد رسید. وی گفت: قطر در طول مسابقات و بعد از آن، در آمدهایی را محقق خواهد کرد.

سفارش 8 تانکر جدید حمل گاز توسط شرکت انرژی قطر

روزنامه الشرق به نقل از سایت خبری بزنس کره نوشته است: شرکت انرژی قطر اخیراً برای پروژه توسعه گاز طبیعی مایع خود، 8 تانکر جدید سفارش داده است. این سایت افزوده است: در فاز اول این پروژه، قرار است 3 شرکت کشتی ساز بزرگ کره ای (شرکت Daewoo shipbuilding & Engineering و شرکت Samsung Heavy Industries و شرکت ساخت و ساز و مهندسی دریایی کره) در مجموع 54 تانکر از نوع LGN-19 را ساخته و در اختیار قطر قرار دهند. ارزش کل این قراردادها بیش از 11.58 میلیارد دلار می‌باشد.

تقویت همکاری میان قطر ایرویز و بریتیش ایرویز

قطر ایرویز و بریتیش ایرویز آخرین مرحله از روند تقویت همکاری‌ها میان خود را به پایان رسانیده هر دو ایرلاین، 42 کشور جدید از جمله ایتالیا، مالدیو، نروژ، سنگاپور و سوئد را به شبکه مقاصد مشترک خود اضافه کرده اند.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما