معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۲

پرتقاضاترین تخصص های فناوری اطلاعات در بلغارستان

تقاضا برای استعدادهای فناوری اطلاعات در بلغارستان همچنان در حال افزایش است. در این بخش است که مشاغل بیشتری ارائه می‌شود. بر اساس نظرسنجی هیئت شغلی DEV.BG، شرکت هایی که فرصت های شغلی فراوانی را در این پلتفرم ارائه می دهند، تقریباً 44 درصد افزایش یافته است. در این مطلب پرتقاضاترین موقعیت ها در بخش فناوری اطلاعات در اوایل سپتامبر 2022 آمده است.

در حال حاضر، دقیقاً 1150 کارفرما از صوفیه، وارنا، روسه، بورگاس و پلوودیو به دنبال کارمندان برای پروژه‌های مرتبط با توسعه محصولات و خدمات مختلف، پیاده سازی سیستم های نرم افزاری و مشاوره فناوری اطلاعات هستند.

موقعیت های توسعه بیشترین تقاضا را دارند.

تعداد مشاغل جدید اعلام شده در این پلتفرم 4470 شغل است. در نتیجه تنوع بیشتر پروژه‌ها، موقعیت های توسعه نسبت به نوامبر سال جاری نزدیک به 10 درصد افزایش داشته است. بعد از آن تخصص های DevOps/SysAdmin/Security و PM/BA هستند که تقاضا برای متخصصان آن بدون تفاوت قابل توجهی باقی است.

با ظهور برخی فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، تقاضا برای متخصصان علوم داده افزایش یافته است و موقعیت‌هایی برای کارشناسان QA برای نظارت بر کیفیت محصولات نهایی نوآورانه بدون تغییر قابل توجهی نسبت به سال گذشته ادامه دارد.

Backend  همچنان رایج ترین کلمه در Job Board DEV.BG است - بیش از 36٪ از همه تبلیغات و بیش از 52٪ از تبلیغات توسعه دهندگان. Frontend Development  در رتبه دوم تقاضا قرار دارد و رتبه سوم توسط کارشناسان Fullstack Development اشغال شده است. پس از آنها استعدادهای توسعه موبایل و توسعه ERP/CRM قرار دارند.

محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی کدامند؟

جاوا همچنان رهبر بلامنازع است و پس از آن .NET و PHP قرار دارند. در بخش توسعه Backend، همه زبان‌ها به جز Ruby و Go، تقاضای کمی را تجربه کردند.

در جاوا اسکریپت، همه فریم ورک‌های محبوب همچنان مرتبط هستند، به رهبری React و به دنبال آن Angular و Vue.js.

متخصصان DevOps همچنان در بخش Infrastructure بیشترین تقاضا را دارند (بیش از نیمی از پست‌ها) و پس از آن  SysAdmin قرار دارد. رتبه سوم در ماه سپتامبر در اختیار مهندسان پایگاه داده است که با توجه به ظهور Big Data و نیاز شرکت ها به تصمیم گیری بر اساس داده‌های دقیق، جای تعجب ندارد. کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات در رتبه چهارم قرار دارند.

در زمینه تضمین کیفیت، وضعیت بدون تغییر باقی مانده است. کارفرمایان همچنان فعالانه به دنبال متخصصان QA اتوماسیون و کارشناسان QA دستی هستند.

نسبت نقش ها بر حسب ارشدیت در سازمان‌ها نیز طی نه ماه گذشته تغییر کرده است. موقعیت‌های جونیور/کارآموز (شروع‌کننده) افزایش یافت و به 7.8٪ از فهرست‌های موجود در پلتفرم رسید، که 18٪ از آنها گزینه کار از راه دور را ارائه کردند.

این روند جدیدی نیست، اما پلتفرم انتظار دارد با توجه به کمبود نامزدهای دارای مهارت های لازم، آن را تشدید کند، در حالی که شرکت ها مطمئناً به دنبال استعدادهای معمولی و ارشد خواهند بود.

 

منبع: https://money.bg/charts/koi-sa-nay-tarsenite-it-spetsialisti-u-nas-prez-septemvri.html

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما