معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۱

خط هوایی تهران - رشت - آستراخان افتتاح شد

خط هوایی تهران - رشت - آستراخان در روز یک‌شنبه 9 مرداد 1401 طی مراسمی در فرودگاه بین‌المللی «سردار جنگل» رشت افتتاح گردید.
در مراسم افتتاح این مسیر پروازی تأکید شد که برای تقویت مناسبات دوجانبه ایران و روسیه و با توجه به تأکید رؤسای جمهور دو کشور بر گسترش همکاری‌های تجاری و گردشگری، این مسیر هوایی افتتاح گردیده است. همچنین سخنرانان بر تأثیر برقراری پرواز مستقیم بر مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور و همچنین رونق گردشگری تأکید کردند.
در نخستین پرواز در این مسیر، هیئت 25 نفره تجار و بازرگان استان گیلان به‌ریاست تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی این استان، عازم آستراخان گردید. بعد از یک ساعت و 40 دقیقه پرواز از رشت به مقصد فرودگاه آستراخان، هواپیما در فرودگاه این شهر به زمین نشست و هیئت استان گیلان مورد استقبال مقامات آستراخان از جمله معاون رئیس دولت و وزیر روابط خارجی آن قرار گرفت.
گفتنی است پرواز در این مسیر یک‌بار در هفته (روزهای یک‌شنبه) از تهران به فرودگاه رشت انجام می‌گیرد و بعد از توقف و انجام عملیات گمرکی و درج مهر ورود و خروج مسافران در فرودگاه رشت، پرواز به سمت فرودگاه آستراخان ادامه می‌یابد و پس از توقف دو ساعته در آستراخان، در همان روز مسیر بازگشت را طی می‌کند.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما