معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۰

انتشار جدیدترین نسخه کتاب راهنمای سرمایه گذاری خارجی در استان گواندونگ

دپارتمان بازرگانی استان گواندونگ جدیدترین نسخه کتاب راهنمای سرمایه گذاری خارجی در استان گواندونگ (2022) Invest Guangdong را منتشر کرد. این کتاب راهنما برای اولین بار در سومین اجلاس بین المللی چینگدائو (QMS) با هدف بیان دستاوردهای اقتصادی گواندونگ و محیط کسب و کار بهینه شده برای شرکت‌کنندگان از Fortune Global 500 و دیگر شرکت‌های چندملیتی پیشرو معرفی شد.

دپارتمان بازرگانی استان گواندونگ جدیدترین نسخه کتاب راهنمای سرمایه گذاری خارجی در استان گواندونگ (2022) Invest Guangdong را منتشر کرد. این کتاب راهنما برای اولین بار در سومین اجلاس بین المللی چینگدائو (QMS) با هدف بیان دستاوردهای اقتصادی گواندونگ و محیط کسب و کار بهینه شده برای شرکت‌کنندگان از Fortune Global 500 و دیگر شرکت‌های چندملیتی پیشرو معرفی شد.

این کتاب به جزئیات آخرین دستاوردهای استان در منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA)، مناطق همکاری هنگچین و چیانهای، توسعه تجارت با کیفیت بالا، صنایع کلیدی استان و فرصت‌های جدید پس از موافقتنامه مشارکت جامع اقتصادی (RCEP) می‌پردازد.

همچنین این کتاب به معرفی آخرین مقررات و سیاست های سرمایه گذاری گواندونگ در زمینه حمایت از حقوق سرمایه گذاری خارجی، حمایت از مالکیت معنوی، سرمایه گذاری در تولید پیشرفته، ایجاد دفاتر مرکزی منطقه ای شرکت های چند ملیتی و غیره می‌پردازد.

به خوانندگان اطلاعات کاملی در مورد "دولت دیجیتال" استان داده می‌شود که هدف آن تسهیل در انجام کارها برای شرکت ها و عموم مردم است. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد مجوز ورود، ایجاد و تغییر شرکت های دارای سرمایه خارجی، ارز خارجی، ترتیبات مالیاتی ترجیحی و غیره در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

بخش های مختلف این کتاب به شرح زیر می‌باشد:

- معرفی استان گواندونگ: منطقه خلیج بزرگ (GBA)، منطقه همکاری گواندونگ-ماکائو در هنگچین، منطقه همکاری خدمات مدرن شنجن-هنگ کنگ در چیان‌های و مناطق آزاد استان؛

- فرصت های سرمایه گذاری: صنایع مطلوب برای سرمایه گذاری خارجی، توسعه با کیفیت تجارت، صنایع کلیدی استان، پارک ها، مناطق و نمایشگاه‌های کلیدی استان و فرصت های جدید پس از امضای موافقتنامه مشارکت جامع اقتصادی منطقه ای (RCEP)؛

- مشوق های سرمایه گذاری: قانون سرمایه گذاری خارجی و سیاست های سرمایه گذاری گواندونگ؛

- خدمات سرمایه گذاری: دولت دیجیتال، ترخیص از گمرک، تسهیل سرمایه گذاری و معرفی مزیت های زندگی و کار در گواندونگ.

لازم به ذکر است استان گواندونگ پرجمعیت ترین و ثروتمندترین استان چین می‌باشد. تولید ناخالص داخلی این استان در سال 2021  از 12 تریلیون یوان (1.9 تریلیون دلار) فراتر رفت و رتبه اول را در میان استان‌های چین برای سی و سومین سال متوالی کسب کرد. در سال 2021، ارزش کل واردات و صادرات گواندونگ به 8.27 تریلیون یوان (1.2 تریلیون دلار) رسید و برای سی و ششمین سال متوالی رتبه اول را در چین بدست آورد. سرمایه گذاری خارجی استان به 184 میلیارد یوان (27.8 میلیارد دلار) رسید که 13.6 درصد افزایش یافته است. 16155 پروژه جدید سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) ایجاد شد که 25.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

کتاب راهنمای سرمایه گذاری در استان گواندونگ

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما