معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۰

احتمال خروج نام پاکستان از لیست خاکستری در آینده نزدیک

نیروی اقدام ضربتی مالی اعلام کرده پاکستان تمامی طرح های FATF را اجرا کرده و در آینده نزدیک نام کشور پاکستان از لیست خاکستری خارج خواهد شد.

نیروی اقدام ضربتی مالی اعلام کرده پاکستان تمامی طرح های FATF را اجرا کرده و در آینده نزدیک نام کشور پاکستان از لیست خاکستری خارج خواهد شد. FATF کارکرد پاکستان را قابل قبول دانست و این امر موجب خواهد شد که اعتماد بر اقتصاد پاکستان احیا گردد و در نتیجه سرمایه گذاری در این کشور بیش از پیش بهبود خواهد یافت. پاکستان کاملاً آماده است که تیم FATF از پاکستان بازدید کند تا نام این کشور هر چه زودتر از لیست خاکستری خارج شود. جلوگیری از کمک مالی تروریست ها نخستین اولویت پاکستان به شمار می رود.                                         

FATF برای بررسی و ارزیابی طرح ها ضربتی، تیم خود را به پاکستان اعزام  خواهد نمود. تاریخ بازدید تیم مذکور از پاکستان، پس از رایزنی دوجانبه اعلام خواهد شد...در رابطه با جلوگیری از حواله غیرقانونی پول و کمک و همکاری مالی تروریست ها، دولت پاکستان اصلاحات جامعی را اجرا کرده است.

نخستین طرح اقدام ضربتی، طرحی بلندمدت بود که البته پیش از موعد مقرر، تکمیل گردید. تمامی اعضای FATF آن را پذیرفتند و پیشرفت سریع پاکستان را مثبت تلقی کردند. اعضای FATF اقدامات پاکستان در جلوگیری از ارسال حواله‌های غیرقانونی برای کمک مالی به تروریست ها را ستود و آن را بهترین مبارزه بعمل آمده توصیف کرد. در نتیجه آن FATF و اعضای آن با توافق آرا تایید کردند که پاکستان با تمامی عوامل فنی  در این خصوص مقابله کرده و توانسته است تمامی طرح های گام ضربتی و اهداف مورد نیاز را در سال های 2018 و 2021 محقق سازد.  

پاکستان پس از تکمیل موفق طرح اقدام ضربتی FATF برای خروج از لیست خاکستری تنها یک گام دور است. FATF اعلام کرد که پاکستان طرح گام ضربتی سال 2021 را پیش از موعد اجرا کرده بود. پاکستان سال گذشته سه گزارش در خصوص پیشرفت های حاصله و موفقیت در اجرای طرح های اقدام ضربتی به FATF ارائه کرد و در آن گزارش ها، دستاوردهای حاصل از مقابله و پایان دادن به جابجایی حواله‌های غیرقانونی پول نیز ذکر گردیده بود. پاکستان تمامی هفت بند قید شده در طرح های اقدام ضربتی را با موفقیت اجرا کرد. همکاری پاکستان با جامعه بین الملل و FATF، بر اساس مبانی اقتصاد پاکستان و با هدف بهبود نظامی مالی بین المللی و تقویت و تثبیت اقتصاد کشور استوار است. پذیرش اقدامات پاکستان از سوی FATF باعث خواهد شد که اعتماد بر اقتصاد پاکستان احیا و روند سرمایه گذاری خارجی در کشور را بیش از پیش بهبود خواهد یافت...

منبع: روزنامه آوازِ خیبر، چاپ پیشاور - 22 ژوئن 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما