معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۲۱- ۰۷:۴۵ - مشاهده: ۴۸۶

تشریفات قانونی ازبکستان برای خروج پول نقد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران جمهوری ازبکستان، خروج ارز به‌صورت نقد تا 70 میلیون صوم (حدود 6300 دلار) به اظهارنامه گمرکی نیاز ندارد، اما بیش از این مبلغ تا 100 میلیون صوم (حدود 9 هزار دلار) نیازمند تکمیل اظهارنامه گمرکی و بیش از 100 میلیون صوم به‌صورت نقد نیازمند اخذ مجوزهای خاص است.

بر اساس آئین‌نامه ورود و خروج پول نقد توسط اشخاص حقیقی از مرزهای گمرکی ازبکستان که هیئت وزیران این کشور در 10 اوت 2020 تصویب کرده است، برای ورود و خروج پول نقد به این کشور در قالب واحد پولی آن (صوم) یا واحدهای پولی خارجی که اندازه آن معادل 70 میلیون صوم یا بیشتر باشد، می‌بایست اظهارنامه گمرکی مسافری تکمیل و ارائه کرد. در این صورت، کل مبلغ پول وارد یا خارج‌شده در اظهارنامه گمرکی مسافر درج می‌شود. با این حال، در صورت تمایل شخص حقیقی، مبلغ نقد معادل یا کمتر از 70 میلیون صوم نیز قابل اظهار است.

افزون بر آن، برای مبالغ بین 70 تا 100 میلیون صوم می‌بایست بر اساس قوانین کنترل گمرکی این کشور عمل کرد. همچنین، خروج پول نقد از ازبکستان به مبلغ بیش از 100 میلیون صوم فقط در موارد خاصی چون اعضای هیئت‌های دولتی یا برندگان یا شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی مجاز است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما