معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۲

میزان حداقل دستمزد در ترکیه

آمار منتشر شده از سوی سندیکای کارگری ترکیه حاکی از آن است که خط فقر در ماه اوریل سال جاری میلادی در این کشور برای یک خانواده 4 نفره به 17340 لیر افزایش یافته است.

سندیکای کارگری ترکیه TÜRK-İŞ عنوان کرد که میزان خط گرسنگی برای یک خانواده 4 نفره در ماه آوریل سال جاری میلادی 1070 لیر بالاتر از میزان حداقل دستمزد یک کارگر ساده که 5323 لیر می‌باشد، است.

آمار منتشر شده از سوی سندیکای فوق حاکی از آن است که خط فقر در ماه اوریل سال جاری میلادی در این کشور برای یک خانواده 4 نفره به 17340 لیر افزایش یافته است.

افزایش نرخ قابل توجه تورم در ترکیه منجر به تغییر رفتار و عادات مصرف کننده شده است و خرید از سوی مصرف کننده به صورت عمده در مراکز خرید و فروش و بازارهای محله کاهش یافته و مصرف کننده‌ها اقدام به خریدهای در حجم کم و مکرر می نمایند.

مراکز فروش نیز برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه تخفیف های متعددی کرده اند که این تعداد در سراسر کشور به 34 هزار مورد رسیده است.

بر اساس داده‌های TÜRK-İŞ، افزایش حداقل هزینه‌ مصرفی و معیشتی یک خانواده چهار نفره ساکن آنکارا در تامین غذای خانواده نسبت به ماه قبل 8.02 درصد بوده است. در دوازده ماه گذشته این میزان 85.02 درصد افزایش یافته است.

 جدول میزان خط فقر و گرسنگی در یک خانواده 4 نفره

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما