معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۴

فروش کارخانجات شرکت نروژی الوپک در روسیه

مدیر عامل شرکت نروژی الوپک (Elopak)[1]، تامین کننده جهانی تجهیزات بسته بندی و تولید بطری‌های مقوایی با تکنولوژی پردازش آسپتیک [2]، روز دوشنبه مورخ 19 اردیبهشت 1401 (9 ماه میلادی می) طی مصاحبه ای اعلام نمود که این مجموعه بزرگ درصدد فروش کارخانه خود در روسیه می‌باشد.

وی افزود که  این شرکت به فهرست بلندبالای شرکت‌های غربی ملحق شده که پس از تهاجم روسیه به اوکراین، تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کردند و میلیاردها دلار سرمایه خود را در روسیه بلاتکلیف باقی گذاشته اند.

آقای توماس کورمندی[3]، مدیر عامل Elopak  طی این مصاحبه  و بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که کارخانه Elopak در سن پترزبورگ تامین کننده ای  پیشرو در صنعت بسته بندی و تولید بطری مقوائی شیر در بازار روسیه  محسوب می‌شود و این مجموعه به‌همراه کارخانه کوچکتری در نزدیکی کیف، در مجموع 9 درصد از درآمد جهانی این مجموعه نروژی را تامین می نمودند،  با این حال و با توجه به شرایط، شرکت گزینه‌های متعدد و از جمله فروش کارخانه را مورد بررسی قرارداده است  و در عوض تلاش می‌کند تا کمبود تولید ناشی از تعطیلی کارخانه در روسیه را با افزایش در کشورهای دیگر جبران نماید.

شرکت Elopak، با تولید سالانه 15 میلیارد بطری مقوایی (مخصوص شیر و نوشیدنی‌ها)، امیدوار است پس از امضای یک  قرارداد سرمایه گذاری مشترک با GLS هند، سطح تولید  محصولاتش را تقویت کند.

این شرکت همچنین از سال گذشته سهامی عام شده  و در ماه مارس  گذشته نیز  مجموعه  Naturepak Beverage  را که دارای دو کارخانه بسته بندی نوشیدنی‌ها و مایعات در مراکش و عربستان سعودی است را خریداری کرده و متعاقبا شاهد افزایش تقاضا ناشی از رشد جمعیتی و فرهنگ مصرف گرایی شهرنشینی در قاره آفریقا و خاورمیانه  بوده است

به نظر آقای کورمندی، تقاضا برای صنایع بسته بندی و ظروف مقوایی رو به رشد است زیرا توجه به موضوعات توسعه پایدار و محیط زیستی در راستای اهداف جهانی کاهش کربن در کانون توجه فعالان تجاری می‌باشد.  

[1] https://www.elopak.com/

[2] پردازش آسپتیک، روشی است که در آن محصولات مایع استریل شده (معمولاً مواد غذایی یا دارویی ) در ظروف استریل و در شرایط استریل بسته بندی می‌شوند تا محصولات  در مقطع زمانی قابل توجه ای ، نیازی به یخچال نداشته باشند.  

[3] Thomas Körmendi

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما