معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۱۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۱

افزایش صادرات کالا و نیروی کار پاکستان به ایتالیا در سال مالی جاری

صادرات پاکستان به ایتالیا در ماه‌های ژوئیه تا مارس 22-2021 به بالاترین میزان خود یعنی 805 میلیون دلار رسیده است که افزایش 65 درصدی تجارت با ایتالیا را نشان می دهد.

 صادرات پاکستان به ایتالیا در ماه‌های ژوئیه تا مارس 22-2021 به بالاترین میزان خود یعنی 805 میلیون دلار رسیده است که افزایش 65 درصدی تجارت با ایتالیا را نشان می دهد. انتظار می رود تا پایان سال مالی 22-2021 میزان صادرات از پاکستان به ایتالیا به 1 میلیارد دلار برسد. لازم به ذکر است پاکستان 38 درصد بازار برنج ایتالیا را در اختیار دارد. در حالی که هند 12 درصد از کل برنج وارداتی ایتالیا را تامین می‌کند.

پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ایتالیا میزبان بزرگترین جمعیت شهروندان پاکستانی در اروپا و متعاقبا بزرگترین منبع حواله ارز از این اتحادیه به پاکستان می‌باشد. در سال مالی 22-2021 (ژوئیه تا مارس) حواله ارز از ایتالیا به 639 میلیون دلار رسید که افزایش 48 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. انتظار می رود این رشد در سه ماهه آخر سال مالی جاری به یک میلیارد دلار برسد.

علاوه بر آن پاکستان و ایتالیا در حال بررسی توافقنامه کار هستند که به پاکستان امکان دسترسی همه جانبه به بازار نیروی کار ایتالیا را می دهد. براساس این توافقنامه پاکستان در فهرست کشورهای مستعد دریافت ویزای کار فصلی ایتالیا برای سال 2022 گنجانده شده است که فرصت های زیادی را برای نیروی کار پاکستان در بخش کشاورزی و خدمات در ایتالیا فراهم می‌کند. ایتالیا به 69700 کارگر فصلی از کشورهای منتخب اجازه می دهد تا در سال 2022 برای کار به ایتالیا بروند. برای این منظور پاکستان پیش نویس توافقنامه را با مقامات ایتالیایی در میان گذاشته و مذاکرات رسمی در این رابطه به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: روزنامه داون مورخ 9 اردیبهشت 1401

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما