معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۶۸

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

الجزایر نقش مهمی در صادرات هیدورژن سبز به اروپا ایفا خواهد کرد 

وزیر انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر الجزایر در مصاحبه ای اعلام داشت با توجه به ظرفیتهای قابل توجه الجزایر در حوزه انرژی پاک، این کشور نقش محوری در صادرات هیدروژن به اروپا با قیمتهای رقابتی خواهد داشت. آقای بن عتو زیان اظهار داشت بر اساس تحقیق مشترک این وزارتخانه با یک شریک آلمانی مشخص شد الجزایر با توجه به ظرفیت های مهمی‌ که در حوزه انرژی‌های پاک دارد نقش محوری در تولید و صادرات هیدروژن ایفا خواهد کرد. 

سفر مقام انگلیسی در حوزه تجارت با الجزایر 

ریچارد ریسبی، نماینده  نخست وزیر انگلیس در امور تجاری با الجزایر طی سفر به الجزیره با برخی مقامات ارشد این کشور از جمله  وزیر تجارت، وزیر انرژی، وزیر انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر و دبیرکل وزارت صنایع الجزایر ملاقات کرد. وزیر تجارت الجزایر در دیدار با وی خطوط کلی سیاست جدید دولت الجزایر را تشویق سرمایه‌گذاری مولد با مشارکت خارجی و ارائه تسهیلات در این زمینه عنوان کرده است. وی پس از ملاقات با وزیر انرژی و معادن بر توسعه همکاری‌ها با الجزایر به ویژه در حوزه معادن و منابع زیرزمینی تاکید کرد.  

بازدید وزیر خارجه الجزایر از اکسپوی دبی

رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر در حاشیه سفر به امارات متحده عربی، از اکسپوی دبی بازدید کرد. وی در محل پاویون الجزایر در این نمایشگاه اظهار داشت این پاویون فرصتی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند تا با تاریخ باقدمت و میراث غنی کشور ما  از یک سو و همچنین با چشم‌اندازهای آینده کشور از طریق طرح‌های ادغام منطقه‌ای و قاره‌ای و ترویج انرژی‌های تجدید پذیر آشنا شوند

ارزش تولیدات کشاورزی الجزایر به بیش از 25 میلیارد دلار رسید

عبدالحفیظ هنی وزیر کشاورزی و توسعه روستایی الجزایر در کمیسیون کشاورزی و شیلات مجلس این کشور اظهار داشت ارزش تولیدات کشاورزی الجزایر در سال 2021 به 25.6 میلیارد دلار رسیده است. در این مدت تولید برخی محصولات از جمله غلات و حبوبات به دلیل خشکسالی در بخش های مرکزی و غربی کشور کاهش داشته است. در این مدت تولید گوجه فرنگی 27 درصد، خرما 4 درصد و گوشت قرمز 5 درصد افزایش داشته است. همچنین تولید گوشت سفید 27 درصد کاهش داشته که علت آن افزایش قمیت نهاده‌های دامی و بروز برخی بیماری‌های پرندگان اعلام شده است. ارزش تولیدات کشاورزی در سال 2020 به میزان 25 میلیارد دلار و در سال 2019 به میزان 23 میلیارد دلار گزارش شده است. 

حضور رسمی الجزایر در دو نمایشگاه گردشگری بین المللی 

وزارت گردشگری و صنایع دستی الجزایر اعلام کرد با هدف ترویج سفر به مقصد الجزایر  بخش توریسم و صنایع دستی این کشور در نمایشگاه بین المللی سفر و گردشگری مسکو مشارکت خواهد کرد. این نمایشگاه از تاریخ 15 الی 17 مارس در مسکو برگزار می‌شود. این وزارتخانه به همراه برخی شرکت های فعال در این حوزه در نمایشگاه بین المللی گردشگری در مادرید اسپانیا نیز شرکت کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما