معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۵

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته سوم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش صادرات نفت الجزایر در سال 2021

یک مقام ارشد شرکت سوناطراک (شرکت ملی نفت و گاز الجزایر) پیش بینی کرد این کشور نخستین چاه نفت فراساحل (offshore) خود را در سال 2023 عملیاتی خواهد کرد. وی همچنین افزود طی سال 2021 میزان تولید نفت سوناطراک با افزایش 9 میلیون تنی از 176 میلیون تن به 185 میلیون تن ارتقا یافته است. وی  افزود در این مدت صادرات نفت نیز با افزایش 14 میلیون تنی نسبت به سال گذشته به حدود 95 میلیون تن رسید که به ارزش بیش از 34 میلیارد دلار صادر شده است. 

تشکیل کمیسیون ملی هدفمندی یارانه‌ها 

مدیر کل بودجه وزارت اقتصاد الجزایر اعلام کرد به زودی و به دستور رئیس جمهور کمیسیون ملی متشکل از کارشناسان، نمایندگان مجالس دوگانه و نمایندگان اصناف و جامعه مدنی در خصوص پرونده هدفمندی یارانه‌ها تشکیل خواهد شد. وی اظهار داشت فرایند هدفمندی یارانه‌ها به صورت تدریجی و با ایجاد زیرساخت های لازم اجرا خواهد شد. به گفته وی وضعیت فعلی یارانه‌های عمومی منشا بی عدالتی و مشکلات زیادی در کشور است و باعث هدر رفت منابع شده است. به گفته وی سال 2022، سال اصلاحات ساختاری در مدیریت بودجه کشور و رشد اقتصادی خواهد بود.  

برگزاری نمایشگاه تبادلات تجاری الجزایر-ترکیه در شهر وهران 

نمایشگاه تبادلات تجاری و سرمایه گذاری الجزایر-ترکیه به مدت 4 روز در شهر وهران برگزار شد. در این برنامه بیش از 50 شرکت و فعال اقتصادی از دو کشور شرکت کردند. در افتتاحیه این نمایشگاه آقای کمال رزیق وزیر تجارت الجزایر اظهار داشت این نمایشگاه فرصتی برای توسعه بیشتر مشارکت بلند مدت الجزایر و ترکیه است. وی افزود نظر به روابط تاریخی، تمدتی، فرهنگی و اجتماعی که دو کشور را به هم پیوند داده، الجزایر اهمیت ویژه ای برای گسترش روابط اقتصادی خود با ترکیه قائل است. ترکیه پنجمین شریک تجاری الجزایر است و الجزایر دومین شریک ترکیه در قاره آفریقاست. 

شروع استخراج فسفات از معادن منطقه تبسه در سال 2022

محمد عرقاب وزیر انرژی و معادن اعلام کرد استخراج موثر فسفات از معادن منطقه تبسه (واقع در مناطق شمال شرقی الجزایر) در سال 2022 آغاز خواهد شد. این فرایند شامل استخراج، تبدیل و فراوری و صادرات فسفات به بازارهای بین المللی خواهد بود. وی همچنین بر توسعه معادن سنگ آهن این منطقه برای تامین بخشی از نیاز شرکت های فولاد کشور و هدفگذاری برای بازارهای خارجی تاکید کرد.

برگزاری نمایشگاه ساختمان و دکوراسیون داخلی 

نمایشگاه املاک و مستغلات، ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی با حضور 60 شرکت فعال داخلی در این حوزه در شهر الجزیره افتتاح شد. این نمایشگاه به مدت 5 روز برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی از جمله نشست های b2b نیز در حاشیه آن برگزار می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما