معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۰۲

دسترسی به مزایده و مناقصه در ایرلند و نحوه شرکت در آن

برگزاری مزایده و مناقصه بخشهای عمومی و دولتی در ایرلند تابع قوانین ملی و اتحادیه اروپا است. با توجه به لازم الاجرا بودن قوانین اتحادیه اروپا مربوط به مناقصه و مزایده، ایرلند نیز از این شرایط مستثنی نیست و لذا قوانین داخلی را با این شرایط هماهنگ ساخته است و شفافیت و سهل الوصول بودن از نتایج این توسعه بوده است.

در دو سال اخیر به علت تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد این حوزه در ایرلند به سمت دیجیتال سازی هرچه بیشتر پیش رفته است و هم اکنون خدمات بسیار گسترده­ ای به فعالین اقتصادی ارایه میدهد. در توسعه این روندها آنچه که از همه چیز بیشتر مورد توجه بوده است مبارزه با فساد و شفاف سازی هرچه بیشتر است به نحوی که فعالین اقتصادی هرچه آسان تر به اطلاعات دسترسی داشته و بتوانند در مناقصه‌ها شرکت کنند.

همان طور که گفته شده میان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در حوزه مناقصه و مزایده بر اساس قوانین و مقررات همکاری برقرار است و در خصوص ایرلند می‌توان با مراجعه به آدرس زیر از این وضعیت همکاری میان کمیسیون اتحادیه اروپا و ایرلند بیشتر آگاهی پیدا کرد:

https://ireland.representation.ec.europa.eu/business-and-funding/tenders-and-contracts-ireland-european-commission_en

جمهوری ایرلند نیز در راستای بهینه سازی برگزاری مناقصه­ ها و مزایده ­ها سایت مخصوص برای این امر راه اندازی کرده است که تمامی موارد در این پلتفرم ارایه می‌شود و بخشهای عمومی و دولتی برای خرید و کالا و خدمات بدون مراجعه به روند نمی‌توانند طرحهای توسعه ای خود را به اجرا درآورند و اعتبارات لازم را جذب نمایند. تمامی اطلاعات در این صفحه قابل دسترسی و پیشنهادات نیز از  همین طریق ارایه می‌شود. آدرس سایت مذکور به شرح ذیل است.

https://www.etenders.gov.ie

برای کمک به برگزاری هرچه بهتر مناقصه و مزایده در اتحادیه از جمله ایرلند و رعایت اصل شفافیت یک سایت دیگر نیز به کمک شش موسسه برتر اتحادیه تشکیل شده است و با مراجعه به این سایت اطلاعات مفیدی برای فعالیت اقتصادی قابل دسترسی است که در هر کشور  چگونه عمل کنند و روندهای مرسوم و اجرایی به چه نحوی است. با مراجعه به آدرس زیر بخش ایرلند قابل مشاهده است.

https://opentender.eu/ie

برای اطلاع از موارد و مراجعه به اسناد از سایت ذیل که از سوی اتحادیه پشتیبانی می‌شود نیز قابل استفاده است.

https://irl.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما