معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۵۲

جریمه ١٠ میلیونی یورویی شرکتهای معظم ایتالیایی

چند هفته پس از جریمه بیش از یک میلیارد یورویی آمازون، سازمان ضد انحصار ایتالیا چند شرکت دیگر را نیز جریمه نمود.

لارپوبلیکا: رسیدگی به تخلفات در قالب تجارت الکترونیک در سازمان ضد انحصار ایتالیا بطور جدی در حال پیگیری و اعمال قانون می‌باشد. چند هفته پس از جریمه بیش از یک میلیارد یورویی آمازون، واحد رقابت و بازار این سازمان تحقیقات در خصوص تخلفات صورت گرفته را در قالب سه پرونده علیه شرکتهای معظم خرده فروشی تجهیزات برقی، الکترونیکی و لوازم خانگی Unieuro و Monclick، Leroy Merlin Italia و Mediamarket (Mediaworld) به پایان رساند و آنها را در مجموع 10.9 میلیون یورو جریمه کرد. شرکت Unieuro به میزان 4 میلیون، Mediamarket سه میلیون، Leroy Merlin ، 3 میلیون و شرکت Monclick 300 هزار یورو جریمه شدند.

در بیانیه سازمان ضد انحصار آمده است، در بررسی‌های بعمل آمده، مشخص شد این چهار شرکت در زمینه فعالیت‌های تجارت الکترونیکی - به ویژه در دوره اضطراری بهداشتی برای کووید 19 - تخلفاتی را انجام داده‌اند. بر اساس این بیانیه اقداماتی از جمله سلب اعتماد، به ویژه، دو رویه تجاری ناعادلانه از جمله تخلفات آنها گزارش شده است. اولین مورد مربوط به نحوه مبهم و نامشخص عرضه محصولات در وب سایت شرکت است و دیگری به نقایص سیستم ثبت  پس از خرید آنلاین به ویژه، موارد مربوط به مشخصات محصول می‌باشد، همچنین انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد در دسترس نبودن واقعی محصولات فروخته شده به صورت آنلاین و قیمت های فریبنده. انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد زمان تحویل؛ با توجه به فرآیند خرید، بدهی پرداخت یا مسدود شدن مبلغ پرداختی قبل از انعقاد قرارداد؛ لغو یک طرفه سفارشات مصرف کنندگان از دیگر موارد تخلف آنها ذکر شده است.

از سوی دیگر، تأخیر یا عدم تحویل محصولات خریداری شده و به طور منظم،  اطلاعات گمراه کننده در مورد وضعیت محموله‌ها؛ تأخیر و موانع در رابطه با اعمال حقوق بازپرداخت یا عودت کالای مصرف کننده؛ حذف یا کمک ناکافی خدمات پس از فروش با توجه به درخواست های متعدد مصرف کنندگان، به ویژه، در طول دوره همه گیر که بسیاری از فعالیت های پشتیبانی از مشتریان به حالت تعلیق درآمد، تأخیر و وجود موانع در استفاده از حق انصراف مصرف کنندگان و بازپرداخت وجه محصولات وخدمات نیز از جمله مورد اتهامی آنها می  باشد. این چهار شرکت، ظرف 60 روز، باید اعتراضات خود را به صورت مستدل به سازمان اطلاع دهند.

https://www.repubblica.it/economia/2021/12/23/news/antitrust_mediaworld-331295250/?ref=RHTP-VS-I330891680-P13-S1-T1

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما