معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۳۲۰

تخصیص بودجه 1.2میلیارد یورویی به وزارت خارجه ایتالیا جهت کمک به تجارت خارجی

در طرح ملی بهبود و تاب آوری PNRR مبلغ 800 میلیون یورو وام یارانه ای و 400 میلیون یورو کمک بلاعوض به شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی برای حضور قویتر در بازارهای خارجی اختصاص یافته است.

این بودجه از طریق صندوق 394/81 که توسط SIMEST اداره می‌شود با هماهنگی وزارت امور  خارجه، در دسترس شرکتها  قرار خواهد گرفت.

ابزارهای موجود این کمک برای شرکت ها عبارتند از:

  • فعالیت شرکتها در انتقال دیجیتالی و تطبیق با معیارهای زیست محیطی SME ها و نهادها بین المللی
  • تامین مالی یارانه ای برای تحقق سرمایه گذاری‌هایی با هدف حمایت از انتقال دیجیتالی SME ها، ترویج رشد پایدار و تقویت رقابت پذیری آنها در بازارهای خارجی. حداکثر مبلغ برای هر شرکت و طرح 300000 یورو است.
  • الزام شرکتها به توسعه تجارت الکترونیکی SMEها در کشورهای خارجی (E-commerce)
  • در این طرح همچنین اعطای وام ویژه (Soft loan) برای ایجاد بستر تجارت الکترونیک و بازاریابی در کشورهای خارجی کالا یا خدمات ایتالیا یا با برند ایتالیایی در نظر گرفته شده است. این ابزار برای اجرای یک پروژه سرمایه گذاری دیجیتال در نظر گرفته شده است که می‌تواند با ایجاد یک پلتفرم جدید، بهبود پلت فرم موجود یا دسترسی به یک فضای بازار ثالث (به عنوان مثال به اصطلاح مکان بازار) تخصیص یابد. حداکثر مبلغی که می‌توان درخواست کرد 300000 یورو برای پلتفرم اختصاصی و 200000 یورو برای پلتفرم شخص ثالث است.
  • پشتیبانی از حضور شرکت های SME در نمایشگاه‌های منطقه ای و بین المللی، همچنین در ایتالیا،
  • وام ویژه برای حمایت از مشارکت، در یک رویداد واحد، حتی مجازی، با ماهیت بین المللی و با رعایت ملاحظات زیست محیطی یا دیجیتالی، از جمله نمایشگاه‌های تجاری، نمایشگاه با ماموریت تجاری یا مأموریت سیستمی، برای تبلیغ کالاها و یا خدمات تولید شده در ایتالیا یا با برند ایتالیایی. با حداکثر سقف درخواست 150000 یورو.
  • سقف این وام و کمک هزینه برای همه اقدامات شرکت ها می‌تواند تا 25٪ هر طرح باشد. اگر شرکت های متقاضی در جنوب کشور (در مناطق کمتر توسعه یافته) مستقر باشد، به میزان 40٪  به سقف های مذکور اضافه خواهد شد. شرکت های کوچک و متوسط مستقر در مناطق جنوب ایتالیا نیز از ذخیره ای معادل 40 درصد از کل این منابع بهره مند خواهند شد.

پورتال ثبت نام درخواست وام SIMEST از 28 اکتبر شروع به کار کرده است که از طریق آن شرکت ها می‌توانند درخواست های وام ارسال کنند. آخرین مهلت دریافت درخواست ها 3 دسامبر 2021 اعلام شده است .

https://www.esteri.it/it/sala_stampa/archivionotizie/comunicati/2021/11/pnrr-fino-al-3-dicembre-finanziamenti-agevolati-per-pmi-orientate-allexport/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما