معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۴

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار اقتصادی کوبا در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

مشارکت نخست وزیر کوبا در مراسم بازگشایی مرزهای کشور

با حضور آقای مانوئل ماررو، نخست وزیر کوبا مراسم بازگشایی مرزهای بین المللی و آغاز مجدد عملیات جهانگردی در کوبا برگزار شد. آقای ماررو  در  مقر هتل ناسیونال بر تلاش های موفقیت

آمیز پرسنل حوزه بهداشت و دانشمندان تأکید کرد که با کار خود امکان استقبال ایمن از جهانگردان و مسافران را فراهم کردند. وی همچنین ضمن قدردانی از کار کارمندان بخش جهانگردی خاطر نشان کرد که از 15 الی 19 دسامبر چهارمین اجلاس جهانی جهانگردی قابل دسترس در کوبا برگزار خواهد شد. انتظار می رود که روزانه بیش از 20 هواپیما وارد فرودگاه خوزه مارتی در هاوانا بشوند.

کوبا نیروگاه شناور در خلیج هاوانا مستقر خواهد کرد

کوبا با استقرار یک نیروگاه شناور، 130 مگاوات (MW) برق به شبکه ملی تولید برق اضافه خواهد کرد. نیروگاه مزبور در حال حاضر در بندر ماریل (در 45 کیلومتری از هاوانا) برای طی کردن فرآیندهای فنی قبل از راه اندازی قرار می‌گیرد اما سپس در خلیج هاوانا نصب خواهد شد، جایی که باید در ماه دسامبر شروع به کار کند.

کوبا به مشارکت در نمایشگاه بین المللی‌هاوانا  دعوت می‌کند

کوبا از همه کشورهای علاقه مند دعوت می‌کند تا در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب هاوانا شرکت کنند. رویداد مذکور از 10 تا 20 فوریه 2022 تحت شعار "خواندن بزرگ شدن است" در پایتخت کوبا برگزار خواهد شد. در این دوره، کشور مکزیک به عنوان میهمان افتخاری حضور خواهد یافت.

شرکت کانادایی سرمایه گذاری‌های خود در زمینه نیکل در کوبا را افزایش خواهد داد

شرکت کانادایی «Sherritt International Corp» در کوبا سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا تولید نیکل و کبالت (دو مواد معدنی ضروری در تولید باتری‌های قوی‌تر و بادوام‌تر) را افزایش دهد. در حال حاضر مجتمع معدنی واقع در موآ در استان هولگین، حدود 35 هزار تن نیکل به علاوه کبالت در سال تولید می‌کند و برنامه سرمایه گذاران افزایش 20 درصدی این رقم است که به نیاز های بازار پاسخ بدهند.

شرکت های هوایی روسیه از اول دسامبر پروازهای خود به کوبا را از سر خواهند گرفت

خانم تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش از تاریخ اول دسامبر پروازهای خود به سمت کشورهای مختلف از جمله کوبا، مکزیک، آرژانتین، برزیل و کاستاریکا را از سر خواهد گرفت. بدین ترتیب خطوط هوایی روسیه می‌توانند بدون محدودیت به کوبا سفر کنند و پروازهای خود به شهرهای‌ هاوانا، ویجاکلارا، کاماگوئی و هولگین را از سر بگیرند.

کوبا از روسیه کمک های بشردوستانه دریافت کرد

آقای آندری گوسکوف، سفیر روسیه در کوبا با تحویل کمکی مبنی بر مواد غذایی خریداری شده توسط مسکو از طریق برنامه جهانی غذا، بر دوستی موجود میان دو کشور تاکید نمود. روسیه سه میلیون دلار از طریق برنامه جهانی غذا (WFP) به کوبا برای خرید بیش از 600 تن روغن آفتابگردان اهدا کرد که به صورت رایگان در این کشور توزیع خواهد شد.

کوبا اولین کشور آمریکای لاتین با بیشترین تعداد افراد واکسینه شده است

شبکه تلویزیونی «CNN» تاکید کرد که میان کشورهای آمریکای لاتین، کوبا کشوری با بالاترین نسبت ساکنان واکسینه شده در مقابل کرونا است. طبق داده‌های سایت «Our World In Data» تا چند روز پیش 89.07 درصد از جمعیت کوبا حداقل اولین دوز واکسن علیه کرونا را دریافت کرده اند که در مقایسه با 86.90 درصد در شیلی، 79.53 درصد در اروگوئه و 78.50 درصد در آرژانتین بالاتر است.

کوبا کارآزمایی «سوبرانا پلاس تورین» برای ایتالیایی‌های بهبود یافته از کرونا را آماده می‌کند

کوبا از گروهی از داوطلبان ایتالیایی (19 تا 59 ساله) که در کارآزمایی بالینی«سوبرانا پلاس تورین» به ویژه جهت ارزیابی واکسن «سوبرانا پلاس» در بیماران کرونا در حال نقاهت و افراد بدون سابقه بیماری شرکت خواهند کرد استقبال خواهد نمود . موسسه واکسن فینلای در این راستا اعلام کرد که سایت اصلی برگزاری کارآزمایی بالینی در هاوانا مرکز بهداشت بین‌المللی «لاپرادرا»  خواهد بود که واکسیناسیون در آن از روز 16 نوامبر آغاز می‌شود، در حالی که در ایتالیا بیمارستان "آمادئو دی ساوویا" در شهر تورین نیز در این آزمایش شرکت خواهد کرد.

افراد واکسینه شده با واکسن‌های کوبایی می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه وارد کامبوج شوند

دولت کامبوج  از طریق یک بیانیه اعلام کرد که افرادی که با استفاده از واکسن‌های کوبایی در برابر کرونا واکسینه شده اند می‌توانند بدون قرنطینه وارد کشور شوند. کاندیدای واکسن «سوبرانا 01 و 02»، «سوبرانا پلاس» و «عبدالا» جزو گروه 20 واکسن مجازی هستند که در فهرست تهیه شده توسط مقامات ذیربط آن کشور قرار گرفته اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما